Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #51 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): At venner varer er et gode? Og gutten på veggrekka er bra nok som venn? Men det er unaturlig og rart hvis han fortsatt er kjæresten? Dette er bare merkelig i min verden. Hvis folka i barneskolen hadde truffet såpass blink på meg at jeg ønska å være deres bestevenn i de neste 40 år (noe de ikke gjorde) så er det vel enda rarere enn om én av dem var en så god match at vi ble gift. Med meg skjedde verken det ene eller det andre av disse, vennskapene har kommet og gått på samme måte som kjærestene, fordi også JEG utvikler meg. Den mannen som vil utvikle seg i samme takt og retning, er den jeg beholder. Men det er ellers en irrelevant faktor i det HI spør om, nemlig om det vennskapet mannen hennes har med venninna er en trussel for parforholdet, eller om den måten de omgås på er utilbørlig. Du snakker som om man må velge mellom venner og ektefelle, og siden venner (etter ditt utsagn) varer lengst, så er det HI som her er et problem, siden hun forventer å bli prioritert. For å rydde i dette: samme hvem vennene er, så er min bedre halvdel og den jeg bor sammen med, ALLTID den viktigste i livet. Den som skal begrave deg har mer å bety enn den som satt på veggrekka i fjerde, altså. Og med de perspektivene så er det faktisk sånn at mannen fint kan ha både venner og venninner. Men da er det dumt av ham å la det vennskapet få en posisjon som truer parforholdet, og dumt av ham å flagge den intimiteten så høyt at den invaderer parets eksklusivitet. En person kan ha hundrevis av bestevenner, men da er det ikke irrelevant hvordan de opptrer sammen. Det HI fortalte her, var at pusing og fysiske uttrykk for kjærlighet er noe som går over hennes grense. Og det har jeg helt ærlig ingen problem med å forstå. Anonymkode: cd742...4cf Og HI ønsker ikke akkurat å bli prioritert, men å bli tatt hensyn til. Det er ikke så vanskelig å la være å tråkke i salaten, og samtidig forbli bestevenner. Jeg har både venner og venninner, men jeg er ikke så fysisk med noen av dem. Anonymkode: 2f082...f4e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436378-er-dette-rar-oppf%C3%B8rsel-av-min-samboers-venninne/page/3/#findComment-149883997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #52 Del Skrevet 14. desember 2022 Jeg hadde ikke akseptert om mannen min hadde såpass close venninne der han lot seg kjæle med. Jeg synes du kan snakke med mannen din hi om at du ærlig talt synes de er for intime og close, og at det går utover din egen relasjon til ham. Det er da vitterlig deg han skal ha dette med, ikke henne. Hadde dette vært meg og dette ikke hadde tatt slutt så hadde jeg faktisk revurdert forholdet. Jeg SKAL være min manns førstepri, i alle høver. (I tillegg til barn seff..) Anonymkode: 43b6b...27e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436378-er-dette-rar-oppf%C3%B8rsel-av-min-samboers-venninne/page/3/#findComment-149884033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå