Gå til innhold

Er dette rar oppførsel av min samboers venninne?

Anbefalte innlegg

De har vært bestevenner i hundre år, lenge før vi traff hverandre, og mens han var godt med sin eks i årevis. HUn er fortsatt gift med hun har vært sammen med siden studiedagene. Vi er godt voksne - i femtiårene.

Det var vært noen situasjoner jeg har skrevet om her inne tidligere som har gitt meg små stikk av sjalusi, men som jeg har viftet bort. Jeg VET at han hundre prosent aldri i livet villa vært utro mot meg med henne, den tanken er bare latterlig. 

Anonymkode: 4e36e...e29

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De har vært bestevenner i hundre år, lenge før vi traff hverandre, og mens han var godt med sin eks i årevis. HUn er fortsatt gift med hun har vært sammen med siden studiedagene. Vi er godt voksne - i femtiårene.

Det var vært noen situasjoner jeg har skrevet om her inne tidligere som har gitt meg små stikk av sjalusi, men som jeg har viftet bort. Jeg VET at han hundre prosent aldri i livet villa vært utro mot meg med henne, den tanken er bare latterlig. 

....trykket "enter litt for raskt...fortsettelse følger straks....

....trykket "enter litt for raskt...fortsettelse følger straks....

Men det jeg er sjalu på egentlig er at jeg tror på en måte at det er hun som er kvinnen i hans liv. Det er henne han ser på som den klokeste, greieste, gøyeste å være sammen med osv. Han har aldri sagt det direkte, men jeg merker at de har en egen fortrolighet når vi er sammen. Bare småting, men sånt som at når vi har vært sammen og skal skilles, så blir de to alltid liksom stående litt igjen sammen og snakke fortrolig. De blir liksom begge "tilfeldigvis" gående litt etter eller bak oss andre.

Den tingen jeg reagerte litt på nå sist, var da hun og mannen var på middagsbesøk hos oss. Etter middagen skulle vi sette oss i studen, og vi har to sofaer. Da satte jeg meg i den ene og mannen hennes seg i den andre. Så kommer hun og setter seg ved siden av meg, og så setter min samboer seg ved siden av henne igjen, så hun blir sittende mellom oss to mens hennes man sitter alene  i den andre sofaen. Og mens vi prater, sitter og og stryker ham på ryggen eller armen, liksom vennskapelig, men....

Etter en god stund, tror jeg hun innså at det kanskje var litt rart å la mannen sitte der borte alene, så da satte hun seg bort dit.

Jeg er som sagt trygg på samboeren min, så jeg er ikke bekymret eller noe spnt, men syns kanskje det er litt merkelig oppførsel. Eller er det bare normalt og koselig, siden de er så gode venner.

Hilsen 14 år gammel kvinne på 50 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men det jeg er sjalu på egentlig er at jeg tror på en måte at det er hun som er kvinnen i hans liv. Det er henne han ser på som den klokeste, greieste, gøyeste å være sammen med osv. Han har aldri sagt det direkte, men jeg merker at de har en egen fortrolighet når vi er sammen. Bare småting, men sånt som at når vi har vært sammen og skal skilles, så blir de to alltid liksom stående litt igjen sammen og snakke fortrolig. De blir liksom begge "tilfeldigvis" gående litt etter eller bak oss andre.

Den tingen jeg reagerte litt på nå sist, var da hun og mannen var på middagsbesøk hos oss. Etter middagen skulle vi sette oss i studen, og vi har to sofaer. Da satte jeg meg i den ene og mannen hennes seg i den andre. Så kommer hun og setter seg ved siden av meg, og så setter min samboer seg ved siden av henne igjen, så hun blir sittende mellom oss to mens hennes man sitter alene  i den andre sofaen. Og mens vi prater, sitter og og stryker ham på ryggen eller armen, liksom vennskapelig, men....

Etter en god stund, tror jeg hun innså at det kanskje var litt rart å la mannen sitte der borte alene, så da satte hun seg bort dit.

Jeg er som sagt trygg på samboeren min, så jeg er ikke bekymret eller noe spnt, men syns kanskje det er litt merkelig oppførsel. Eller er det bare normalt og koselig, siden de er så gode venner.

En kvinne på 50 med en slik markeringsbehov er bare latterlig. Å sitte seg klint inntil kona til vennen sin for å markere seg ved å stryke på ham der de sitter, er ikke annet enn kaninkokeroppførsel. Rart at ikke mannen hennes reagerte. 

Anonymkode: 2f082...f4e

Ville du reagert likt om venninnen var mann?

Anonymkode: ab9f0...dc3

Jeg tviler sterkt på at en mann ville sette seg ved siden av mannen til HI og stryke ham kjærlig på ryggen, gitt.

Annonse

Jeg tviler sterkt på at en mann ville sette seg ved siden av mannen til HI og stryke ham kjærlig på ryggen, gitt.

Hvorfor ikke?

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Høres merkelig ut, hvertfall hvis de sitter og koser på hverandre. 

Har de to vært single samtidig noengang? Sånn at de har hatt mulighet til å bli sammen?

Jeg hadde ikke orket være med en mann som hadde et slikt forhold til ei anna dame. Men slike forhold er liksom så langt utenfor normalen for oss uansett.  

Min erfaring fra det jeg har hørt fra andre er at det ender som man frykter før eller senere. 

Anonymkode: 119ca...88d

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo samboeren din som setter seg ved siden av henne når hun allerede sitter ved deg. Er vel egentlig han som har rar oppførsel i denne situasjonen, hvis det er denne situasjonen du sikter til i overskriften din. 

Anonymkode: 92ff3...251

Det er jo samboeren din som setter seg ved siden av henne når hun allerede sitter ved deg. Er vel egentlig han som har rar oppførsel i denne situasjonen, hvis det er denne situasjonen du sikter til i overskriften din. 

Ja, egentlig var det rart av ham også, men vi skulle se på noe sammen så det var best å sitte i den sofaen der vi tre satt. Hadde han satt seg ved siden av venninnens mann, hadde han ikke sett like godt.
Og det gjelder for så vidt henne også, og er jo en formildende omstendighet jeg ikke har tenkt over nå. Etter at vi var ferdig med å se det vi skulle se, gikk det er stund, og så satte hun seg bort til mannen sin.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja, egentlig var det rart av ham også, men vi skulle se på noe sammen så det var best å sitte i den sofaen der vi tre satt. Hadde han satt seg ved siden av venninnens mann, hadde han ikke sett like godt.
Og det gjelder for så vidt henne også, og er jo en formildende omstendighet jeg ikke har tenkt over nå. Etter at vi var ferdig med å se det vi skulle se, gikk det er stund, og så satte hun seg bort til mannen sin.

Skjønner. Jeg forstår at saken er større enn bare akkurat denne situasjon, men tenkte uansett at isolert sett synes jeg ikke hun gjorde noe rart her. Kan det tenkes at du er mer usikker på mannen din enn det du gir uttrykk for her, men at du prøver å legge det på venninnen i stedet for å slippe å gå inn i den usikkerheten? 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner. Jeg forstår at saken er større enn bare akkurat denne situasjon, men tenkte uansett at isolert sett synes jeg ikke hun gjorde noe rart her. Kan det tenkes at du er mer usikker på mannen din enn det du gir uttrykk for her, men at du prøver å legge det på venninnen i stedet for å slippe å gå inn i den usikkerheten? 

Det kan hende, ja...😢

Annonse

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Og….? Da skjer det ikke? 

Det skjer sikkert unntaksvis at heterofile, edru menn sitter og koser på hverandre, men det hører til ekstreme sjeldenheter.

Men, hvis de har kjent hverandre siden for alltid, er det vel neppe noe tiltrekning her. 

Ville ansett henne som en svigersøster. Folk er jo forskjellige, noen synes det å stryke på andre er verdens mest naturlige ting. Jeg har ei venninne som gjør det, på meg da, ikke mannen, i og med hun er ei nær venninne av meg. 

Anonymkode: fb461...d32

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det skjer sikkert unntaksvis at heterofile, edru menn sitter og koser på hverandre, men det hører til ekstreme sjeldenheter.

Det varierer vel det? Det er ikke ukjent for meg at menn er venner på samme måte som kvinner er venner

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde to menn sittet og kjælt på armen til hverandre …?

Anonymkode: cd742...4cf

Det er ikke helt uvanlig. Men poenget uansett er at HI ikke ville reagert om det var en mann. Det er det at hun er kvinne som er problemet, ikke vennskapet

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det varierer vel det? Det er ikke ukjent for meg at menn er venner på samme måte som kvinner er venner

Det er ikke helt uvanlig. Men poenget uansett er at HI ikke ville reagert om det var en mann. Det er det at hun er kvinne som er problemet, ikke vennskapet

Men så er også hans mann heterofil, i mangel på annen informasjon fra HI. Likestilling eller ikke, man kan ikke sammenligne kvinner og menn når det gjelder fare for flørt. Er man ikke homofil, så flørter man ikke med sine venner av samme kjønn. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde reagert mer om mannen min og en kompis satte seg ned og begynte å pusse på hverandre. Da hadde jeg nok lurt på om minst en av dem var (minst) bifil.

Anonymkode: de881...07f

Jeg hadde reagert mer om mannen min og en kompis satte seg ned og begynte å pusse på hverandre. Da hadde jeg nok lurt på om minst en av dem var (minst) bifil.

*puse 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

😅 Faktisk usikker på hva jeg ville tenkt om noen pusset på hverandre 😂😂 Ser for meg sandpapir og pussemaskin her.

Anonymkode: fb461...d32

Jeg har en kompis og vi er litt sånn der. Vi hadde et veldig kort forhold i tenårene. Jeg har kjent han og kona hans ca. like lenge, siden vi var i samme vennegjeng før de ble et par. Vi ferierer sammen med våre familier. Jeg tar ikke noe særlig initiativ til kroppskontakt, men det gjør fort vekk han. Jeg elsker den mannen, men ikke på en seksuell måte, selv om intimiteten heller ikke hadde passet til en bror. Verken min mann eller hans kone har noen problem med at vi er så gode venner. Jeg elsker kona hans også, hun er ei fantastisk dame som jeg har enorm respekt for, og de to passer perfekt sammen😊

Anonymkode: 24f03...800

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...