Gå til innhold

Inngifte familiemedlemmer (inngifte monster)

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Er ikke eiersyk i det hele tatt faktisk. Kanskje har du aldri følt det jeg føler eller vært tvunget inn i samme begivenhet. Derfor synes du det er vanskelig med forståelse. 

Anonymkode: 09e90...0cc

Du er iallefall flink til å kun se deg selv og dine egne behov, og det er imponerende at du har så liten evne til å innse dine egne problematiske sider. Om ikke annet har jeg fått stor sympati for dine foreldre, din bror og din svigerinne.

Anonymkode: b4810...5cc

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du er iallefall flink til å kun se deg selv og dine egne behov, og det er imponerende at du har så liten evne til å innse dine egne problematiske sider. Om ikke annet har jeg fått stor sympati for dine foreldre, din bror og din svigerinne.

Hva mener du med det? Får ikke gjort noe med at hun skal være der og det er bare sånn det er. Det er faktisk ikke riktig og ha sympati for de. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med det? Får ikke gjort noe med at hun skal være der og det er bare sånn det er. Det er faktisk ikke riktig og ha sympati for de. 

Utfra det du har vist i denne tråden er det faktisk helt riktig å ha sympati med de.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det? 

Du evner ikke å ta hensyn til andre enn deg selv. Du mener at din bror og hans kone ikke skal få feire med dine og din brors foreldre. Du mener at du skal hensyntas på bekostning av andres ønsker og behov. Du mener at du har rett til å bestemme at din svigerinne aldri skal få feire med sin svigerfamilie. 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Du har ikke skrevet noe som helst som tilsier at det ikke er riktig å ha sympati med din bror og hans kone.

Så da er jo det store spørsmålet hva du bygger dine meninger på, hvorfor du mener du har god grunn til å kalle din svigerinne for et monster, hvorfor du mener din bror ikke har like mye rett til å feire jul med foreldrene deres som det du har?

Anonymkode: a532d...3f7

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du evner ikke å ta hensyn til andre enn deg selv. Du mener at din bror og hans kone ikke skal få feire med dine og din brors foreldre. Du mener at du skal hensyntas på bekostning av andres ønsker og behov. Du mener at du har rett til å bestemme at din svigerinne aldri skal få feire med sin svigerfamilie. 

Hun skal jo absolutt feire med oss..? Det godtar jeg fordi jeg ikke har et annet valg. Likevel er jeg vanskelig? Jeg mener de kunne feiret om akkurat denne jula hos hennes familie. Jeg har ikke vært slem eller spydig mot henne. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du har ikke skrevet noe som helst som tilsier at det ikke er riktig å ha sympati med din bror og hans kone.

Så da er jo det store spørsmålet hva du bygger dine meninger på, hvorfor du mener du har god grunn til å kalle din svigerinne for et monster, hvorfor du mener din bror ikke har like mye rett til å feire jul med foreldrene deres som det du har?

Fordi hun er det hun er som tufsa fra mummidalen og det er en god grunn for. Siden han har valgt en livspartner så kunne de feira med sin svigerfamilie om så bare for akkurat i år og vist hensyn. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hun skal jo absolutt feire med oss..? Det godtar jeg fordi jeg ikke har et annet valg. Likevel er jeg vanskelig? Jeg mener de kunne feiret om akkurat denne jula hos hennes familie. Jeg har ikke vært slem eller spydig mot henne. 

Men kan ikke du droppe å feire med deres foreldre da? Da slipper du å feire med henne. Problem løst

Anonymkode: 4963e...ee9

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Fordi hun er det hun er som tufsa fra mummidalen og det er en god grunn for. Siden han har valgt en livspartner så kunne de feira med sin svigerfamilie om så bare for akkurat i år og vist hensyn. 

Vist hensyn til hvem? Deg? Fordi en voksen dame sutrer?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje det er akkurat det hun prøver på?

Om du har opplevd noe trasig i år mener du at du har førsterett på deres foreldre og en stille og rolig jul. 

Men kanskje din bror og hans kone tenker at siden du har opplevd noe trasig i år så vil de støtte deg, være sammen med deg og ta vare på deg?

Anonymkode: 57695...986

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Måten du ordlegger deg her gir dessverre bare inntrykk av at du er en navlebeskuende tenåring med mye trass. Ikke noe av det du skriver viser at du har gode grunner for å ønske det du ønsker.

Hvor gammel er du egentlig? Og hva er det som gjør at du føler du har behov for å ha foreldrene dine alene denne julen?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men kan ikke du droppe å feire med deres foreldre da? Da slipper du å feire med henne. Problem løst

Nei hvorfor skulle jeg det? Jeg feirer med mine foreldre og slekt som jeg alltid har gjort. Herregud jeg faktisk første rett foran en som er inngift. Vi deler ikke på foreldre fordi hun er ‘’familie’’ nå..(desverre). 

Annonse

Gjest NotNaomi

Altså. For noen svar mange gir HI her. Heldigvis noen som evner å skjønne hva hun mener her da. Det er virkelig ikke forbudt å mislike noen, og spesielt ikke hvis den personen er irriterende eller slitsom eller sær. Eller frekk.

Her kommer det ytringer om at HI er den som nok er lettest å mislike, at det er noe feil på henne. Det spørres om hun har en diagnose og at hun mangler sosial kompetanse. Og bla bla. Helt i starten sier til og med HI at hun prøver å være ok og høflig.

Og likevel masse tull fra dere her. Og da er vi inne på det jeg skrev om empati eller mangelen av det på nett. Hvor jeg fikk svar om at det var da masse empati her, det var bare Jeg som ikke så det. Sikkert det ja 🙂

At HI mener og tenker noe mange her ikke liker, betyr ikke at hun må få så mye drit, som at hun nok er lett å mislike, har en diagnose, er umoden og mangler sosial kompetanse. Så mye for å klare å se ting fra avsender sitt perspektiv og å klare og sette seg inn i, selv om man ikke har erfaring.

Jeg ser jo hvor lett det er. For tusende gang på forumet her også. 

🙄

Endret av NotNaomi
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje det er akkurat det hun prøver på?

Om du har opplevd noe trasig i år mener du at du har førsterett på deres foreldre og en stille og rolig jul. 

Men kanskje din bror og hans kone tenker at siden du har opplevd noe trasig i år så vil de støtte deg, være sammen med deg og ta vare på deg?

Nei takk jeg tenger ikke og bli tatt vare på av dem. Jeg har ikke hatt trassige år. Herregud. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Måten du ordlegger deg her gir dessverre bare inntrykk av at du er en navlebeskuende tenåring med mye trass. Ikke noe av det du skriver viser at du har gode grunner for å ønske det du ønsker.

Hvor gammel er du egentlig? Og hva er det som gjør at du føler du har behov for å ha foreldrene dine alene denne julen?

Som en sa alder teller ikke her så da holder jeg meg til det. 

NotNaomi skrev (4 minutter siden):

Altså. For noen svar mange gir HI her. Heldigvis noen som evner å skjønne hva hun mener her da. Det er virkelig ikke forbudt å mislike noen, og spesielt ikke hvis den personen er irriterende eller slitsom eller sær. Eller frekk.

Her kommer det ytringer om at HI er den som nok er lettest å mislike, at det er noe feil på henne. Det spørres om hun har en diagnose og at hun mangler sosial kompetanse. Og bla bla. Helt i starten sier til og med HI at hun prøver å være ok og høflig.

Og likevel masse tull fra dere her. Og da er vi inne på det jeg skrev om empati eller mangelen av det på nett. Hvor jeg fikk svar om at det var da masse empati her, det var bare Jeg som ikke så det. Sikkert det ja 🙂

At HI mener og tenker noe mange her ikke liker, betyr ikke at hun må få så mye drit, som at hun nok er lett å mislike, har en diagnose, er umoden og mangler sosial kompetanse. Så mye for å klare å se ting fra avsender sitt perspektiv og å klare og sette seg inn i, selv om man ikke har erfaring.

Jeg ser jo hvor lett det er. For tusende gang på forumet her også. 

🙄

❤️❤️

NotNaomi skrev (9 timer siden):

Dette er et befriende ærlig og oppriktig innlegg, og du tror at de fleste oppfører seg anstendig i julen? Tja. Det fleste gjør kanskje det, for julaften skal jo være perfekt, punktum. Som ei skrev her inne i en tråd. Det var ikke snakk om å senke noen forventninger nei.

Og så skjer det samme vært bidige eneste år. Etter den magiske julaften hvor alle tar på seg smil og oppfører seg..anstendig, så kommer tiden etter.

Med klager og betroelser om konflikter og alle som er misfornøyde med alt fra maten, gaveutdeling, hvilke gaver og hvor upassende og lite omtenksomme de var. For mange og for lite og forskjellsbehandling. Folk som har oppført seg dårlig likevel mens alle klistrer på seg et smil der og da, og alt kommer ut etterpå. Du vet jo også at det er sånn. Alle vet det. Ikke minst familiekontorene som ikke har kapasitet til å ta unna alle som oppsøker dem på nyåret. 

Så.. å oppføre seg anstendig og å forvente at alt skal være perfekt, punktum. Det er den samme illusjonen hvert år.

I det minste er HI forberedt. Er man mer realistisk og også ser mørkt på det, så går det iallefall ikke i minus. Da blir det som forventet uten alle skuffelsene veldig mange får, og som går rundt som trykkokere som eksploderer ei uke og to etterpå. 

Ja,man bør oppføre seg anstendig. Men man trenger ikke å få irettesettelse for å se hvordan ståa er. 

Det er da mest normalt at julefeiringen er en hyggelig tid sammen med storfamilien. Ingen sure miner, ingen som klager på mat eller gaver og ingen ‘tiden etterpå’ hvor idyllen slår sprekker. 

Anonymkode: 5bc89...1c6

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei takk jeg tenger ikke og bli tatt vare på av dem. Jeg har ikke hatt trassige år. Herregud. 

Ikke trassige, men opplevd noe trasig. Altså noe vanskelig eller leit.

Du ordlegger deg som at du har førsterett akkurat i år, de burde skjønne at de ikke burde komme akkurat i år osv. Derfor jeg tolket det som at du har hatt et tøft år....?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei hvorfor skulle jeg det? Jeg feirer med mine foreldre og slekt som jeg alltid har gjort. Herregud jeg faktisk første rett foran en som er inngift. Vi deler ikke på foreldre fordi hun er ‘’familie’’ nå..(desverre). 

Men du har ikke førsterett foran din bror, og med din bror kommer også din svigerinne. Mao blir du likestilt med din svigerinne pga hennes relasjon til din bror.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men du har ikke førsterett foran din bror, og med din bror kommer også din svigerinne. Mao blir du likestilt med din svigerinne pga hennes relasjon til din bror.

Jeg blir aldri likestilt sammen med henne, ALDRI. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ikke trassige, men opplevd noe trasig. Altså noe vanskelig eller leit.

Du ordlegger deg som at du har førsterett akkurat i år, de burde skjønne at de ikke burde komme akkurat i år osv. Derfor jeg tolket det som at du har hatt et tøft år....?

Ja men jeg aksepterer at det jeg ønsker ikke blir som jeg ønsker. Jeg vil ikke være sammen med den om de vil være med meg, akkurat nå. De kommer de uansett hvor mye jeg skriver jeg ikke ønsker det. Jeg må lide meg igjennom det. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Men du og ditt søsken deler foreldre? Har du barn? For om broren din ikke liker et av dem, så må du feire hul et annet sted, ikke sant? For han er sønnen og kommer foran barnebarna. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg blir aldri likestilt sammen med henne, ALDRI. 

Jo, når det kommer til "retten" til å feire med dine foreldre er du likestilt din svigerinne.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men du og ditt søsken deler foreldre? Har du barn? For om broren din ikke liker et av dem, så må du feire hul et annet sted, ikke sant? For han er sønnen og kommer foran barnebarna. 

Nei jeg har ikke barn og det har jeg skrevet tidligere i tråden. Vi har samme mor og far. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...