Gå til innhold

Inngifte familiemedlemmer (inngifte monster)

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da gjør du det.

Ikke gi henne makt til å ødelegge din jul, og ikke bruk din makt i familien til å ødelegge hennes.

Hold litt avstand, dere trenger ikke sitte ved siden av hverandre.

Sier hun ting du ikke er enig i, eller gjør ting for å provosere, så smiler du pent og sier en enkel frase som "Deg om det, der er vi ikke helt enige. Er det noen som vil ha påfyll av...." Det er ikke nødvendig å gå videre inn i ting man tidlig ser at skaper uenighet, på sånne dager lar man det da ligge.

Det går nok fint om du legger litt innsats i det.

Du er langt fra den eneste som feirer jul med familiemedlemmer du ikke liker så godt, men gjør man en innsats for at det skal bli ok så gjør det gjerne det.

Anonymkode: 57695...986

Takk for dette nyttige svaret, jeg notert meg ned setningen. Jeg fant det ikke på tunga. Jula i år er veldig vond av ulike grunner, og derfor er det for meg viktig og kunne se frem til koselig høytid med de jeg er mest glad i i hele verden. 

Anonymkode: 09e90...0cc

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bare fordi jeg ikke vil skaffe meg min egen familie…? Er du seriøs? Det kan ligge mye bakom som du IKKE vet. Jo jeg har faktisk enerett på dem. Nå. 

Hvorfor har du enerett på dem? Den eneste grunnen til å ha enerett måtte være at du er uhelbredelig syk og dette er din siste jul. Hvis du etter all sannsynlighet lever neste jul også har du ikke enerett.

Anonymkode: b4810...5cc

Du har jammen livlig fantasi! Du vet omtrent ingen ting om HI og enda mindre om svigerinnen… men likevel er du sikker på at svigerinnen heller ikke liker HI, men oppofrende stiller opp for mannen! Fantastisk … 🤪🤣

Vil minne om at man ikke automatisk er «slem» selv om det fins folk man ikke liker. Jeg er f eks veldig letta over å ikke måtte feire jul med min bror. Han har aldri, virkelig aldri, hatt med en julegave til noen av mine barn, og sist han feira jul med meg, endte han opp full i 4 dager. I ettertid kan han si ting som «jeg har ikke fått en julegave på 10 år!» - men det måtte han spise i seg. For jeg husket hva jeg hadde sendt både året før og de tre åra på rad før der igjen. 

At man faktisk sier høyt at man ikke vil feire med en bestemt person, betyr ikke at man selv har feilen. Det kan like godt bety at den andre har tråkket over grensene så ofte og mye at vedkommende ikke er ønsket i selskap mer. Men jul er en unntakstilstand, da går det liksom ikke an å droppe en invitasjon. Puke.

Anonymkode: 84192...0b9

Takk❤️❤️ Betyr mye at èn kan forstå❤️❤️

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har du enerett på dem? Den eneste grunnen til å ha enerett måtte være at du er uhelbredelig syk og dette er din siste jul. Hvis du etter all sannsynlighet lever neste jul også har du ikke enerett.

Jeg har mine grunner til det. Det er faktisk ikke bare EN grunn som er god nok. Du trener ikke og forstå det, men det er sånn det er denne jula☹️ 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har mine grunner til det. Det er faktisk ikke bare EN grunn som er god nok. Du trener ikke og forstå det, men det er sånn det er denne jula☹️ 

Jo det er faktisk kun en grunn for at du kan skvise din bror og svigerinne utav julefeiringen! Uansett så har din bror og svigerinne bestemt seg for å feire hos din og din brors foreldre, og jeg ønsker de en kjempeflott jukefeiring. Du kan også få en fin julefeiring ved å forkusere på å hygge deg med alle som kommer til julefeiringen, velger du å fokusere på at du ikke får det som du vil så fortjener du en kjip julekveld.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Bare fordi jeg ikke vil skaffe meg min egen familie…? Er du seriøs? Det kan ligge mye bakom som du IKKE vet. Jo jeg har faktisk enerett på dem. Nå. 

Nei, det har du ikke. Både du og broren din er barna deres. Du er ikke viktigere enn broren din. 

Anonymkode: 9856d...966

Annonse

Jeg vil ha en koselig jul og kose meg i jula. 

Du kan jo invitere folk du liker å omgås. Det er kanskje litt sent nå, men neste år kan du jo sjekke om noen vil komme til deg.

Anonymkode: b716c...493

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Nei, det har du ikke. Både du og broren din er barna deres. Du er ikke viktigere enn broren din. 

Anonymkode: 9856d...966

Jeg er yngst derfor er det viktigere. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du kan jo invitere folk du liker å omgås. Det er kanskje litt sent nå, men neste år kan du jo sjekke om noen vil komme til deg.

Anonymkode: b716c...493

Kanskje om noen år.

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jo det er faktisk kun en grunn for at du kan skvise din bror og svigerinne utav julefeiringen! Uansett så har din bror og svigerinne bestemt seg for å feire hos din og din brors foreldre, og jeg ønsker de en kjempeflott jukefeiring. Du kan også få en fin julefeiring ved å forkusere på å hygge deg med alle som kommer til julefeiringen, velger du å fokusere på at du ikke får det som du vil så fortjener du en kjip julekveld.

Nei det er faktisk ikke bare en grunn. Synes det du sier er veldig hardt sagt. De skal jo absolutt feire med oss bare for og trasse igjennom det. Jeg får ikke gjort noe med det. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er faktisk ikke bare en grunn. Synes det du sier er veldig hardt sagt. De skal jo absolutt feire med oss bare for og trasse igjennom det. Jeg får ikke gjort noe med det. 

Du tror virkelig at de kun skal feire med dere for å trasse? Hvor selvsentrert er det mulig å være for deg?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du tror virkelig at de kun skal feire med dere for å trasse? Hvor selvsentrert er det mulig å være for deg?

Ja… jeg synes det er dårlig gjort.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er nok en del år yngre enn alle dere som har svart i denne tråden. Så vi tenker kanskje ulikt om ting! 

Men det spiller ingen rolle hvor gammel man er! Som menneske må man tilpasse seg andre hvis man skal fungere sosialt, og her har du en stor jobb å gjøre. Dine foreldre og din brors liv sirkulerer ikke rundt deg, din bror har en kone og dine foreldre har en datter, en sønn og en svigerdatter og de vil garantert feire med begge sine barn og også sin svigerdatter. At du er furten og synes det er urettferdig er kun ditt problem, og ingen skal tilpasse seg din eiesyke trang til å bestemme at din svigerinne ikke får feire sammen med sine svigerforeldre.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vi blir aldri i familie på samme måte selvom du er gift… de kunne feira med hennes familie. Du får kalle meg barnslig men dette er mine følelser.. 

De begynner nok med det snart. Eller feirer alene. Tipper hun er med bare for å være snill med mannen og det varer nok ikke for alltid. De vil skape egne tradisjoner, uten single og sære tanter. 

Anonymkode: 3e758...a17

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jo da jeg ser den men jeg tenkte at de kunne feiret med hennes familie om så bare for i år? Jula skal jo være koselig og hyggelig. Ja jeg er ekstremt voksen….

16,5 år tror jeg du er. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De begynner nok med det snart. Eller feirer alene. Tipper hun er med bare for å være snill med mannen og det varer nok ikke for alltid. De vil skape egne tradisjoner, uten single og sære tanter. 

Fint da hadde det vært bra om de starta i år. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men det spiller ingen rolle hvor gammel man er! Som menneske må man tilpasse seg andre hvis man skal fungere sosialt, og her har du en stor jobb å gjøre. Dine foreldre og din brors liv sirkulerer ikke rundt deg, din bror har en kone og dine foreldre har en datter, en sønn og en svigerdatter og de vil garantert feire med begge sine barn og også sin svigerdatter. At du er furten og synes det er urettferdig er kun ditt problem, og ingen skal tilpasse seg din eiesyke trang til å bestemme at din svigerinne ikke får feire sammen med sine svigerforeldre.

Er ikke eiersyk i det hele tatt faktisk. Kanskje har du aldri følt det jeg føler eller vært tvunget inn i samme begivenhet. Derfor synes du det er vanskelig med forståelse. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det kunne vært bedre med alvorlig sykdom og ja alt du nevner. Jeg er ydmyk over at jeg kun har dette problemet altså. Ja jeg er her fordi jeg ble kastet ut fra kvinneguiden. Et sted må jeg da få være. 

Men du har en veldig fiendtlig holdning da… å kalle noen du ikke kommer over ens med for monster legger jo lista 

Anonymkode: 4963e...ee9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...