Gå til innhold

Om jeg ga deg en boks med alt du har mista i livet....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Barnet jeg aldri fikk.

Et armbånd som ble stjålet fra meg av en "venninne".

En aftenbønn min bestefar lærte meg som jeg dessverre har glemt.

Anonymkode: c4217...4c2

Husker du hva aftenbønnen startet med? 

Anonymkode: bbbad...ee5

Helsa 

Så deilig det hadde vært å ikke bli syk i slutten av 30 årene og ende som ufør.

Når det kommer til dødsfall har jeg faktisk ikke mistet noen i min familie som har vært under 90 år, og de skal få hvile i fred.

Anonymkode: 1568c...9cb

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Trodde dette skulle være en gøy tråd, men her drar folk fram bare trasige ting..-

Anonymkode: 67440...cf2

Men morsomme ting skaper jo ikke et så stort savn som trasige ting...

Det man virkelig savner er jo gjerne noe det var vondt å miste.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, men når det spesifikt blir sagt "bare for gøy" forstår de fleste hva som etterspørres...

Anonymkode: df38a...455

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men jeg trodde folk skjønte HI, der hun skrev en BOKS, og at tråden var "Bare for gøy". Synes det er ufint at folk skal dra fram døde mennesker her. 

En blå fleecejakke jeg var sinnsykt glad i! Og mange andre ting som har forsvunnet oppgjennom tidene (har flyttet 22 ganger frem til jeg var 16). Jeg kommer ikke på så mye annet i farta, men den jakka savner jeg!

Anonymkode: 34ff6...e38

Gjest NotNaomi

Jeg sto og leste i en bok om spådommer. Der sto det at jeg ville miste noe jeg aldri ville finne igjen. Mens jeg leste så ringte telefonen på stua, så jeg la boka på kjøkkenbenken og gikk for å ta telefonen. Ble sittende og skravle en god stund, og da jeg gikk ut på kjøkkenet for å lese videre så var boka borte. Seriøst borte. Jeg lette over alt, men fant den aldri igjen. Det er søren ikke tull engang, så jeg skulle gjerne fått den i boksen 🙂

Lurer på hva resten av spådommen sa...

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men jeg trodde folk skjønte HI, der hun skrev en BOKS, og at tråden var "Bare for gøy". Synes det er ufint at folk skal dra fram døde mennesker her. 

Og jeg som ble beskyldt for å ikke "skjønne sosiale koder" da jeg skrev et innlegg om det samme. Jeg fikk klar beskjed om at her er ting "underforstått" og må tolkes, og det klarer folk med grunnleggende samme syn på samfunnet 😏

Dette forumet har sin underholdningsverdi ihvertfall. Godt å se at dere er flere som reagerer..

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Og jeg som ble beskyldt for å ikke "skjønne sosiale koder" da jeg skrev et innlegg om det samme. Jeg fikk klar beskjed om at her er ting "underforstått" og må tolkes, og det klarer folk med grunnleggende samme syn på samfunnet 😏

Dette forumet har sin underholdningsverdi ihvertfall. Godt å se at dere er flere som reagerer..

Disse situasjonene/forståelsene er forskjellig. Jeg tror de fleste forstod intensjonen med tråden, men likevel valgte å svare at de f.eks. savner familiemedlem. For mange er dette så sårt at man ved et slikt tema velger å skrive det selv om HI ønsket seg noe annet. Det er på en måte en slags kupping av tråden. Når det er sagt så lurer jeg litt på hva HI egentlig hadde forventet. De fleste som savner noe/noen har såre følelser knyttet til dette og det er dette man husker. Det vil ikke være så mange som har mistet noe og husker på det med gode følelser.  De gode historiene får man gjerne om man mister noe og finner det igjen usannsynlig lenge etterpå eller på en merkelig plass. 

Den gode tråden hadde man nok lettere fått om man spurte om folk hadde noen gode historier knyttet mot ting de hadde forlagt og senere funnet igjen. Et eksempel på dette er han så la iPaden i setet på bilen der trekket var lik som dekselet og der han lette i flere dager før han fant den (selv om han nok hadde hatt den ved siden av seg mens han kjørte bil flere ganger), man kunne fått historier om de som lette lenge etter ting de hadde i hånden (som mobilen eller nøkler), eller de som har lagt ting på en lur plass for å gjemme dem f.eks. fra tyver mens man er på ferie og så ikke finner dem igjen. Som regel er ikke dette ting det er viktig å få tilbake, men der man lurer følt på hvor de tok veien. Dette er gode historier uten sårhet. 

Anonymkode: d526b...eb1

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Disse situasjonene/forståelsene er forskjellig. Jeg tror de fleste forstod intensjonen med tråden, men likevel valgte å svare at de f.eks. savner familiemedlem. For mange er dette så sårt at man ved et slikt tema velger å skrive det selv om HI ønsket seg noe annet. Det er på en måte en slags kupping av tråden. Når det er sagt så lurer jeg litt på hva HI egentlig hadde forventet. De fleste som savner noe/noen har såre følelser knyttet til dette og det er dette man husker. Det vil ikke være så mange som har mistet noe og husker på det med gode følelser.  De gode historiene får man gjerne om man mister noe og finner det igjen usannsynlig lenge etterpå eller på en merkelig plass. 

Den gode tråden hadde man nok lettere fått om man spurte om folk hadde noen gode historier knyttet mot ting de hadde forlagt og senere funnet igjen. Et eksempel på dette er han så la iPaden i setet på bilen der trekket var lik som dekselet og der han lette i flere dager før han fant den (selv om han nok hadde hatt den ved siden av seg mens han kjørte bil flere ganger), man kunne fått historier om de som lette lenge etter ting de hadde i hånden (som mobilen eller nøkler), eller de som har lagt ting på en lur plass for å gjemme dem f.eks. fra tyver mens man er på ferie og så ikke finner dem igjen. Som regel er ikke dette ting det er viktig å få tilbake, men der man lurer følt på hvor de tok veien. Dette er gode historier uten sårhet. 

Anonymkode: d526b...eb1

Det er da flere som svarer både humoristisk og helt ok, som å nevne både dildo og midjen. Og jomfrudommen ( håper det var humoristisk ihvertfall ) Syns mitt eget bidrag heller ikke var så verst. Så det går fint an å svare OM man har noe gøy eller random å dele.

Det som er problemet er at når noen faktisk svarer med humor, så drepes den kommentaren fort når neste er bare trist og tragisk, det tar jo fokuset bort! 

Jeg skjønner virkelig ikke poenget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...