Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #76 Del Skrevet 12. desember 2022 Jeg stemmer for mer fysisk aktivitet, tur og praktisk læring i skolen. Men ikke i form av direkte idrett. Særlig idrett der flertallet mestrer og noen få ikke, troe jeg kan være veldig tungt for de det gjelder. For eksempel fotball. Løpe, hoppe, bevegelse i hinderløyper, orientering o.l er positivt for da stiller elevene mer likt. Anonymkode: 77271...206 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. desember 2022 Forfatter #77 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Tidligere satt barna kun i klasserommet i skolen, bortsett fra friminuttene. De hadde ikke koseturer, tulleturer, fjellturer, toppturer, aketurer, skiturer og alt-mulig-annet-turer. Så hvorfor var det ikke mer depresjon før? Anonymkode: 07993...a59 Kanskje fordi vi alle er produkter av vår egen tid. Det er jo rett og slett sånn at det er mulig å gjøre noe på nye måter som kan fungere bedre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #78 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men hva skjer med barn som har mye fysisk aktivitet på fritiden? Min datter trener 5 ganger iå uka etter skoletid. Hvis hun skal springe rundt hele skoledagen, vil hun ikke ha overskudd til å trene på ettermiddagene. Anonymkode: 07993...a59 Du får sende meldig til læreren da: "Stine har så krevende fritid at hun ikke kan bli med i akebakken i morgen formiddag." Anonymkode: 82509...a3f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #79 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du får sende meldig til læreren da: "Stine har så krevende fritid at hun ikke kan bli med i akebakken i morgen formiddag." Anonymkode: 82509...a3f Jeg snakker ikke om det som er i skolen nå, men om å øke aktiviteten mens man leser, skriver og regner. Anonymkode: 07993...a59 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. desember 2022 Forfatter #80 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker ikke om det som er i skolen nå, men om å øke aktiviteten mens man leser, skriver og regner. Anonymkode: 07993...a59 Det MÅ ikke være mer løping. Det kan være naturfag utendørs eller matte. Dette for å gjøre undervisningen mer variert og kreativ. Ikke for å slite ut ungene fysisk. Mitt barn trener 5-7 økter i uken i tillegg til gym og fysak. Likevel vil uteskole ikke velte totalen. Ditt og mitt barn er bare 2 barn. De aller fleste barn har kapasitet til mer frisk luft og bevegelse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #81 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jobber du på min arbeidsplass, da? Anonymkode: 82509...a3f Nå er ikke hele norsk skole designet bare for at befolkningen skal kunne gjøre din jobb da. Anonymkode: 156cf...64b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #82 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Nå var det ikke det jeg skrev da. Jeg skrev at vi diller for mye med barn og at det ikke er skadelig for dem å sitte stille og følge med på undervisningen. Hvis de lærer like godt inne og ute, hvorfor skal de da absolutt være ute? Anonymkode: adf30...3a8 Fordi det er sunt for kropp og sjel å få være ute i frisk luft, få bevege seg og ikke minst, i vinterhalvåret, få dagslys og kanskje tilogmed sol. Hvordan kan du være så negativ til at barn er fysisk aktive? Anonymkode: ba2b7...b00 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #83 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker ikke om det som er i skolen nå, men om å øke aktiviteten mens man leser, skriver og regner. Anonymkode: 07993...a59 Hva som er nå er ytterst variabelt. Om klassen til din datter har en fin balanse er det helt topp. Jeg har to barn på samme skole. Den ene læreren passer på at ungene får opplevelser, læring og lek ute og inne. Ikke en uke går uten at de er ute en hel eller to halve dager, alt etter hva været inviterer til. Den uka det regnet kattunger gikk de til biblioteket for å finne bøker om sjødyr i stedet for den planlagte turen i fjøra for å lete etter skjell og småkrabber. Læreren til det andre barnet har satt av en halvtime hver tirsdag til "fysisk fostring", som uten unntak betyr en kort gåtur. Jeg synes definitivt at det bør innføres økt krav til fysisk aktivitet i skolen. Rett og slett for å sikre alle barna et godt tilbud. Det handler på ingen måte om å øke mengden i de klassene/skolene som allerede har et bra nivå. Anonymkode: 82509...a3f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #84 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Tidligere satt barna kun i klasserommet i skolen, bortsett fra friminuttene. De hadde ikke koseturer, tulleturer, fjellturer, toppturer, aketurer, skiturer og alt-mulig-annet-turer. Så hvorfor var det ikke mer depresjon før? Anonymkode: 07993...a59 Tidligere slapp ungene å tvinges et år for tidlig på skolen, før de er klare for det mtp. dere fysiske og mentale utvikling. Før var det alltid 10 minutter friminutt mellom hver time som varte 45 minutter. I tillegg var det en halvtime langfriminutt midt på dagen. Tidligere var det dessuten også flere nærskoler, noe som gjorde at de aller fleste ungene kom seg til og fra skolen på egen hånd, og dermed allerede hadde vært fysisk aktive før de startet dagens undervisning. Og jo, det var skoleturer den gangen også. Det var fjellturer, turer til sjøen, turer til museet, det var skidag, det var sykkeldag, det var friidrettsdager, det var aketurer. Lokalsamfunn var for de fleste bygget opp på en annen måte enn nå, hvor barna også kom seg til og fra også aktiviteter etter skolen på egen hånd. Det var mer natur i nabolag og bybilder, det var flere lekeplasser som var mer naturlige (uten all plast- og gummi-"sikkerhetstiltak" som i dag). Ungene hadde ikke skjermaktivitet gjennom hele dagen, noe som også gjorde at de var mer kreative generelt, og fikk frileke langt mer enn unger gjør i dag. Det var helt vanlig å levere aviser før skoletid, noe som ble gjort ved å enten gå eller sykle eller sparke, eller til og med på ski når det var mye snø. Det var ikke uvanlig at en stor del av elevene i en klasse var avisbud, noe de kunne være fra 12 år, tror jeg det var. Det var like vanlig å være "trillepike/-gutt" (selv om det ikke var så mange gutter som gjorde det), hvor man faktisk gikk ute og trillet barnet man passet i en time eller to. Det var langt mer hverdagsaktivitet, og ingen skjermtid på dagtid, og langt mindre på kveldstid, om noe. Barne-tv var 25-30 minutter, på ett tidspunkt. Før og etter måtte de aktivisere seg selv. Anonymkode: bc583...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #85 Del Skrevet 12. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden): Kanskje fordi vi alle er produkter av vår egen tid. Det er jo rett og slett sånn at det er mulig å gjøre noe på nye måter som kan fungere bedre? Bortsett fra skidager og sykkelturer? Du argumenterte i den andre tråden med at «sånn har det alltid vært, så det blir vi ikke kvitt» (mener jeg å huske), mens nå må man tenke annerledes og gjøre ting på nye måter? Anonymkode: adf30...3a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. desember 2022 Forfatter #86 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Bortsett fra skidager og sykkelturer? Du argumenterte i den andre tråden med at «sånn har det alltid vært, så det blir vi ikke kvitt» (mener jeg å huske), mens nå må man tenke annerledes og gjøre ting på nye måter? Anonymkode: adf30...3a8 Skidager og sykkelturer er i skolen for å bli der og går godt inn under fysisk aktivitet, naturopplevelser og frisk luft. Man må ikke endre alt. Man ender gjerne det som kan gjøres bedre slik at unge slipper å sitte så mye stille. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #87 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har vært igjennom mange steder, også Geilo. Astma ble oppdaget da barnet var 5 mnd, og er uendret på 13 år. Vi har god veiledning, men denne formen for astma er ikke forenelig med kulde eller rå luft. Det er skoletaxi fra oktober til april selv om det er 15 min å gå til skolen. Det er inne nesten alle friminutt i samme periode. Barnet våkner ofte om natten og blør neseblod om det har vært ute i kaldere enn 0 grader. Stemning i nese er utført 4 ganger med negativt resultat. Venter på operasjon for å brenne lenger inn. Barnet tar medisiner hele året. Er innlagt deler av året. Men nok om det. Anonymkode: adf30...3a8 Forstår at ditt barn er av de som er alvorligst plaget av sykdommen, og at det blir utfordrende. Likevel tenker jeg det er mulig for en skole å tilrettelegge også for slike som ditt barn, ved å rullere på aktiviteter ute/inne, dele opp i grupper, gjøre også inneaktivitetene attraktive. Jeg kjenner til barn som har forsøkt masker på vinteren med godt resultat, men vet at det er noen som heller ikke tolererer det bra. En venninne av meg fikk påvist alvorlig astma som veldig liten, hun slet mye til hun ble voksen, og etter det ble hun gradvis bedre og bedre (var blitt fortalt at hun aldri kunne bli bedre), så det er lov å håpe at ting vil endre seg for gutten din og/eller at behandling blir bedre i årene fremover ❤️ Men jeg tror det er mulig å få inn mer aktivitet i skolen på en slik måte at barn som ditt blir minst mulig utenfor, og at de aktivitetene som disse får innendørs også er for andre på en rullerende måte, slik at det ikke oppleves som noe negativt. Så kan man tilpasse etter årstiden, temperatur og vær og klima, slik at hele klassen kan være sammen på div. turer på tider hvor dette er mulig. Anonymkode: bc583...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #88 Del Skrevet 12. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Skidager og sykkelturer er i skolen for å bli der og går godt inn under fysisk aktivitet, naturopplevelser og frisk luft. Man må ikke endre alt. Man ender gjerne det som kan gjøres bedre slik at unge slipper å sitte så mye stille. Man skal altså endre og tenke nytt etter hva du tenker de bør gjøre? For ski og sykkel kan lett byttes med andre aktiviteter som er gratis for foreldre og som er like sunne Anonymkode: adf30...3a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #89 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Forstår at ditt barn er av de som er alvorligst plaget av sykdommen, og at det blir utfordrende. Likevel tenker jeg det er mulig for en skole å tilrettelegge også for slike som ditt barn, ved å rullere på aktiviteter ute/inne, dele opp i grupper, gjøre også inneaktivitetene attraktive. Jeg kjenner til barn som har forsøkt masker på vinteren med godt resultat, men vet at det er noen som heller ikke tolererer det bra. En venninne av meg fikk påvist alvorlig astma som veldig liten, hun slet mye til hun ble voksen, og etter det ble hun gradvis bedre og bedre (var blitt fortalt at hun aldri kunne bli bedre), så det er lov å håpe at ting vil endre seg for gutten din og/eller at behandling blir bedre i årene fremover ❤️ Men jeg tror det er mulig å få inn mer aktivitet i skolen på en slik måte at barn som ditt blir minst mulig utenfor, og at de aktivitetene som disse får innendørs også er for andre på en rullerende måte, slik at det ikke oppleves som noe negativt. Så kan man tilpasse etter årstiden, temperatur og vær og klima, slik at hele klassen kan være sammen på div. turer på tider hvor dette er mulig. Anonymkode: bc583...ba2 Mitt barn er vant til å sitte inne og lese og gjøre oppgaver mens de andre er ute, men det er ensomt. Vi klager ikke heller. Og han elsker å være aktiv. Men de har allerede mye aktivitet på skolen her. Skolen har lagt opp dagene slik at de har minimum 30 min fysisk aktivitet, og i tillegg har de gym og praktiske fag. De har rollespill og er generelt rimelig aktive i undervisningen. Derfor mener jeg at de faktisk trenger å få lære seg å sitte i ro og jobbe litt med fag også Anonymkode: adf30...3a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #90 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Mitt barn er vant til å sitte inne og lese og gjøre oppgaver mens de andre er ute, men det er ensomt. Vi klager ikke heller. Og han elsker å være aktiv. Men de har allerede mye aktivitet på skolen her. Skolen har lagt opp dagene slik at de har minimum 30 min fysisk aktivitet, og i tillegg har de gym og praktiske fag. De har rollespill og er generelt rimelig aktive i undervisningen. Derfor mener jeg at de faktisk trenger å få lære seg å sitte i ro og jobbe litt med fag også Anonymkode: adf30...3a8 Og da er det turene i frisk luft du vil kutte ut? Fasinerende. Anonymkode: ba2b7...b00 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #91 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Og da er det turene i frisk luft du vil kutte ut? Fasinerende. Anonymkode: ba2b7...b00 Jeg har ikke bedt noen om å kutte ut noe jeg. Jeg mener bare at det er nok fysisk aktivitet på skolen her jeg bor, og at det derfor ikke trengs mer Anonymkode: adf30...3a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #92 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ikke alle. Min ene har vært bare inne om det er kaldere enn 0 grader. Det vil si at han ikke kan være ute 3 mnd i året Anonymkode: adf30...3a8 Ok, da er det vel dobbelt så viktig at han får mulighet til bevegelse i andre sammenhenger enn utelek! Da burde du hilse alle alternative læringsmåter velkommen… 🙄 Anonymkode: 51111...7a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #93 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Man skal altså endre og tenke nytt etter hva du tenker de bør gjøre? For ski og sykkel kan lett byttes med andre aktiviteter som er gratis for foreldre og som er like sunne Anonymkode: adf30...3a8 Ikke etter hva hun «tenker de bør gjøre», men etter hva som beviselig er bra for barn! Ble du født negativ, eller…? Anonymkode: 51111...7a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #94 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Mitt barn er vant til å sitte inne og lese og gjøre oppgaver mens de andre er ute, men det er ensomt. Vi klager ikke heller. Og han elsker å være aktiv. Men de har allerede mye aktivitet på skolen her. Skolen har lagt opp dagene slik at de har minimum 30 min fysisk aktivitet, og i tillegg har de gym og praktiske fag. De har rollespill og er generelt rimelig aktive i undervisningen. Derfor mener jeg at de faktisk trenger å få lære seg å sitte i ro og jobbe litt med fag også Anonymkode: adf30...3a8 Det du skriver i første setning er noe av det jeg tenker bør endres. Vet det er skoler som gjør det, at de rullerer med å ha innetid sammen med de som ikke kan ut. Men det gjøres på en slik måte at det er noe som er attraktivt for ungene også å være inne. Høres ut som om skolen ellers der er forholdsvis god på å holde elevene aktive. Og da trenger de også å lære seg å sitte i ro og jobbe med fag også, det er jeg enig i. Men om dette er en skole som har kuttet ut bøker og alle ungene har nettbrett/pc, så tror jeg det er medvirkende til at de har mindre oppmerksomhet, ikke greier å fokusere på fag lenge om gangen. Unger er i dag så vant med å scrolle på en skjerm, at det blir dop for hjernen, og da trenes heller ikke evnen til å fokusere på én ting over tid, lese lengre tekster osv. Jeg synes du skal nevne for skolen at de kanskje kan finne en rullerende ordning slik at din gutt slipper å sitte så mye alene når de andre er aktive. Han har rett til å bli inkludert i alt, selv om det blir gjort på en alternativ måte. Anonymkode: bc583...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #95 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Mitt barn er vant til å sitte inne og lese og gjøre oppgaver mens de andre er ute, men det er ensomt. Vi klager ikke heller. Og han elsker å være aktiv. Men de har allerede mye aktivitet på skolen her. Skolen har lagt opp dagene slik at de har minimum 30 min fysisk aktivitet, og i tillegg har de gym og praktiske fag. De har rollespill og er generelt rimelig aktive i undervisningen. Derfor mener jeg at de faktisk trenger å få lære seg å sitte i ro og jobbe litt med fag også Anonymkode: adf30...3a8 Men da tar du ikke inn over deg at det er mer effektivt å lære noe mens man samtidig har en motorisk eller estetisk operasjon gående. Skrive notater for hånd funker bedre enn å notere på pc. Synge om tiervenner fungerer bedre enn å bare pugge dem. Og så videre. Anonymkode: 51111...7a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #96 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ok, da er det vel dobbelt så viktig at han får mulighet til bevegelse i andre sammenhenger enn utelek! Da burde du hilse alle alternative læringsmåter velkommen… 🙄 Anonymkode: 51111...7a6 Og han har masse bevegelse og fysisk aktivitet på skolen. Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ikke etter hva hun «tenker de bør gjøre», men etter hva som beviselig er bra for barn! Ble du født negativ, eller…? Anonymkode: 51111...7a6 Det er beviselig bra for barn å lære ute, men ikke bra å bare være ute, være mer ute, aldri lære seg å sitte rolig å lære. Det er en balanse. Og det er fullt mulig å diskutere uten personangrep. Anonymkode: adf30...3a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #97 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og han har masse bevegelse og fysisk aktivitet på skolen. Det er beviselig bra for barn å lære ute, men ikke bra å bare være ute, være mer ute, aldri lære seg å sitte rolig å lære. Det er en balanse. Og det er fullt mulig å diskutere uten personangrep. Anonymkode: adf30...3a8 Det er ikke et personangrep å påpeke at du svarer nærmest på refleks med negativ tone. Anonymkode: 51111...7a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 12. desember 2022 #98 Del Skrevet 12. desember 2022 Luksusdyret skrev (5 timer siden): Jeg utfordrer dere som ønsker mye mer uteskole til barna, til å begynne med utekontor. Dere tar med PC-en ut og småjogger på stedet under videomøtene. Sporty! Good one Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #99 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det du skriver i første setning er noe av det jeg tenker bør endres. Vet det er skoler som gjør det, at de rullerer med å ha innetid sammen med de som ikke kan ut. Men det gjøres på en slik måte at det er noe som er attraktivt for ungene også å være inne. Høres ut som om skolen ellers der er forholdsvis god på å holde elevene aktive. Og da trenger de også å lære seg å sitte i ro og jobbe med fag også, det er jeg enig i. Men om dette er en skole som har kuttet ut bøker og alle ungene har nettbrett/pc, så tror jeg det er medvirkende til at de har mindre oppmerksomhet, ikke greier å fokusere på fag lenge om gangen. Unger er i dag så vant med å scrolle på en skjerm, at det blir dop for hjernen, og da trenes heller ikke evnen til å fokusere på én ting over tid, lese lengre tekster osv. Jeg synes du skal nevne for skolen at de kanskje kan finne en rullerende ordning slik at din gutt slipper å sitte så mye alene når de andre er aktive. Han har rett til å bli inkludert i alt, selv om det blir gjort på en alternativ måte. Anonymkode: bc583...ba2 Her kjøpte ikke kommunen nok lisenser til at alle har bare skjerm, så de har bøker. Og min sønn har valgt skriving for hånd i stedet for skjerm, for det blir mye skjerm når han er inne omtrent halve året. Akkurat min sønn trenger å sitte og lese litt også, sånn for astmaens del, og han klager aldri, og det gjør ikke jeg heller. Jeg mener ikke at skolen skal legge opp dagene etter mitt barn, men av og til hadde det vært hyggelig om de gjorde noe alle kan delta på, og fordi min sønn var fryktelig uheldig og fikk astma, så innebærer det aktivitet inne. Her er de veldig flinke med aktivitet, og av den grunn synes jeg at det er nok aktivitet i skolen. Og så finnes det helt sikkert skoler som ikke er gode på det. Vi svarer jo alle her ut fra de skolene vi kjenner, ikke alle andre skoler. Anonymkode: adf30...3a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #100 Del Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke et personangrep å påpeke at du svarer nærmest på refleks med negativ tone. Anonymkode: 51111...7a6 Jeg svarer ikke i en negativ tone. Jeg svarer ut fra skolen jeg forholder meg til. Der har de nok fysisk aktivitet. Det er forskjell på å si «jeg synes du er negativ» og «er du født negativ». Anonymkode: adf30...3a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/4/#findComment-149882795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå