Gå til innhold

Over 11000 i strømregning siste to månedene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Oktober og november har resultert i strømregning på totalt 11500 kr. Det er etter strømstøtte og med nettleie. Jeg fatter ikke hvordan det skal gå rundt hvis dette fortsetter. 

Anonymkode: ea774...c09

Har du sjekket avtalen din? At ikke du har variabel pris hos fjordkraft f eks. Spotpris fungerer best overens med strømstøtte. 

Anonymkode: 04a80...af2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oktober og november har resultert i strømregning på totalt 11500 kr. Det er etter strømstøtte og med nettleie. Jeg fatter ikke hvordan det skal gå rundt hvis dette fortsetter. 

Men hvordan har det seg at den er så høy? Vår regning for november var 1800. Vi bor i rekkehus på 150 kvm, har slått av alle varmekabler bortsett fra det ene badet, har kun på panelovner en sjelden gang, og fyrer med ved. 

Anonymkode: 73242...0c1

Jeg vet ikke hvorfor forbruket er så høyt. Vi er flere enn en gjennomsnittsfamilie, så det går mer til klesvask, matlaging ol. Gammelt hus og ingen mulighet for vedfyring. Ingen panelovner, kun gulvvarme og varmepumper 

Annonse

Sjekk avtalen deres! Høres ut som dere har en dårlig avtale. Tipper en dyr variabel avtale. Forundrer meg stadig at folk ikke undersøker litt når man ender opp med så dyre regninger. Litt ansvar må man ta over egen økonomi. 

Anonymkode: d2389...a40

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvorfor forbruket er så høyt. Vi er flere enn en gjennomsnittsfamilie, så det går mer til klesvask, matlaging ol. Gammelt hus og ingen mulighet for vedfyring. Ingen panelovner, kun gulvvarme og varmepumper 

Hvor høyt forbruk har dere da?

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Sjekk avtalen deres! Høres ut som dere har en dårlig avtale. Tipper en dyr variabel avtale. Forundrer meg stadig at folk ikke undersøker litt når man ender opp med så dyre regninger. Litt ansvar må man ta over egen økonomi. 

Det spørs. Jeg har prøvd å tegne fastprisavtale rett før prisene steg til værs, men da tilbød de ikke lenger det.

Anonymkode: b89a3...322

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det spørs. Jeg har prøvd å tegne fastprisavtale rett før prisene steg til værs, men da tilbød de ikke lenger det.

Hva spørs? Selv om du ikke får tak i fastprisavtaler lenger i sør-Norge, finnes det fortsatt dårlige og mindre dårlige avtaler. Fastprisavtaler har foresten vært tilgjengelig lenge etter prisene begynte å stige. Var vel først i sommer i at de siste trakk tilbudene sine.

Hva spørs? Selv om du ikke får tak i fastprisavtaler lenger i sør-Norge, finnes det fortsatt dårlige og mindre dårlige avtaler. Fastprisavtaler har foresten vært tilgjengelig lenge etter prisene begynte å stige. Var vel først i sommer i at de siste trakk tilbudene sine.

Vi har EN strømleverandør her jeg bor, derfor er det ikke et valg.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Gjelder ikke det nettleien? Trodde man kunne velge fritt blandt strømleverandørene 🤔

Anonymkode: 91a1a...f7a

Annonse

Aldri hørt om. Høres veldig rart ut. Sikker på du ikke forveksler med nettleverandør? Jeg bor på Vestlandet hvor BKK er netteier, men har hatt strømleverandør fra bl.a både Trøndelag, nord-Norge og Hallingdal.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du kan velge akkurat den leverandør du vil. Jeg har akkurat skiftet til Kraftriket til spotpris og -2 øre i påslag. De kan levere i hele Norge. Nettleien må gå via den strømleverandøren du tenker på. Velg spot foran alle mulige fastpriser.

Anonymkode: 580af...401

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...