Gjest Danida Skrevet 13. desember 2022 #226 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det jeg svarte på var «de lærer like bra…..» så da stilte jeg et spørsmål til det Anonymkode: adf30...3a8 Men det er jo tilbakevist allerede før den påstanden "de lærer like bra" ble ytret. De lærer bedre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #227 Del Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (7 timer siden): Furting? Nettopp ja. Kanskje mangelen på respekt for lærere og hva skolen gjør er et problem her? La oss si at det på forumet her er et lite utvalg av gjennomsnittet i samfunnet. Det er klaging på at alt ikke er gratis på skolen. Klaging på gruppearbeid på foreldremøter, klaging på at elever med utfordringer ødelegger for andre, klaging på utstyr elever bør ha og what not. Eller er foreldre her helt spesielle? Hun du svarte her nevnte at KS furtet. Svaret ditt tyder på at du ikke vet at KS er arbeidsgiverorganisasjonen? Men du har gjerne rett i at KS kanskje har et problem med mangel på respekt for lærer og hva skolen gjør, og manel på respekt for barns utvikling og livsløpshelse. Stortingets flertall var for å innføre mer fysisk aktivitet i skolen, fordi flertallet i Stortinget hadde satt seg inn i årevis med forskning nasjonalt og internasjonalt som viser at barn trenger mer fysisk aktivitet for å utvikle seg best mulig. Det var vel i 2017 eller 2018, og lite har skjedd, bl.a. fordi forrige regjering mente det ikke var så viktig... I dag er tre av ti voksne for lite fysisk aktive. Og fysisk inaktivitet er en av de største utfordringene for folkehelsen i dag. Anonymkode: bc583...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 13. desember 2022 #228 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): «Du har nok rett i at det ofte er de privilegerte, eller ressurssterke, foreldrene som stiller krav til skolen» Øøøøøøhøøøøøøhøøøøøøøø…(igjen, ditt enormt høye nivå). Nei det var det ikke. Anonymkode: 7ccf2...b51 Jo, det var det da faktisk. Les dine egne innlegg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #229 Del Skrevet 13. desember 2022 Danida skrev (2 minutter siden): Men det er jo tilbakevist allerede før den påstanden "de lærer like bra" ble ytret. De lærer bedre. Men jeg svarte altså på «de lærer like bra», ikke alt annet. Anonymkode: adf30...3a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #230 Del Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (6 timer siden): Fedme? Mobbing er like utbredt som for år tilbake. Jeg syns kanskje dét er viktigere å fikse enn at skolen pålegges å aktivisere barna. Kanskje både løse ett problem og forstå nytten av det skolen faktisk gjør, før man krever mer? Kanskje du kan kommentere på det? Ang. mobbing - siden nok og fortløpende fysisk aktivitet i løpet av dagen er så viktig for barns fysiske og psykiske helse, samt at mange av de aktivitetene som lærerne kan implementere for å gjøre dette også vil føre til styrket samarbeid mellom elevene, er det grunn til å tro at en skole hvor skoledagen organiseres etter barns faktiske fysiske og mentale behov også vil bli en skole hvor det blir mindre mobbing etterhvert, fordi barn ikke vil ha like stort behov for å skape handling fordi kroppenes deres er underaktivert (som skaper uro, frustrasjon, mistrivsel m.m.). Anonymkode: bc583...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #231 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ang. mobbing - siden nok og fortløpende fysisk aktivitet i løpet av dagen er så viktig for barns fysiske og psykiske helse, samt at mange av de aktivitetene som lærerne kan implementere for å gjøre dette også vil føre til styrket samarbeid mellom elevene, er det grunn til å tro at en skole hvor skoledagen organiseres etter barns faktiske fysiske og mentale behov også vil bli en skole hvor det blir mindre mobbing etterhvert, fordi barn ikke vil ha like stort behov for å skape handling fordi kroppenes deres er underaktivert (som skaper uro, frustrasjon, mistrivsel m.m.). Anonymkode: bc583...ba2 Ang samarbeid så er jeg enig. Mobbing kommer av manglende oppfølging hjemme, fra dårlige rollemodeller, fra omsorgssvikt og mishandling. Det kan også være psykdom eller utenforskap med i bildet. Det er lite mobbing på grunn av at kroppene er underaktivert. Endret 13. desember 2022 av NotNaomi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #232 Del Skrevet 13. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Jeg kunne lett ha skrevet det samme til alle som svarer usaklig . Jeg skrev det som sagt til deg nå når jeg så det. Uansett; det samme gjelder alle andre som ikke holder diskusjonen saklig. Det er unødvendig å bryte reglene når man diskuterer noe viktig. Det er spesielt to brukere som startet med latterliggjøring og usaklig diskusjon veldig tidlig i tråden, og som har fortsatt med det gjennom hele tråden. Merkelig at du ikke tar fatt i noen av dem, de skriver med nick begge to. De har vært langt mer usaklig gjennom tråden enn en heftig diskusjon som nå var mellom to anonyme. Anonymkode: bc583...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Marple* Skrevet 13. desember 2022 #233 Del Skrevet 13. desember 2022 Sitter det for alvor voksne folk, foreldre, og argumenterer MOT en mer aktiv skolehverdag? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. desember 2022 Forfatter #234 Del Skrevet 13. desember 2022 *Miss Marple* skrev (1 minutt siden): Sitter det for alvor voksne folk, foreldre, og argumenterer MOT en mer aktiv skolehverdag? Ja, utrolig nok så stemmer nok det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #235 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er spesielt to brukere som startet med latterliggjøring og usaklig diskusjon veldig tidlig i tråden, og som har fortsatt med det gjennom hele tråden. Merkelig at du ikke tar fatt i noen av dem, de skriver med nick begge to. De har vært langt mer usaklig gjennom tråden enn en heftig diskusjon som nå var mellom to anonyme. Anonymkode: bc583...ba2 Jeg føler ikke noe behov for å «ta fatt i» folk som ikke oppfører seg på forumet, med mindre de prater til meg direkte. Er det ok for deg? Har du glemt at det var DU som startet med å kritisere meg, fordi jeg «tok fatt i» en som svarte meg frekt? Damned if you do, damned if you don’t? Det er jo helt åpenbart at andre brukere i denne tråden ikke trenger meg til å snakke for seg? Du burde kanskje selv være mer selektiv mtp hvem du tar fatt i. Anonymkode: 7ccf2...b51 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #236 Del Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (19 minutter siden): Ang samarbeid så er jeg enig. Mobbing kommer av manglende oppfølging hjemme, fra dårlige rollemodeller, fra omsorgssvikt og mishandling. Det kan også være psykdom eller utenforskap med i bildet. Det er lite mobbing på grunn av at kroppene er underaktivert. Det du skriver i siste setning har du lite belegg for. Det er mange årsaker til at barn mobber. De årsakene du nevner er absolutt kjente årsaker. Men det er også understimulering. Mistrivsel og kjedsomhet i skolen er også en velkjent årsak til at en del barn (som ikke har noen av de andre faktorene du nevner) begynner å mobbe. Det må være rundt 20 år siden jeg leste forskning på dette første gang, så det er ikke ny kunnskap. Barns kropp og hjerne er skapt slik at de trenger å være i jevnlig fysisk aktivitet gjennom hele tiden. Når de plasseres inn i kontrollert stillesitting skaper dette for mange både mistrivsel, uro, frustrasjon, stress og kjedsomhet. Og alt dette er kjente faktorer som ofte ligger bak mobbing. Ser du på de faktorene du nevnte, så er det også faktorer som hos barna skaper mistrivsel, uro, frustrasjon, stress. Så mekanismene i barnas kropper er faktisk ikke helt ulike. Barn som ikke får være nok fysisk aktive i løpet av dagen blir understimulerte - som skaper stress, mistrivsel, uro, frustrasjon, kjedsomhet. Noen kan skli inn i en apati, de "melder seg ut" - det er ofte de som blir sett på som "lette" elever, elever som tilsynelatende ikke krever særlig av lærerne. Men det er minst like naturlig for barn som understimuleres mtp. fysisk aktivitet å reagere motsatt, med å utagere, bli klassens moroklump som stadig slenger ut kommentarer, bli klassens uromoment som stadig ødelegger for de andres læring, begynne å plage/mobbe andre elever, trigge situasjoner som øker adrenalinet, som får dem til å få opp pulsen, skape innhold som bryter det inaktive og understimulerte mønsteret. Anonymkode: bc583...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #237 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det du skriver i siste setning har du lite belegg for. Det er mange årsaker til at barn mobber. De årsakene du nevner er absolutt kjente årsaker. Men det er også understimulering. Mistrivsel og kjedsomhet i skolen er også en velkjent årsak til at en del barn (som ikke har noen av de andre faktorene du nevner) begynner å mobbe. Det må være rundt 20 år siden jeg leste forskning på dette første gang, så det er ikke ny kunnskap. Barns kropp og hjerne er skapt slik at de trenger å være i jevnlig fysisk aktivitet gjennom hele tiden. Når de plasseres inn i kontrollert stillesitting skaper dette for mange både mistrivsel, uro, frustrasjon, stress og kjedsomhet. Og alt dette er kjente faktorer som ofte ligger bak mobbing. Ser du på de faktorene du nevnte, så er det også faktorer som hos barna skaper mistrivsel, uro, frustrasjon, stress. Så mekanismene i barnas kropper er faktisk ikke helt ulike. Barn som ikke får være nok fysisk aktive i løpet av dagen blir understimulerte - som skaper stress, mistrivsel, uro, frustrasjon, kjedsomhet. Noen kan skli inn i en apati, de "melder seg ut" - det er ofte de som blir sett på som "lette" elever, elever som tilsynelatende ikke krever særlig av lærerne. Men det er minst like naturlig for barn som understimuleres mtp. fysisk aktivitet å reagere motsatt, med å utagere, bli klassens moroklump som stadig slenger ut kommentarer, bli klassens uromoment som stadig ødelegger for de andres læring, begynne å plage/mobbe andre elever, trigge situasjoner som øker adrenalinet, som får dem til å få opp pulsen, skape innhold som bryter det inaktive og understimulerte mønsteret. Anonymkode: bc583...ba2 Du åpner med å si at jeg har lite belegg for det jeg skriver, for deretter i andre avsnitt å være helt enig?! Endret 13. desember 2022 av NotNaomi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #238 Del Skrevet 13. desember 2022 *Miss Marple* skrev (30 minutter siden): Sitter det for alvor voksne folk, foreldre, og argumenterer MOT en mer aktiv skolehverdag? Det er nitrist at så mange har så lite kunnskap om barns utvikling! Dette er ikke snakk om et tema hvor man bare kan synse om ulike meninger. Det er snakk om kunnskapsbaserte fakta om barns nevrofysiologiske utvikling, fysiske utvikling, psykiske utvikling. Flere tiår med forskning som viser akkurat det samme - at barn trenger mer fysisk aktivitet gjennom skolehverdagen for å bli velfungerende voksne med mindre fysisk og psykisk sykdom. Til og med fra samfunnsøkonomiske perspektiv er det ingen argumenter mot å ikke innføre mer fysisk aktivitet i læring og skolehverdagen, alle argument taler for. Anonymkode: bc583...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #239 Del Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (19 minutter siden): Du åpner med å si at jeg har lite belegg for det jeg skriver, for deretter i andre avsnitt å være helt enig?! Det er en fordel om du leser det du svarer på. Jeg understrekte siste setning i ditt svar, noe som normalt på forumet indikerer at det er det man understreker, setter i kursiv eller uthever man tar utgangspunkt for. Men det er jo tydelig at du ikke gadd å lese resten av det jeg skrev, og da har det jo liten hensikt å diskutere mer med deg. Oppsummert - det du skrev i siste setning i det siterte svaret, det er feil. Du og andre som er enige med deg tar feil fordi du og de ikke har kunnskap nok om temaet, men bare synser villt vekk. Dere har selvfølgelig rett til å synse villt vekk, men dere har ikke mer rett uansett. Det er lagt ut mange linker i løpet av tråden som viser hva forskning på trådens tema sier - og det er ingen uenighet i forskningen. Tvert imot, jo mer forskning som kommer, jo mer blir tidligere funn bekreftet, og forskere ser mer og mer hvor enormt viktig nok fysisk aktivitet i løpet av dagen er for barn og unges påvirkning, hvor mye det har å si for barns læring og også for fysisk og psykisk helse i et livsløpsperspektiv. Anonymkode: bc583...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #240 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er en fordel om du leser det du svarer på. Jeg understrekte siste setning i ditt svar, noe som normalt på forumet indikerer at det er det man understreker, setter i kursiv eller uthever man tar utgangspunkt for. Men det er jo tydelig at du ikke gadd å lese resten av det jeg skrev, og da har det jo liten hensikt å diskutere mer med deg. Oppsummert - det du skrev i siste setning i det siterte svaret, det er feil. Du og andre som er enige med deg tar feil fordi du og de ikke har kunnskap nok om temaet, men bare synser villt vekk. Dere har selvfølgelig rett til å synse villt vekk, men dere har ikke mer rett uansett. Det er lagt ut mange linker i løpet av tråden som viser hva forskning på trådens tema sier - og det er ingen uenighet i forskningen. Tvert imot, jo mer forskning som kommer, jo mer blir tidligere funn bekreftet, og forskere ser mer og mer hvor enormt viktig nok fysisk aktivitet i løpet av dagen er for barn og unges påvirkning, hvor mye det har å si for barns læring og også for fysisk og psykisk helse i et livsløpsperspektiv. Anonymkode: bc583...ba2 Nå har jeg meldt meg ut av denne diskusjonen for noen sider siden, for temaet ble utdebattert. Jeg ser ikke noe poeng i at ting repeteres i det uendelige. Når du nevnte mobbing så svarte jeg fordi mobbing opptar meg. Jeg har knapt hørt om tilfeller om mobbing på grunn av *underaktiviterte kropper* hvilket jeg svarte på. Du må gjerne linke til info om akkurat det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #241 Del Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (8 minutter siden): Nå har jeg meldt meg ut av denne diskusjonen for noen sider siden, for temaet ble utdebattert. Jeg ser ikke noe poeng i at ting repeteres i det uendelige. Når du nevnte mobbing så svarte jeg fordi mobbing opptar meg. Jeg har knapt hørt om tilfeller om mobbing på grunn av *underaktiviterte kropper* hvilket jeg svarte på. Du må gjerne linke til info om akkurat det. Og der gjør du som alltid- trekker deg ut når motargumentene blir for vanskelige å kontre. Anonymkode: ba2b7...b00 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #242 Del Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (4 timer siden): Nå har jeg meldt meg ut av denne diskusjonen for noen sider siden, for temaet ble utdebattert. Jeg ser ikke noe poeng i at ting repeteres i det uendelige. Når du nevnte mobbing så svarte jeg fordi mobbing opptar meg. Jeg har knapt hørt om tilfeller om mobbing på grunn av *underaktiviterte kropper* hvilket jeg svarte på. Du må gjerne linke til info om akkurat det. Du kom med en påstand som ikke stemmer, jeg forklarte deg hvorfor din påstand ikke stemmer. Når du har lest de linkene som er gitt i tråden og kommer tilbake og viser at du har forstått det du har lest, da skal jeg nok lett finne tråder på det jeg forklarte deg også. Men du har jo flere ganger i denne tråden vist at du ikke leser trådene på den forskningen som finnes på temat, eller om du har lest dem så kan du umulig ha forstått det som står deg, for du har jo minste et par ganger skrevet "jeg forstår ikke...". Og da har andre og jeg vist tilbake til de linkene som allerede er gitt i tråden. Så begynn der, så skal jeg lett finne mer lesestoff til deg Anonymkode: bc583...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #243 Del Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (6 timer siden): Nå har jeg meldt meg ut av denne diskusjonen for noen sider siden, for temaet ble utdebattert. Jeg ser ikke noe poeng i at ting repeteres i det uendelige. Når du nevnte mobbing så svarte jeg fordi mobbing opptar meg. Jeg har knapt hørt om tilfeller om mobbing på grunn av *underaktiviterte kropper* hvilket jeg svarte på. Du må gjerne linke til info om akkurat det. Feil svar. Rett svar her er «alt jeg trodde på er blitt tilbakevist, takk for at dere tok dere tid til å rette opp i min uvitenhet». Anonymkode: 51111...7a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #244 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ok, jeg forbeholder meg likevel retten til å svare tilbake med samme mynt for å understreke hvor lavmål jeg synes en sånn tone er, uavhengig av hva du mener om det. Anonymkode: 7ccf2...b51 Du har vel brakt tonen dit den er. Det greide du helt selv. Anonymkode: 51111...7a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #245 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du har vel brakt tonen dit den er. Det greide du helt selv. Anonymkode: 51111...7a6 Det var jammen bra du tok opp dette igjen altså! Nå som det var så mange innlegg siden sist noen prøvde å overbevise meg om at det var jeg som startet med å kommunisere på et atalt neandertalernivå. Anonymkode: 7ccf2...b51 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #246 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (På 12.12.2022 den 22.02): Tidligere satt barna kun i klasserommet i skolen, bortsett fra friminuttene. De hadde ikke koseturer, tulleturer, fjellturer, toppturer, aketurer, skiturer og alt-mulig-annet-turer. Så hvorfor var det ikke mer depresjon før? Anonymkode: 07993...a59 Færre skoleår og kortere skoledager😏 Anonymkode: 51111...7a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #247 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Færre skoleår og kortere skoledager😏 Anonymkode: 51111...7a6 Jeg lurer også på når tidligere var? Anonymkode: 2b60f...bcc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #248 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg lurer også på når tidligere var? Anonymkode: 2b60f...bcc Ulike tidslag, så klart. Men én stor endring som vi ser negative konsekvenser av i dag, er seksårsreformen. Anonymkode: 51111...7a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #249 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg lurer også på når tidligere var? Anonymkode: 2b60f...bcc https://www.nrk.no/trondelag/skolehverdagen-har-okt-med-over-tusen-timer-siden-90-tallet-1.16118678 «Til sammen har norske skolebarn fått 1359 flere timer på skolen. Det tilsvarer to ekstra skoleår.» Siden slutten av 80-tallet, dvs 30-35 år. Anonymkode: 51111...7a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #250 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg lurer også på når tidligere var? Anonymkode: 2b60f...bcc Jeg sikter til innlegget du siterte, men jeg innser at det da fremstår rotere å sitere deg. J Anonymkode: 2b60f...bcc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436382-inspirert-av-annerledes-dager-p%C3%A5-skolen-mer-aktivitet-i-skolen/page/10/#findComment-149883814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå