Gå til innhold

Hva bytter dere ut sukkertoppene i delfiakaken med?

Anbefalte innlegg

Freia sukkertopper har gått ut av produksjon!!!!!!

Så hva bruker dere i delfiakaken da?

De hjertene som ligger blant kakepynten er så harde og seige, får ikke tygget gjennom dem på samme måte.

Finnes det noe bedre alternativ?

Anonymkode: 402bc...7fe

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Seigmenn 😊

Anonymkode: 838f6...a96

Hmmm, blir ikke de veldig seige?

Når man skal skjære en tynn skive av kaken så vil vel ikke seigmannen dele seg på samme måte som sukkertoppene gjorde?

Jeg liker ikke delfiakake engang, men lager til en ungkarsonkel som elsker det og ikke baker selv...

Tenker at det må være noe seigt som man kan dele greit med kniven jeg da?

HI

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hmmm, blir ikke de veldig seige?

Når man skal skjære en tynn skive av kaken så vil vel ikke seigmannen dele seg på samme måte som sukkertoppene gjorde?

Jeg liker ikke delfiakake engang, men lager til en ungkarsonkel som elsker det og ikke baker selv...

Tenker at det må være noe seigt som man kan dele greit med kniven jeg da?

HI

Ser ikke for meg at seigmenn er såå mye vanskeligere å skjære i enn geletopper, men hva med å pynte med noe strøssel i stedet og servere med seigmenn ved siden av? 

Anonymkode: 51453...b03

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ser ikke for meg at seigmenn er såå mye vanskeligere å skjære i enn geletopper, men hva med å pynte med noe strøssel i stedet og servere med seigmenn ved siden av? 

Nei, det er kanskje jeg som overanalyserer, haha.

Jeg tenker ikke på pynt på toppen da, men inni. Har kjøpt sånne "sukkerflesk" som er lette å skjære/tygge over, også tror jeg at jeg skal se i smågodtet om de har noen mindre sukkertopper der.

Takk for forslaget da :)

Hi

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Da er jo kaka ødelagt.

Jeg mener det finnes nokså brukelig, mykt og delelig gelegodteri i løsvekthylla, Hi.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Freia sukkertopper har gått ut av produksjon!!!!!!

Så hva bruker dere i delfiakaken da?

De hjertene som ligger blant kakepynten er så harde og seige, får ikke tygget gjennom dem på samme måte.

Finnes det noe bedre alternativ?

Tenk at det finnes folk som fortsatt lager delfiakake. Trodde alt oppi den hadde gått ut av produksjon for lengst.

Anonymkode: fa048...4ce

Nei, det er kanskje jeg som overanalyserer, haha.

Jeg tenker ikke på pynt på toppen da, men inni. Har kjøpt sånne "sukkerflesk" som er lette å skjære/tygge over, også tror jeg at jeg skal se i smågodtet om de har noen mindre sukkertopper der.

Takk for forslaget da :)

Hi

Inni?? Det skal da ikke være noe annet enn kjeks inni??

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jo. Inni skal det være kjeks, marsipan og gelehodteri.

Anonymkode: 140aa...55b

Å fytti. Det hørtes helt grusomt ut. Vondt i utgangspunktet da, men marsipan og gelegodteri inni?? 

Å fytti. Det hørtes helt grusomt ut. Vondt i utgangspunktet da, men marsipan og gelegodteri inni?? 

Og den store forskjellen på å ha det inni og oppå er…? 

Anonymkode: 409b5...db1

Annonse

Himmel og hav skrev (34 minutter siden):

Disse: https://meny.no/varer/snacks-godteri/godteri/gelefrukter-8006150100159

De er riktige og myke i konsistensen og smaker bedre enn geletoppene. 

Linken virker ikke og jeg finner ingen gelefrukter hos Meny.... Kan du prøve å dele link på ny?

Tusen takk for svar og engasjement ;)

Det er en gammelonkel som får delfiakake til jul hvert år, og selv om jeg vet at mange lager med bare kjeks inni er det ikke sånn han vil ha det.

Han vil ha kjeks, sukkertopper/geletopper og sukkerflesk inni, ingenting oppå, og ingen marsipan. Dette er det eneste han ønsker seg til jul av oss og det får han, hvert år. Men i år må vi finne en erstatning for sukkertoppene som har gått ut av produksjon.

Hi

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Grusomt faktisk. Har du smakt det? Sjokolade med marsipan og gelefrukter. Er det så veldig forskjellig til smågodt? Rimelig amøbe kommentar. 

Anonymkode: 1e0ab...50b

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri brukt geletopper. Vokst opp med delfiakake med kjeks, marsipan og gelestenger. Det er sånn jeg lger den som voksen også. 

Anonymkode: 1ce9e...60d

Hvor får du tak i gelestengene?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Grusomt faktisk. Har du smakt det? Sjokolade med marsipan og gelefrukter. Er det så veldig forskjellig til smågodt? Rimelig amøbe kommentar. 

Det er nok bare en av de anonyme uten sans for tradisjon og julemoro. Stakkars fattige vesen, alt de går glipp av!

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og den store forskjellen på å ha det inni og oppå er…? 

Anonymkode: 409b5...db1

Har aldri sett det oppå heller. Marsipan og delfiafett. Grøss.

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Ja, det er forskjell🙈 Det er jo ikke sjokolade, det er fett med litt sjokolade i. Delfia FETT. Hørt om det? 🤣

amandine skrev (42 minutter siden):

Det er nok bare en av de anonyme uten sans for tradisjon og julemoro. Stakkars fattige vesen, alt de går glipp av!

Ja, kjipt å miste de 1500 kaloriene og påfølgende brekninger gitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...