Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #26 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ja det samme lurer jeg også på. Anonymkode: 09e90...0cc Dette løses veldig enkelt ved at din bror og kone feirer hos dine foreldre annenhver jul, og du feirer med dine foreldre annenhver jul. Da blir alt helt rettferdig og ingen kan bli sure da fordelingen er helt lik og du slipper å feire med din svigerinne. Anonymkode: b4810...5cc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #27 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Vi blir aldri i familie på samme måte selvom du er gift… de kunne feira med hennes familie. Du får kalle meg barnslig men dette er mine følelser.. Anonymkode: 09e90...0cc Men de er gift, da blir svigerfamilien familie. Om de skulle feiret hos hennes familie blir hennes mann den inngiftede som er hos svigers, feirer de hos din familie blir hun den inngiftede hos svigers. Det er jo sånn det er. Du har ikke mann og barn sier du, men om du får det er det naturlig at både du og han ønsker å feire med sin familie og derfor feirer annenhvert år med din og hans. Min mann har ikke søsken som kan "ta seg av" svigermor og svigerfar i jula, så vi feirer med dem hvert år. Inviterer dem hver år og mine foreldre annenhvert år. Jula blir større når man blir voksen, det er en del av det å bli voksen det. For du er voksen? Anonymkode: 57695...986
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #28 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Dette løses veldig enkelt ved at din bror og kone feirer hos dine foreldre annenhver jul, og du feirer med dine foreldre annenhver jul. Da blir alt helt rettferdig og ingen kan bli sure da fordelingen er helt lik og du slipper å feire med din svigerinne. Anonymkode: b4810...5cc Jeg feirer med familien hver år.. Anonymkode: 09e90...0cc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #29 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men de er gift, da blir svigerfamilien familie. Om de skulle feiret hos hennes familie blir hennes mann den inngiftede som er hos svigers, feirer de hos din familie blir hun den inngiftede hos svigers. Det er jo sånn det er. Du har ikke mann og barn sier du, men om du får det er det naturlig at både du og han ønsker å feire med sin familie og derfor feirer annenhvert år med din og hans. Min mann har ikke søsken som kan "ta seg av" svigermor og svigerfar i jula, så vi feirer med dem hvert år. Inviterer dem hver år og mine foreldre annenhvert år. Jula blir større når man blir voksen, det er en del av det å bli voksen det. For du er voksen? Anonymkode: 57695...986 Jo da jeg ser den men jeg tenkte at de kunne feiret med hennes familie om så bare for i år? Jula skal jo være koselig og hyggelig. Ja jeg er ekstremt voksen…. Anonymkode: 09e90...0cc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #30 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg feirer med familien hver år.. Anonymkode: 09e90...0cc Da må du godta at annen hvert år så feirer din bror og kone med hans familie. Det er en helt naturlig fordeling og liker du ikke den så må DU feire alene annenhver jul. Anonymkode: b4810...5cc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #31 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jo da jeg ser den men jeg tenkte at de kunne feiret med hennes familie om så bare for i år? Jula skal jo være koselig og hyggelig. Ja jeg er ekstremt voksen…. Anonymkode: 09e90...0cc Hvordan skulle det gå for seg da tenker du? Hun skal si til sin mann (din bror?) at siden hun ikke liker deg og du ikke liker henne så må de feire med hennes familie hvert år. Også skal mannen svare at ja, det er greit det kjære. Siden du og min søster ikke liker hverandre så trenger jeg aldri feire jul med mine foreldre og min familie..... Nei, så lenge du feirer med din familie hvert år så må du bare finne deg i at han med sin inngiftede kone som du ikke liker, er der annenhvert år. Det kalles å svelge kameler, og de kan det bli en del av i voksenlivet Anonymkode: 57695...986
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #32 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi blir aldri i familie på samme måte selvom du er gift… de kunne feira med hennes familie. Du får kalle meg barnslig men dette er mine følelser.. Anonymkode: 09e90...0cc Jeg har ikke kalt deg barnslig. For hennes familie blir han inngift. Anonymkode: 9856d...966
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #33 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jo da jeg ser den men jeg tenkte at de kunne feiret med hennes familie om så bare for i år? Jula skal jo være koselig og hyggelig. Ja jeg er ekstremt voksen…. Anonymkode: 09e90...0cc Ingen som er voksen og moden kaller seg "EKSTREMT" voksen. Alt som er ekstremt, hører ungdomstiden til. Anonymkode: 9856d...966
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #34 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg feirer med familien hver år.. Anonymkode: 09e90...0cc Det er ditt eget valg. Anonymkode: 9856d...966
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #35 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): De fleste av oss oppfører oss heldigvis anstendig, særlig når vi er hos svigerfamilien vår, men å bli likt av alle er ikke alltid så lett. Etter hvordan du skriver i denne tråden er nok du også en man lett kan falle ut med, du fremstår ikke akkurat som rund i kantene. Om du svigerinne er lik deg i personlighet skjønner jeg at det kan bli litt kræsj mellom dere. Men å forvente at de feirer med hennes familie hvert år er litt spesielt, skal ikke ditt "ekte" familiemedlem noen gang få feire med sin familie da? Anonymkode: 57695...986 Hvor i alle dager finner du at HI er en man lett kan falle ut med? Eksakt hva er det i tråden som sier deg det? Anonymkode: 84192...0b9
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #36 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette løses veldig enkelt ved at din bror og kone feirer hos dine foreldre annenhver jul, og du feirer med dine foreldre annenhver jul. Da blir alt helt rettferdig og ingen kan bli sure da fordelingen er helt lik og du slipper å feire med din svigerinne. Anonymkode: b4810...5cc Hvor er det greit at én person sitter helt alene? Anonymkode: 84192...0b9
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #37 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor i alle dager finner du at HI er en man lett kan falle ut med? Eksakt hva er det i tråden som sier deg det? Anonymkode: 84192...0b9 Måten hun mener inngiftede skal holde seg unna, fordi hun skal feire med familien hvert år.... Broren hennes skal feire med konens familie, for hi vil ha familien sin i fred uten inngiftede partnere. Anonymkode: 57695...986
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #38 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jo det var et godt tips men altså dette er Hufsa fra mummidalen altså.. så derfor blir jula i år ikke den samme. Anonymkode: 09e90...0cc Hufsa fra Mummidalen er fryktelig ensom og trist, det er grunnen til at hun virker sint og skummel. Har du tenkt på det? Anonymkode: 3a006...923
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #39 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvor er det greit at én person sitter helt alene? Anonymkode: 84192...0b9 Men da får denne personen bite i seg irritasjonen og feire jul med et smil om munnen. Man har ikke noen rett til å bli invitert hjem til noen, og i hvert fall ikke noen rett til å sutre over andre inviterte. HI kan jo invitere foreldrene sine hjem til seg. Anonymkode: 9856d...966
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #40 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Måten hun mener inngiftede skal holde seg unna, fordi hun skal feire med familien hvert år.... Broren hennes skal feire med konens familie, for hi vil ha familien sin i fred uten inngiftede partnere. Anonymkode: 57695...986 Den «måten» gjør det ikke åpenbart at hun skaper konflikten. Den kan si det motsatte også: at hun skyr konflikter, siden hun vil ut av situasjonen. Og det er du som setter «inngiftede partnere» i flertall. Ikke HI. Hun misliker én person, ikke alle inngiftede. Anonymkode: 84192...0b9
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #41 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Den «måten» gjør det ikke åpenbart at hun skaper konflikten. Den kan si det motsatte også: at hun skyr konflikter, siden hun vil ut av situasjonen. Og det er du som setter «inngiftede partnere» i flertall. Ikke HI. Hun misliker én person, ikke alle inngiftede. Anonymkode: 84192...0b9 Hun vil ikke ut av situasjonen. Hun vil at broren og kona hans skal "ut av situasjonen". Anonymkode: 9856d...966
ulenissen Skrevet 12. desember 2022 #42 Skrevet 12. desember 2022 (endret) Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke mann og barn. Jula er familie. Anonymkode: 09e90...0cc Hjelp! Nå har jeg lest hele tråden og utifra svarene du har gitt her er jeg ganske sikker på at du er den kipe! Mest trolig har din svigerinne lite lyst til å feire sammen med deg, men biter det i seg for å glede sin mann slik at han får være med foreldrene sine i julen. Du har ikke enerett på familien i julen, så dette får du pent finne deg i, ellers må du lage deg egne planer i julen. Om du ikke har egen familie får du melde deg som frivillig i feks Blå kors eller lignende og jobbe frivillig for vanskeligstilte julaften. Du mener jo selv du bare er hyggelig, så det passer deg sikkert fint. Hvor gammel er du? Du høres svært umoden ut. Har du noen diagnoser? Utifra tråden kan det se ut som om du mangler litt sosial kompetanse. Endret 12. desember 2022 av ulenissen
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #43 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvordan skulle det gå for seg da tenker du? Hun skal si til sin mann (din bror?) at siden hun ikke liker deg og du ikke liker henne så må de feire med hennes familie hvert år. Også skal mannen svare at ja, det er greit det kjære. Siden du og min søster ikke liker hverandre så trenger jeg aldri feire jul med mine foreldre og min familie..... Nei, så lenge du feirer med din familie hvert år så må du bare finne deg i at han med sin inngiftede kone som du ikke liker, er der annenhvert år. Det kalles å svelge kameler, og de kan det bli en del av i voksenlivet Anonymkode: 57695...986 Jeg har ikke i mot alle inngifte, bare den ene. Jeg gjør det beste jeg kan. Anonymkode: 09e90...0cc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #44 Skrevet 12. desember 2022 ulenissen skrev (40 minutter siden): Hjelp! Nå har jeg lest hele tråden og utifra svarene du har gitt her er jeg ganske sikker på at du er den kipe! Mest trolig har din svigerinne lite lyst til å feire sammen med deg, men biter det i seg for å glede sin mann slik at han får være med foreldrene sine i julen. Du har ikke enerett på familien i julen, så dette får du pent finne deg i, ellers må du lage deg egne planer i julen. Om du ikke har egen familie får du melde deg som frivillig i feks Blå kors eller lignende og jobbe frivillig for vanskeligstilte julaften. Du mener jo selv du bare er hyggelig, så det passer deg sikkert fint. Hvor gammel er du? Du høres svært umoden ut. Har du noen diagnoser? Utifra tråden kan det se ut som om du mangler litt sosial kompetanse. Hjelp hva? Hvorfor er jeg den kjipe? Du vet jo ikke årsaken bak det… hva i alle dager er blåkors?? Er ikke det for anonyme alkoholikere eller narkomane? Jeg er da langt i fra noe av det😳 nei jeg har ikke diagnose. Må jeg ha det for at jeg helst vil ha ei koselig jul uten en som kommer til å ødelegge? Anonymkode: 09e90...0cc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #45 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun vil ikke ut av situasjonen. Hun vil at broren og kona hans skal "ut av situasjonen". Anonymkode: 9856d...966 Jeg vil ha en koselig jul og kose meg i jula. Anonymkode: 09e90...0cc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #46 Skrevet 12. desember 2022 ulenissen skrev (43 minutter siden): Nå har jeg lest hele tråden og utifra svarene du har gitt her er jeg ganske sikker på at du er den kipe! Mest trolig har din svigerinne lite lyst til å feire sammen med deg, men biter det i seg for å glede sin mann slik at han får være med foreldrene sine i julen. Du har jammen livlig fantasi! Du vet omtrent ingen ting om HI og enda mindre om svigerinnen… men likevel er du sikker på at svigerinnen heller ikke liker HI, men oppofrende stiller opp for mannen! Fantastisk … 🤪🤣 Vil minne om at man ikke automatisk er «slem» selv om det fins folk man ikke liker. Jeg er f eks veldig letta over å ikke måtte feire jul med min bror. Han har aldri, virkelig aldri, hatt med en julegave til noen av mine barn, og sist han feira jul med meg, endte han opp full i 4 dager. I ettertid kan han si ting som «jeg har ikke fått en julegave på 10 år!» - men det måtte han spise i seg. For jeg husket hva jeg hadde sendt både året før og de tre åra på rad før der igjen. At man faktisk sier høyt at man ikke vil feire med en bestemt person, betyr ikke at man selv har feilen. Det kan like godt bety at den andre har tråkket over grensene så ofte og mye at vedkommende ikke er ønsket i selskap mer. Men jul er en unntakstilstand, da går det liksom ikke an å droppe en invitasjon. Puke. Anonymkode: 84192...0b9
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #47 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg vil ha en koselig jul og kose meg i jula. Anonymkode: 09e90...0cc Da gjør du det. Ikke gi henne makt til å ødelegge din jul, og ikke bruk din makt i familien til å ødelegge hennes. Hold litt avstand, dere trenger ikke sitte ved siden av hverandre. Sier hun ting du ikke er enig i, eller gjør ting for å provosere, så smiler du pent og sier en enkel frase som "Deg om det, der er vi ikke helt enige. Er det noen som vil ha påfyll av...." Det er ikke nødvendig å gå videre inn i ting man tidlig ser at skaper uenighet, på sånne dager lar man det da ligge. Det går nok fint om du legger litt innsats i det. Du er langt fra den eneste som feirer jul med familiemedlemmer du ikke liker så godt, men gjør man en innsats for at det skal bli ok så gjør det gjerne det. Anonymkode: 57695...986
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #48 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun vil ikke ut av situasjonen. Hun vil at broren og kona hans skal "ut av situasjonen". Anonymkode: 9856d...966 Same same. Å være på hvert sitt sted er å ikke delta i samme situasjon. Anonymkode: 84192...0b9
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #49 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Jeg vil ha en koselig jul og kose meg i jula. Anonymkode: 09e90...0cc Det vil broren og foreldrene dine også. Du har ikke førsterett på foreldrene dine HVERT år, bare fordi du ikke vil skaffe deg egen familie. Anonymkode: 9856d...966
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2022 #50 Skrevet 12. desember 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det vil broren og foreldrene dine også. Du har ikke førsterett på foreldrene dine HVERT år, bare fordi du ikke vil skaffe deg egen familie. Anonymkode: 9856d...966 Bare fordi jeg ikke vil skaffe meg min egen familie…? Er du seriøs? Det kan ligge mye bakom som du IKKE vet. Jo jeg har faktisk enerett på dem. Nå. Anonymkode: 09e90...0cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå