Gå til innhold

Sender dere ut julekort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, noen.

Sendte flere når ungene var små og vi brukte bilder av dem.

Nå som ungene er fra 13 år og oppover er ingen av dem interessert i å være avbildet på noen julekort lengder, så da kjøper jeg pene kort og sender til noen både i familien og venner som bor langt borte.

Gir ikke til de som bor nærme nok til å få en personlig julehilsen. De fikk før...

Anonymkode: c2980...bc0

sug lut skrev (5 minutter siden):

Så fint at du har fått så mange! Det er koselig.

Det trenger ikke bli dyrt. Lag selv og lever i postkassa.

Jeg har skrevet rundt 40 og sendt halvparten og levert resten.

Synes det er vanskelig å begrense. Har tidligere sendt til tanter/onkler, søskenbarn og folk rundt her vi bor. Alle mine tanter og onkler bor slik at det må sendes og har blitt opp i 80 tilsammen og 40 som måtte sendes i posten. 

Anonymkode: f4d12...48d

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Synes det er vanskelig å begrense. Har tidligere sendt til tanter/onkler, søskenbarn og folk rundt her vi bor. Alle mine tanter og onkler bor slik at det må sendes og har blitt opp i 80 tilsammen og 40 som måtte sendes i posten. 

Men ta de 40 som kan leveres, da? Eller tjue. Eller 10? 5?

Annonse

Vurderer å skrive eit julebrev og sende ut på messenger med f.eks eit julekort m/bilder. Det er de som jeg aldri ser men som likevel er familie, søskenbarn, tanter og onkler som det er ekstra stas å sende til (går flere og mellom kvar gong og det er stort sett i begravelser rett og slett fordi de bor på Austlandet og meg og mine søsken på vestlandet.) Virker det rart?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Vurderer å skrive eit julebrev og sende ut på messenger med f.eks eit julekort m/bilder. Det er de som jeg aldri ser men som likevel er familie, søskenbarn, tanter og onkler som det er ekstra stas å sende til (går flere og mellom kvar gong og det er stort sett i begravelser rett og slett fordi de bor på Austlandet og meg og mine søsken på vestlandet.) Virker det rart?

Eg ville sett pris på julebrev på messenger eller e-post. Ei enkel god jul-helsing også forsåvidt, men ikkje i like stor grad. Om ein skal bruke elektronisk løysing ville eg gått for brevs form, fordi det opplevast som meir enn ein ettertanke når alt anna er i boks.

Jeg har sendt/gitt ut nesten 40 stk, til familie, nære venner, mer perifere venner, bekjente og kolleger. Har fått noen selv og setter pris på alle sammen. Her i huset inngår mottatte julekort i julepynten, vi dekker en vegg på kjøkkenet med kort i alle varianter- kjempekoselig 😊

☆☆☆ skrev (38 minutter siden):

Eg ville sett pris på julebrev på messenger eller e-post. Ei enkel god jul-helsing også forsåvidt, men ikkje i like stor grad. Om ein skal bruke elektronisk løysing ville eg gått for brevs form, fordi det opplevast som meir enn ein ettertanke når alt anna er i boks.

Har nå laga eit kort via som app og vurderer å sende det med i tillegg til brevp digitalt. Trur det blir den løsningen i år.HI

Annonse

LillaGorilla♥♥ skrev (7 minutter siden):

Jeg har sendt/gitt ut nesten 40 stk, til familie, nære venner, mer perifere venner, bekjente og kolleger. Har fått noen selv og setter pris på alle sammen. Her i huset inngår mottatte julekort i julepynten, vi dekker en vegg på kjøkkenet med kort i alle varianter- kjempekoselig 😊

Eg er også glad i julekort, det er noko med ein tradisjon som blir opprettholdt. Eg har sendt 30 stk, 2 til europa og 28 til norge. Og så er det ca 20 som skal leverast i postkasser ein sv dagane.

Jeg har hittil fått bare ett, men det kom til gjengjeld tidlig, til å skape kos hele desember, tidlig nok til at det da får pynte alene på snora som jeg håper snart fylles opp med flere. Selv sendte jeg mine i helgen så jeg kan ikke egentlig klage på at andre er seine... Men må si at jeg er ivrig i postkassa om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...