Gå til innhold

Inngifte familiemedlemmer (inngifte monster)

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Synes du det er bedre med hufs fra mummidalen? Jeg må jo bruke et ord som kan være beskrivende? Javel. 

Anonymkode: 09e90...0cc

Så monster og hufsa er det eneste du har å komme med? Er du 5 år?

Anonymkode: 944a9...860

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Joda det er veldig vanlig og gjøre med de jeg er med. Hvis man ikke er enig eller synes noe er tragisk. 

Du kan umulig være voksen...

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg skrev akkurat et lengre svar til deg, men det forsvant visst. Skal prøve å få med noenlunde det samme.

Hvordan vil du føle det hvis dine foreldre ikke føler at den mannen du vil dele livet ditt med vil passe inn i familien? Hva om din bror mener mannen din ikke er en del av familien, fordi broren din føler mannen din ikke er "bra på alle måter"? Hadde da vært helt greit og ikke sårende at din bror og foreldre da mente at du og mannen din burde feire jul med dem i fremtiden? Og hva om du så måtte feire jul med din svigerfamilie, hvor du ikke var likt av dem - hvordan ville du hatt det med deg selv da?

Har du tenkt på det at broren din giftet seg med kjæresten sin, den han trodde var "bra på alle måter", den han trodde var en som ville passe inn i familien, den han ønsker skal være mor til deres ev. barn... barna som vil være dine tantebarn? Har du tenkt på hva som skulle skje om din bror døde (måtte det ikke skje), ville du da også tenkt at tantebarna dine ikke var en del av familien, fordi din svigerinne - som du mener ikke er familie - er deres mor?

Ingen vet hvordan min fremtid blir, det kan gå feil vei og det kan gå veldig bra. Da jeg ble syk for flere år siden kom jeg til et punkt hvor jeg innså at jeg måtte ta et valg. For får man veldig store utfordringer fysisk eller mentalt/psykisk, da er det tøft, veldig tøft. Man kjemper gjerne hver eneste dag og har mindre krefter enn man trenger. Det er på en måte naturlig at man blir veldig fokusert på seg og sitt. Jeg kom til et punkt hvor jeg innså at jeg stod ved et veiskille. Jeg måtte enten jobbe med meg selv for å ikke bli urimelig selvfokusert, jeg måtte jobbe for å ikke bli bitter, og så sint og negativ at jeg risikerte å bli en person jeg ikke likte selv. For da ville jeg blitt en jeg antar andre heller ikke ville ønsket å være sammen med. Eller jeg kunne latt meg selv gå inn i alle negative tanker og følelser og forventet at alle skulle se verden som meg, forstå meg, til passe seg meg. Jeg valgte å heller jobbe bevisst for å være en person, hver dag, som andre kan ønske å være sammen med.

Alle, ønsker å bli sett og forstått, HI. Om det er en helgen av en person, eller en som er motsatt, og alle mellom - vi alle har behov for å bli sett og forstått til en viss grad. Du også. Og det kan du julaften velge å bruke bevisst på en positiv måte.

For du kan velge å være en person du selv ville ønsket å feire jul med. For eksempel din svigerinnes dessert - det vil ikke koste deg noenting å ta litt av desserten hun har med og si til henne "Jeg forstår godt at du ønsket å ta med denne desserten, for den er kjempegod! Takk for at du deler en del av dine juletradisjoner med oss! :) " Og så kan du likevel si - på en positiv måte - at selv om du synes hennes dessert er kjempegod, så er det liksom xxx som er juledesserten for deg, og så kan du le litt av deg selv og si hvor merkelig det er at slike småting blir så viktig for oss akkurat i julen. Gjør du dette, og du gjør det på en oppriktig positiv måte, da tror jeg du vil se at din svigerinne kan komme til å bli mer positiv mot deg også. For ved å si noe så enkelt viser du at du ser og forstår henne, at du anerkjenner at det som er viktig for henne. 

Slike små ting kan være det som helt endrer en relasjon, HI. Det er ikke alle man trenger å like veldig godt, men det blir langt enklere å omgås andre, selv de du ikke liker, hvis du selv passer på å være en person mot andre, som du selv hadde fått lyst å være sammen. Og det beste av alt - det er du som har full kontroll på hva du velger å gjøre, hvordan du vil være.

Så velg å være en person som er slik at du selv hadde hatt lyst til å være sammen med deg. Du får det bedre med deg selv, og du vil få mer positive relasjoner.

Anonymkode: a532d...3f7

Jeg svarte deg i et langt svar tilbake. Jeg skrev at jeg om eller når jeg får en mann vil ha gå sammen med alle. Familie og venner- ellers andre jeg er sammen med. Jeg ser ikke for meg å feire med svigerfamilie så han når han feirer med oss. Du har så mange ‘’hva hvis soørsmål’’ jeg klarer ikke tenke så langt frem i tiden. Hvordan syk er du siden du har tenkt på alt dette? Blir du aldri frisk noen gang? Jeg er ikke mentalt syk - jeg har opplevd noe traumatisk men jeg er ikke psykisk syk. Jeg fungerer veldig godt faktisk. Men høytiden er viktig og det er viktig at den blir bra siden jeg gruer meg veldig til den. Synes du ikke det er litt over kanten at jeg skal si det når det er en ny tradisjon for meg? Jeg skulle ønske jeg klarte å si det… men det er vanskelig. Ikke liker jeg den heller! Jeg prøver faktisk og endre meg eller godta at det blir annerledes. Som jeg skrev - jeg kunne jo ha nektet og stått på mitt? 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Dette må da være kødd?

Det er dratt litt for langt nå til at jeg tror det er sant.

En ekstra dessert og alt er ødelagt og man må himle med øynene? 

Det er en så barnslig oppførsel at jeg nekter å tro det er sant...

Anonymkode: 57695...986

Det var et eksempel, jeg har ti til. Javel hva dere kaller meg har jeg sluttet og bry meg med. Jeg kjenner ikke dere og dere kjenner ikke meg. Så who cares? 

Annonse

Herregud. Er du ferdig å trolle snart? Begynner å bli for dumt nå.

Slutt å les om du ikke vil bidra med noe. La meg si hva jeg vil. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg svarte deg i et langt svar tilbake. Jeg skrev at jeg om eller når jeg får en mann vil ha gå sammen med alle. Familie og venner- ellers andre jeg er sammen med. Jeg ser ikke for meg å feire med svigerfamilie så han når han feirer med oss. Du har så mange ‘’hva hvis soørsmål’’ jeg klarer ikke tenke så langt frem i tiden. Hvordan syk er du siden du har tenkt på alt dette? Blir du aldri frisk noen gang? Jeg er ikke mentalt syk - jeg har opplevd noe traumatisk men jeg er ikke psykisk syk. Jeg fungerer veldig godt faktisk. Men høytiden er viktig og det er viktig at den blir bra siden jeg gruer meg veldig til den. Synes du ikke det er litt over kanten at jeg skal si det når det er en ny tradisjon for meg? Jeg skulle ønske jeg klarte å si det… men det er vanskelig. Ikke liker jeg den heller! Jeg prøver faktisk og endre meg eller godta at det blir annerledes. Som jeg skrev - jeg kunne jo ha nektet og stått på mitt? 

Det er tydelig at du ikke fungerer bra når det at din bror og hans kone skal feire med dere setter deg så ut.

Dessuten - du kan ikke garantere at dine foreldre, din bror eller andre nære familiemedlemmer alle vil like den mannen du liker og vil dele livet med. Tror du det trenger du en alvorlig virkelighetsorientering. Alternativt kan du jo overlate til dem å bestemme hvem du skal være sammen med, det kan jo bli spennende. Siden du også må anta at din bror og svigerinne nok vil snakke sammen om det før din bror avsier sin dom over en slik mann du velger.

Men, nå tror jeg også at du troller, for ingen er så kortsynt som det du nå gir inntrykk av å være, når du skriver at din potensielle fremtidige mann alltid må feire jul med din familie og dere alltid skal feire hos dine.

Synd jeg kastet bort tiden min på deg!

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er tydelig at du ikke fungerer bra når det at din bror og hans kone skal feire med dere setter deg så ut.

Dessuten - du kan ikke garantere at dine foreldre, din bror eller andre nære familiemedlemmer alle vil like den mannen du liker og vil dele livet med. Tror du det trenger du en alvorlig virkelighetsorientering. Alternativt kan du jo overlate til dem å bestemme hvem du skal være sammen med, det kan jo bli spennende. Siden du også må anta at din bror og svigerinne nok vil snakke sammen om det før din bror avsier sin dom over en slik mann du velger.

Men, nå tror jeg også at du troller, for ingen er så kortsynt som det du nå gir inntrykk av å være, når du skriver at din potensielle fremtidige mann alltid må feire jul med din familie og dere alltid skal feire hos dine.

Synd jeg kastet bort tiden min på deg!

Herregud jeg har jo sagt vi skal feire sammen og jeg har sagt jeg prøver og endre meg, få med meg det du og andre skriver, prøve med endring, prøvd og endre tankene, prøve og få til en jula. Hva mer kan du forvente av meg? Jeg klarer ikke tenke veldig langt frem, eller hva hvis hva hvis for akkurat nå er det denne jula, og akkurat nå er det dette. Jeg klarer ikke tenke hvordan jeg skal klare neste jul eller om 10 år. Jeg klarer ikke det, jeg har også gitt deg og andre informasjon som tilsier at jeg synes jula er vanskelig. Er ikke det nok? Jeg troller ikke- synes du det er god oppførsel og de andre skal si det og det og det til meg? Jeg har også sagt at jeg er ung i forhold til mange her (sikkert mer enn øver halvparten) og grunnen til at jeg havnet her. Jula er vanskelig! 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Herregud jeg har jo sagt vi skal feire sammen og jeg har sagt jeg prøver og endre meg, få med meg det du og andre skriver, prøve med endring, prøvd og endre tankene, prøve og få til en jula. Hva mer kan du forvente av meg? Jeg klarer ikke tenke veldig langt frem, eller hva hvis hva hvis for akkurat nå er det denne jula, og akkurat nå er det dette. Jeg klarer ikke tenke hvordan jeg skal klare neste jul eller om 10 år. Jeg klarer ikke det, jeg har også gitt deg og andre informasjon som tilsier at jeg synes jula er vanskelig. Er ikke det nok? Jeg troller ikke- synes du det er god oppførsel og de andre skal si det og det og det til meg? Jeg har også sagt at jeg er ung i forhold til mange her (sikkert mer enn øver halvparten) og grunnen til at jeg havnet her. Jula er vanskelig! 

Gi deg nå, du har avslørt deg så til de grader at det du nå skriver bare blir patetisk.

Oppsøk psykolog og snakk med den om alt du har skrevet i tråden, det er det eneste som kan hjelpe deg, enten du troller eller ei.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men du evner ikke å ta innover deg at dine følelser og behov ikke er styrende for andres valg og ønsker. Du har en meget dårlig oppførsel når du kaller din svigerinne ett monster, ingen har rett til å kalle andre mennesker ett monster utenom hvis de har gjort noe så grusomt som å ha drept ett menneske eller forgrepet seg på ett barn. Alle mennesker har gode og dårligesider, men de færreste er monster selvom man kan være ett menneske som er vanskelig å like.

Når du spør om jeg er født i 1914 så er jeg nok ikke det. Jeg er født i 1997 hvis den infoen hjelper deg til bedre forståelse.

Anonymkode: b4810...5cc

Du syns selv du kommer bra ut av denne tråden? Jeg syns din sjikane mot HI er nokså monstrøs, du tråkker på en ulykkelig person, og når du har tråkket ferdig, tar du rennafart og sparker også! Det er slemt, og likevel har du den frekkhetens nådegave at du sitter og leker moraloverdommer på grunn av et ord som den angjeldende person ikke fikk høre engang! 

Anonymkode: 84192...0b9

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Gi deg nå, du har avslørt deg så til de grader at det du nå skriver bare blir patetisk.

Oppsøk psykolog og snakk med den om alt du har skrevet i tråden, det er det eneste som kan hjelpe deg, enten du troller eller ei.

Kanskje det er flere som kunne trenge en runde med behandling. Finne ut hvorfor andres innrømmelser tirrer dem til å oppføre seg verre og verre.

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener. Jeg svarte deg saklig og gav deg forståelse uten at du gjorde deg til meg før du innså at jeg hadde opplevd noe eller trolig er mye yngre enn deg. Jeg har prøvet og endre tankene, finne aksept, ønske endring, prøve å forstå monsteret (eller svigerinnen) alt ettersom. Jeg har prøvd. Nå kjefter du igjen, og sier jeg troller. Det er ikke gøy eller hyggelig. Jeg snakket med psykolog om hendelsen, det er vondt nok. Dette er så dårlig gjort, og jeg blir lei meg. Alt handlet om hvordan jeg kunne få en fin jul…. 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Du kan umulig være voksen...

Hvis du tror du skriver til en ungdom, hvorfor holder du den tonen du gjør…? Da er du jo faktisk mye verre selv. Du burde vite bedre enn en tenåring. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dere skal ikke det. Dere har helt ulike roller. Men hva er det du har opplevd som gjør at de bør holde seg unna akkurat denne jula? Skal du dø? Eller er du like navlebeskuende neste år også? 

Anonymkode: 3e758...a17

Kan du ikke slutte å mase om dette. Kanskje har hun spontanabortert i femte måned. Kanskje er kjæresten død i en togulykke. Eller noe annet hun ikke ønsker å dele med oss. Det ble nevnt et stort tap eller traume eller begge deler, og det må vi jo bare tro på. Rart at det er den som har minst å gå på som skal ofre seg og være hyggeligst og rausest? 

Kan du ikke slutte å mase om dette. Kanskje har hun spontanabortert i femte måned. Kanskje er kjæresten død i en togulykke. Eller noe annet hun ikke ønsker å dele med oss. Det ble nevnt et stort tap eller traume eller begge deler, og det må vi jo bare tro på. Rart at det er den som har minst å gå på som skal ofre seg og være hyggeligst og rausest? 

😢❤️

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du tror du skriver til en ungdom, hvorfor holder du den tonen du gjør…? Da er du jo faktisk mye verre selv. Du burde vite bedre enn en tenåring. 

Fordi du mener at jeg skal dulle med henne som om hun er en baby?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi du mener at jeg skal dulle med henne som om hun er en baby?

Nei, jeg mener at du skulle demonstrere gjennom ditt eksempel hvordan en anstendig voksen snakker til et mer uerfarent individ. Men det toget er gått - du tok i stedet rollen til en infam 13-årig mobber som leiter med lys og lykte etter selvoppfunnede skavanker hun kan anklage HI for å ha. I ditt tilfelle er skavankene ikke oppfunnet dessverre, de er reelle nok, og den verste skavanken er av moralsk art. Ta en god kikk i speilet og skam deg. Lenge.

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Nei, jeg mener at du skulle demonstrere gjennom ditt eksempel hvordan en anstendig voksen snakker til et mer uerfarent individ. Men det toget er gått - du tok i stedet rollen til en infam 13-årig mobber som leiter med lys og lykte etter selvoppfunnede skavanker hun kan anklage HI for å ha. I ditt tilfelle er skavankene ikke oppfunnet dessverre, de er reelle nok, og den verste skavanken er av moralsk art. Ta en god kikk i speilet og skam deg. Lenge.

Hvorfor skulle jeg det? Er da virkelig ikke min jobb å oppdra henne!

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg det? Er da virkelig ikke min jobb å oppdra henne!

Nei, du har visst mer enn nok med å oppdra deg selv; for der er det mye ugjort,  og du kan neppe tjene som eksempel for noen. Du vet, dette ble det ikke noe bedre av …. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, du har visst mer enn nok med å oppdra deg selv; for der er det mye ugjort,  og du kan neppe tjene som eksempel for noen. Du vet, dette ble det ikke noe bedre av …. 

Du vet at din mening ikke betyr noe for meg, eller?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du vet at din mening ikke betyr noe for meg, eller?

Jeg vet at dårlige manerer er en straff i seg selv. Så min plan var aldri å verken oppdra eller straffe deg. Beklager at jeg ikke kan være mer til hjelp med tanke på at du går rundt i verden som en atal trettenåring. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet at dårlige manerer er en straff i seg selv. Så min plan var aldri å verken oppdra eller straffe deg. Beklager at jeg ikke kan være mer til hjelp med tanke på at du går rundt i verden som en atal trettenåring. 

😂 du er søt når du prøver 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...