Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #201 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Men det er dine følelser og tanker, de vet jo ikke om det. De tror de er velkommen hos mannens familie, han gleder seg til å feire med sine i år og de aner ingenting om at søsteren hans mener de burde skjønne at hun ikke vil ha de der siden han er gift med ei hun ikke liker... Du ilegger de en ond vilje som kommer når du ikke vil ha de der, men jeg antar at det aner de ingenting om. Jeg synes ikke du skal fortelle de det heller, hvorfor i alle dager skal mannen føle seg uønsket av egen familie. Hun følger med på lasset fordi de har giftet seg og er som du sier inngiftet familie. Hun er din svigerinne og er like velkommen som han, bare ikke av deg da, men det bør du holde tett om for det er ikke en veldig generøs tanke/følelse. Anonymkode: 57695...986 Ja de er sikkert det av de andre. Hva om jeg hadde sagt det på julaften under julematen? Hva da? Anonymkode: 09e90...0cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #202 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hva? Jeg skriver ikke stygt om han eller dem. Jeg skriver at jeg ikke vil feire jul med dem fordi hun er der. Jeg har ikke sagt hvorfor jeg ikke liker hun. Dere spekulerer og lagrer dets egne historier. Anonymkode: 09e90...0cc Hva gjør du når du snakker stygt om andre - hvis du mener at det å kalle din svigerinne for monster og diverse andre negative kallenavn ikke er å snakke stygt om henne? Du skriver også at hun ikke er familie. Hvis du får deg mann, vil du mene at han ikke er en del av familien, og derfor ikke kan feire med deg og dine foreldre? Eller hva om din bror ikke kommer overens med din fremtidige mann, da er det greit at du aldri mer feirer jul med dine foreldre, men alltid feirer hos din fremtidige manns foreldre? Han er jo eldst, så han burde kanskje ha første retten - det er jo et like valid argument som at du mener du har enerett på foreldrene dine i høytiden fordi du er yngst... Hi, når man har opplevd et traume så er det ikke uvanlig at noen kan bli veldig navlebeskuende, kun se egne behov. Men det å tviholde (i egne tanker) på at alt og alle rundt deg skal tilpasse seg deg, det er dessverre en måte å tviholde på det negative du har gjennomgått. I tillegg har man som regel langt lavere terskel for stress når man er traumatisert, slik at selv mindre "problem" kan oppleves unormalt store og uoverkommelige. Det virker som om det er der du er nå, og da ligger både utfordringen og løsningen hos først og fremst deg. Siden du går hos psykolog - be om å få en time før jul, om mulig, og snakk om dette, at dette føles som en så stor sak for deg, og følelsene rundt din svigerinne og hvordan du kan snu tankegangen din rundt denne julen, slik at du får dempet ditt stressnivå. Da vil du få en bedre jul. Og dette er noe du selv kan påvirke og snu til en positiv læring, at du lærer mer stressmestring, lærer deg å takle situasjoner som du ikke har kontroll på, og kanskje til og med greie å se at det også kan være positive ting ved denne julefeiringen. Jeg er ganske fysisk syk, og de nærmeste jeg skal feire jul med har funnet ut at de skal be flere personer som ikke er familie, ikke har vært med på noen feiringer i familien før. Jeg vet at det vil gjøre at jeg, pga. at jeg har så lite krefter, ikke blir den julaften som jeg hadde håpet, at jeg risikerer å bli mye dårligere fordi jeg rett og slett ikke er i form til å omgås så mange flere. Jeg bestemte meg for at dette må jeg bare finne en måte å håndtere, selv om jeg nå gruer meg. Så, jeg har avtalt at noen henter meg og kjører meg hjem, og jeg har også avtalt at jeg kan trekke meg tilbake på et eget rom i kortere eller lengre pauser i løpet av dagen og kvelden. Da tenker jeg å ta med meg ørepropper og en god bok, slik at jeg kan koble helt ut. Og selv om jeg ikke ser frem til det, så tenker jeg at disse som kommer utenfra kanskje kan tilføre dagen og kvelden noe positiv som jeg pr. i dag ikke greier å se - og derfor velger jeg nå, etter å ha jobbet med egne tanker og følelser rundt det, å tenke at dette kan bli fint likevel, at jeg i hvert fall ikke skal ta med inn en negativ holdning, men velge en positiv holdning i meg selv. For uansett hvordan dagen og kvelden da går så vil jeg ha det bedre med meg selv om jeg i utgangspunktet er positiv, eller i det minste nøytral. Så i øyeblikket gleder jeg meg til årets beste middag, det er et høydepunkt uansett hvordan ting ellers går Se om du greier å gjøre denne julen bedre enn du trodde i går at den skal bli. Og får du en psykologtime til før jul, ta den. Livet ditt blir bedre igjen, HI! ❤️ Anonymkode: a532d...3f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #203 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Jeg blir aldri likestilt sammen med henne, ALDRI. Anonymkode: 09e90...0cc Dere skal ikke det. Dere har helt ulike roller. Men hva er det du har opplevd som gjør at de bør holde seg unna akkurat denne jula? Skal du dø? Eller er du like navlebeskuende neste år også? Anonymkode: 3e758...a17 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #204 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Fordi på julaften så er det jo familie og sånn det alltid har vært. Det blir ikke det samme. Nå skal vi plutselig har en dessert fordi hun har sagt at hun er vant til det fra sin familie. Alt blir feil. Jeg har har himlet med øynene ved noen anledninger, og på den måten burde hun jo skjønt det? Anonymkode: 09e90...0cc Ikke verre enn at du da lager den desserten som dere vanligvis har, så har dere to desserter. Det skal vi ha. Anonymkode: a532d...3f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #205 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Fordi på julaften så er det jo familie og sånn det alltid har vært. Det blir ikke det samme. Nå skal vi plutselig har en dessert fordi hun har sagt at hun er vant til det fra sin familie. Alt blir feil. Jeg har har himlet med øynene ved noen anledninger, og på den måten burde hun jo skjønt det? Anonymkode: 09e90...0cc Nå gjør du deg bare dum! Din svigerinne er din bror sin nærmeste familie, det er dine foreldres svigerdatter og nære familie og det er din svigerinne. At du er sur pga en dessert sier enormt mye om deg og din rigide måte å reagere på, og veldig lite om din svigerinne. Og du kan fortsette å påstå at hun ikke er familie til du blir grønn, men det blir ikke mer sant usnsett hva du sier. Hun er familie, så enkelt og så greit er det. Anonymkode: b4810...5cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #206 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Ja de er sikkert det av de andre. Hva om jeg hadde sagt det på julaften under julematen? Hva da? Anonymkode: 09e90...0cc Det ville vært utrolig umodent, egoistisk og faktisk ganske ondskapsfullt, om du gjorde det - er det en slik person du ønsker å være? Anonymkode: a532d...3f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #207 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hva gjør du når du snakker stygt om andre - hvis du mener at det å kalle din svigerinne for monster og diverse andre negative kallenavn ikke er å snakke stygt om henne? Du skriver også at hun ikke er familie. Hvis du får deg mann, vil du mene at han ikke er en del av familien, og derfor ikke kan feire med deg og dine foreldre? Eller hva om din bror ikke kommer overens med din fremtidige mann, da er det greit at du aldri mer feirer jul med dine foreldre, men alltid feirer hos din fremtidige manns foreldre? Han er jo eldst, så han burde kanskje ha første retten - det er jo et like valid argument som at du mener du har enerett på foreldrene dine i høytiden fordi du er yngst... Hi, når man har opplevd et traume så er det ikke uvanlig at noen kan bli veldig navlebeskuende, kun se egne behov. Men det å tviholde (i egne tanker) på at alt og alle rundt deg skal tilpasse seg deg, det er dessverre en måte å tviholde på det negative du har gjennomgått. I tillegg har man som regel langt lavere terskel for stress når man er traumatisert, slik at selv mindre "problem" kan oppleves unormalt store og uoverkommelige. Det virker som om det er der du er nå, og da ligger både utfordringen og løsningen hos først og fremst deg. Siden du går hos psykolog - be om å få en time før jul, om mulig, og snakk om dette, at dette føles som en så stor sak for deg, og følelsene rundt din svigerinne og hvordan du kan snu tankegangen din rundt denne julen, slik at du får dempet ditt stressnivå. Da vil du få en bedre jul. Og dette er noe du selv kan påvirke og snu til en positiv læring, at du lærer mer stressmestring, lærer deg å takle situasjoner som du ikke har kontroll på, og kanskje til og med greie å se at det også kan være positive ting ved denne julefeiringen. Jeg er ganske fysisk syk, og de nærmeste jeg skal feire jul med har funnet ut at de skal be flere personer som ikke er familie, ikke har vært med på noen feiringer i familien før. Jeg vet at det vil gjøre at jeg, pga. at jeg har så lite krefter, ikke blir den julaften som jeg hadde håpet, at jeg risikerer å bli mye dårligere fordi jeg rett og slett ikke er i form til å omgås så mange flere. Jeg bestemte meg for at dette må jeg bare finne en måte å håndtere, selv om jeg nå gruer meg. Så, jeg har avtalt at noen henter meg og kjører meg hjem, og jeg har også avtalt at jeg kan trekke meg tilbake på et eget rom i kortere eller lengre pauser i løpet av dagen og kvelden. Da tenker jeg å ta med meg ørepropper og en god bok, slik at jeg kan koble helt ut. Og selv om jeg ikke ser frem til det, så tenker jeg at disse som kommer utenfra kanskje kan tilføre dagen og kvelden noe positiv som jeg pr. i dag ikke greier å se - og derfor velger jeg nå, etter å ha jobbet med egne tanker og følelser rundt det, å tenke at dette kan bli fint likevel, at jeg i hvert fall ikke skal ta med inn en negativ holdning, men velge en positiv holdning i meg selv. For uansett hvordan dagen og kvelden da går så vil jeg ha det bedre med meg selv om jeg i utgangspunktet er positiv, eller i det minste nøytral. Så i øyeblikket gleder jeg meg til årets beste middag, det er et høydepunkt uansett hvordan ting ellers går Se om du greier å gjøre denne julen bedre enn du trodde i går at den skal bli. Og får du en psykologtime til før jul, ta den. Livet ditt blir bedre igjen, HI! ❤️ Anonymkode: a532d...3f7 Tusen takk for rørende sterke og kloke ord😢❤️😢❤️ Om jeg får meg en mann da ser jeg for meg at han vil bli en del av min familie ganske bra, også dem. Fordi han vil være bra på alle måter. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre om de ikke går sammen, men jeg tror de kommer til å bli gode venner. Hvordan fysiske syk er du? Kommer du til og bli frisk igjen? Anonymkode: 09e90...0cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #208 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Fordi på julaften så er det jo familie og sånn det alltid har vært. Det blir ikke det samme. Nå skal vi plutselig har en dessert fordi hun har sagt at hun er vant til det fra sin familie. Alt blir feil. Jeg har har himlet med øynene ved noen anledninger, og på den måten burde hun jo skjønt det? Anonymkode: 09e90...0cc Hvorfor forventer du mer av din svigerinne enn deg selv? Modne voksne sitter ikke og himler med øynene gjentatte ganger til andre for å få viljen sin, altså.. Er det virkelig slik du vil være, Hi? Snakk med psykologen din! Anonymkode: a532d...3f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #209 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nå gjør du deg bare dum! Din svigerinne er din bror sin nærmeste familie, det er dine foreldres svigerdatter og nære familie og det er din svigerinne. At du er sur pga en dessert sier enormt mye om deg og din rigide måte å reagere på, og veldig lite om din svigerinne. Og du kan fortsette å påstå at hun ikke er familie til du blir grønn, men det blir ikke mer sant usnsett hva du sier. Hun er familie, så enkelt og så greit er det. Anonymkode: b4810...5cc Det sier noe om tradisjoner og de skal holdes, det var faktisk bare et eksempel. Skal du ikke snart vise litt empati for mine følelser? Du har vært i mot meg hele tråden. Jeg tror nesten at for og forstå meg må du være i samme båt, eller nesten. Anonymkode: 09e90...0cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #210 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det ville vært utrolig umodent, egoistisk og faktisk ganske ondskapsfullt, om du gjorde det - er det en slik person du ønsker å være? Anonymkode: a532d...3f7 Nei jeg bare luftet det ned deg? Jeg tenker på hva som kunne skjedd eller hvordan reaksjonene ville blitt. Fordi jeg er ganske frustrert over det! Jeg er ikke en egoistisk person. Anonymkode: 09e90...0cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #211 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor forventer du mer av din svigerinne enn deg selv? Modne voksne sitter ikke og himler med øynene gjentatte ganger til andre for å få viljen sin, altså.. Er det virkelig slik du vil være, Hi? Snakk med psykologen din! Anonymkode: a532d...3f7 Klart jeg forventer med av henne enn meg selv. Grunnen har jeg skrevet mange ganger nå. Jeg snakker ikke med psykologen min om dette problemet. Jeg har ikke sagt jeg er moden heller. Anonymkode: 09e90...0cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #212 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det sier noe om tradisjoner og de skal holdes, det var faktisk bare et eksempel. Skal du ikke snart vise litt empati for mine følelser? Du har vært i mot meg hele tråden. Jeg tror nesten at for og forstå meg må du være i samme båt, eller nesten. Anonymkode: 09e90...0cc Jeg er dypt uenig i din oppførsel og væremåte, og empatien stilles til din bror og svigerinne og ikke deg som kun evner å se deg selv og dine behov. Å være så egoistisk som du viser her i tråden gir ingen grunn til at empatien skal gå til deg. Anonymkode: b4810...5cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #213 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Klart jeg forventer med av henne enn meg selv. Grunnen har jeg skrevet mange ganger nå. Jeg snakker ikke med psykologen min om dette problemet. Jeg har ikke sagt jeg er moden heller. Anonymkode: 09e90...0cc Hvorfor venter du mer av din svigerinne enn deg selv? Er du så ressurssvak at man ikke kan forvente noe av deg? Anonymkode: b4810...5cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #214 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Fordi på julaften så er det jo familie og sånn det alltid har vært. Det blir ikke det samme. Nå skal vi plutselig har en dessert fordi hun har sagt at hun er vant til det fra sin familie. Alt blir feil. Jeg har har himlet med øynene ved noen anledninger, og på den måten burde hun jo skjønt det? Anonymkode: 09e90...0cc Kan du ikke bare lage den desserten du selv vil ha også. Det går jo fint å ha to desserter. Anonymkode: b716c...493 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #215 Del Skrevet 13. desember 2022 HI: Har du tenkt på at broren din og kona kan få barn på et eller annet tidspunkt. Da kan foreldrene dine bli så entusiastiske i forhold til barnebarna at de vil feire hjemme hos din bror. Tenk om du oppfører deg så stygt nå at du ikke blir invitert. Eller hva om foreldrene dine velger å endre hele julemenyen om noen år, for å tilfredsstille barnebarna? Det kan bli mange motbakker om årets feiring er et problem altså. Vi følger spent med på fortsettelsen både i år og senere 🍿 Anonymkode: 3e758...a17 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #216 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg er dypt uenig i din oppførsel og væremåte, og empatien stilles til din bror og svigerinne og ikke deg som kun evner å se deg selv og dine behov. Å være så egoistisk som du viser her i tråden gir ingen grunn til at empatien skal gå til deg. Anonymkode: b4810...5cc Oppførsel? Jeg har da ikke dårlig oppførsel. Jeg er heller ikke egoistisk fordi jeg skriver mine følelser. Hvilket årstall er du fra? 1914? Det er faktisk viktig og validere følelser i vårt leveår. Jeg prøver og forstå meg selv, og ta i mot råd og aksept i det jeg befinner meg i. Anonymkode: 09e90...0cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #217 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): HI: Har du tenkt på at broren din og kona kan få barn på et eller annet tidspunkt. Da kan foreldrene dine bli så entusiastiske i forhold til barnebarna at de vil feire hjemme hos din bror. Tenk om du oppfører deg så stygt nå at du ikke blir invitert. Eller hva om foreldrene dine velger å endre hele julemenyen om noen år, for å tilfredsstille barnebarna? Det kan bli mange motbakker om årets feiring er et problem altså. Vi følger spent med på fortsettelsen både i år og senere 🍿 Anonymkode: 3e758...a17 Jeg skjønner ikke hvorfor dere mener jeg oppfører meg dårlig? Jeg har stor set uansett skrevet fint tilbake.?? Vi har to hovedmenyer til middagen som de alltid har vært. Jeg prøver faktisk ikke annet og finne aksept- i det som oppleves vanskelig. Anonymkode: 09e90...0cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #218 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor venter du mer av din svigerinne enn deg selv? Er du så ressurssvak at man ikke kan forvente noe av deg? Anonymkode: b4810...5cc Herregud! Det var sårende faktisk. Anonymkode: 09e90...0cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #219 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Oppførsel? Jeg har da ikke dårlig oppførsel. Jeg er heller ikke egoistisk fordi jeg skriver mine følelser. Hvilket årstall er du fra? 1914? Det er faktisk viktig og validere følelser i vårt leveår. Jeg prøver og forstå meg selv, og ta i mot råd og aksept i det jeg befinner meg i. Anonymkode: 09e90...0cc Men du evner ikke å ta innover deg at dine følelser og behov ikke er styrende for andres valg og ønsker. Du har en meget dårlig oppførsel når du kaller din svigerinne ett monster, ingen har rett til å kalle andre mennesker ett monster utenom hvis de har gjort noe så grusomt som å ha drept ett menneske eller forgrepet seg på ett barn. Alle mennesker har gode og dårligesider, men de færreste er monster selvom man kan være ett menneske som er vanskelig å like. Når du spør om jeg er født i 1914 så er jeg nok ikke det. Jeg er født i 1997 hvis den infoen hjelper deg til bedre forståelse. Anonymkode: b4810...5cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #220 Del Skrevet 13. desember 2022 8 minutes ago, Anonym bruker said: Herregud! Det var sårende faktisk. Anonymkode: 09e90...0cc Men hva med spørsmålet? Hvorfor forventer du mer fra henne, enn hun kan forvente av seg selv? Hadde et voksent menneske himlet med øynene til meg hadde jeg blitt perpleks altså. Det er ikke vanlig å gjøre Anonymkode: 77130...971 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #221 Del Skrevet 13. desember 2022 Just now, Anonym bruker said: Men hva med spørsmålet? Hvorfor forventer du mer fra henne, enn hun kan forvente av DEG? Hadde et voksent menneske himlet med øynene til meg hadde jeg blitt perpleks altså. Det er ikke vanlig å gjøre Anonymkode: 77130...971 Rettet feil Anonymkode: 77130...971 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #222 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Tusen takk for rørende sterke og kloke ord😢❤️😢❤️ Om jeg får meg en mann da ser jeg for meg at han vil bli en del av min familie ganske bra, også dem. Fordi han vil være bra på alle måter. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre om de ikke går sammen, men jeg tror de kommer til å bli gode venner. Hvordan fysiske syk er du? Kommer du til og bli frisk igjen? Anonymkode: 09e90...0cc Jeg skrev akkurat et lengre svar til deg, men det forsvant visst. Skal prøve å få med noenlunde det samme. Hvordan vil du føle det hvis dine foreldre ikke føler at den mannen du vil dele livet ditt med vil passe inn i familien? Hva om din bror mener mannen din ikke er en del av familien, fordi broren din føler mannen din ikke er "bra på alle måter"? Hadde da vært helt greit og ikke sårende at din bror og foreldre da mente at du og mannen din burde feire jul med dem i fremtiden? Og hva om du så måtte feire jul med din svigerfamilie, hvor du ikke var likt av dem - hvordan ville du hatt det med deg selv da? Har du tenkt på det at broren din giftet seg med kjæresten sin, den han trodde var "bra på alle måter", den han trodde var en som ville passe inn i familien, den han ønsker skal være mor til deres ev. barn... barna som vil være dine tantebarn? Har du tenkt på hva som skulle skje om din bror døde (måtte det ikke skje), ville du da også tenkt at tantebarna dine ikke var en del av familien, fordi din svigerinne - som du mener ikke er familie - er deres mor? Ingen vet hvordan min fremtid blir, det kan gå feil vei og det kan gå veldig bra. Da jeg ble syk for flere år siden kom jeg til et punkt hvor jeg innså at jeg måtte ta et valg. For får man veldig store utfordringer fysisk eller mentalt/psykisk, da er det tøft, veldig tøft. Man kjemper gjerne hver eneste dag og har mindre krefter enn man trenger. Det er på en måte naturlig at man blir veldig fokusert på seg og sitt. Jeg kom til et punkt hvor jeg innså at jeg stod ved et veiskille. Jeg måtte enten jobbe med meg selv for å ikke bli urimelig selvfokusert, jeg måtte jobbe for å ikke bli bitter, og så sint og negativ at jeg risikerte å bli en person jeg ikke likte selv. For da ville jeg blitt en jeg antar andre heller ikke ville ønsket å være sammen med. Eller jeg kunne latt meg selv gå inn i alle negative tanker og følelser og forventet at alle skulle se verden som meg, forstå meg, til passe seg meg. Jeg valgte å heller jobbe bevisst for å være en person, hver dag, som andre kan ønske å være sammen med. Alle, ønsker å bli sett og forstått, HI. Om det er en helgen av en person, eller en som er motsatt, og alle mellom - vi alle har behov for å bli sett og forstått til en viss grad. Du også. Og det kan du julaften velge å bruke bevisst på en positiv måte. For du kan velge å være en person du selv ville ønsket å feire jul med. For eksempel din svigerinnes dessert - det vil ikke koste deg noenting å ta litt av desserten hun har med og si til henne "Jeg forstår godt at du ønsket å ta med denne desserten, for den er kjempegod! Takk for at du deler en del av dine juletradisjoner med oss! " Og så kan du likevel si - på en positiv måte - at selv om du synes hennes dessert er kjempegod, så er det liksom xxx som er juledesserten for deg, og så kan du le litt av deg selv og si hvor merkelig det er at slike småting blir så viktig for oss akkurat i julen. Gjør du dette, og du gjør det på en oppriktig positiv måte, da tror jeg du vil se at din svigerinne kan komme til å bli mer positiv mot deg også. For ved å si noe så enkelt viser du at du ser og forstår henne, at du anerkjenner at det som er viktig for henne. Slike små ting kan være det som helt endrer en relasjon, HI. Det er ikke alle man trenger å like veldig godt, men det blir langt enklere å omgås andre, selv de du ikke liker, hvis du selv passer på å være en person mot andre, som du selv hadde fått lyst å være sammen. Og det beste av alt - det er du som har full kontroll på hva du velger å gjøre, hvordan du vil være. Så velg å være en person som er slik at du selv hadde hatt lyst til å være sammen med deg. Du får det bedre med deg selv, og du vil få mer positive relasjoner. Anonymkode: a532d...3f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #223 Del Skrevet 13. desember 2022 Dette må da være kødd? Det er dratt litt for langt nå til at jeg tror det er sant. En ekstra dessert og alt er ødelagt og man må himle med øynene? Det er en så barnslig oppførsel at jeg nekter å tro det er sant... Anonymkode: 57695...986 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #224 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Men du evner ikke å ta innover deg at dine følelser og behov ikke er styrende for andres valg og ønsker. Du har en meget dårlig oppførsel når du kaller din svigerinne ett monster, ingen har rett til å kalle andre mennesker ett monster utenom hvis de har gjort noe så grusomt som å ha drept ett menneske eller forgrepet seg på ett barn. Alle mennesker har gode og dårligesider, men de færreste er monster selvom man kan være ett menneske som er vanskelig å like. Når du spør om jeg er født i 1914 så er jeg nok ikke det. Jeg er født i 1997 hvis den infoen hjelper deg til bedre forståelse. Anonymkode: b4810...5cc Synes du det er bedre med hufs fra mummidalen? Jeg må jo bruke et ord som kan være beskrivende? Javel. Anonymkode: 09e90...0cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #225 Del Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Men hva med spørsmålet? Hvorfor forventer du mer fra henne, enn hun kan forvente av seg selv? Hadde et voksent menneske himlet med øynene til meg hadde jeg blitt perpleks altså. Det er ikke vanlig å gjøre Anonymkode: 77130...971 Joda det er veldig vanlig og gjøre med de jeg er med. Hvis man ikke er enig eller synes noe er tragisk. Anonymkode: 09e90...0cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436373-inngifte-familiemedlemmer-inngifte-monster/page/9/#findComment-149883626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå