Gå til innhold

Skulk. Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Som skal jobbe for henne. 

Anonymkode: f6e9a...79c

Så lenge noen andre stepper inn, hadde jeg ikke brydd meg. Verre hvis du måtte ta vedkommendes oppgaver i tillegg, i en hel uke - da kan du bli litt muggen

Anonymkode: c65c9...dd0

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vedkommende må vel levere sykemelding hvis fraværet blir så langt som 1 uke?

Anonymkode: 6bfcc...8ae

Ikke hvis det er IA avtale. Vi kan være vekke 8 dager i strekk hos oss på egenmelding. 

Anonymkode: 6f8bd...4ef

Annonse

Men hvis vedkommende har fikset andre til å jobbe for seg, hvordan berører det deg da? 

En av mine arbeidsoppgaver er å få tak i folk til å jobbe. Jeg er drittlei "jeg er ikke i form, vet ikke om jeg kommer om 4 dager". Nei, men det kan vi ta om 4 dager! Men de som bytter og ordner (innenfor lovens grenser) selv er tipp topp. Ikke noe jeg bryr meg med

Anonymkode: 58fea...faf

prekæs skrev (8 timer siden):

Jo. Det er spesielt. Hvordan i huleste kan vedkommende vite at man ikke føler seg i form fredag om en uke, hvis det ikke er noe så akutt som beinbrudd eller hjerteinfarkt. 

Det samme tenkte jeg. Spesielt. 

prekæs skrev (19 timer siden):

Jo. Det er spesielt. Hvordan i huleste kan vedkommende vite at man ikke føler seg i form fredag om en uke, hvis det ikke er noe så akutt som beinbrudd eller hjerteinfarkt. 

Det kan naturligvis være psykiske ting, arm- eller nakkesmerter som tilsier hvile eller positiv koronatest, men enig i at det ikke er i orden å informere om kommende sykefravær flere dager inn i neste uke fordi man ikke er i form

Anonymkode: ccf35...85c

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Så bra at personen finner vikar i tilfelle den ikke kan komme. Det er jo bare å endre tilbake om det skulle børe at personen ble frisk

Anonymkode: fe51e...f30

Nei, for da vil arbeidsgiver brått ha to personer å lønne for samme vakt. Vikaren vil også ha krav på lønn 

Anonymkode: ccf35...85c

Anonym bruker skrev (På 2022-12-12 den 0.57):

Du har nok rett. Skal ikke bry meg mer med det. 

Du aner jo ikke bakgrunnen. Så slutt å spekulere og dømme. Dette påvirker deg i liten grad. Konse deg om ditt. 

Anonymkode: b5c9a...940

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tenker at IA avtale er for gunstig og at noen utnytter seg av den. Vi har unormalt høyt sykdomsfravær i Norge.

Anonymkode: 6bfcc...8ae

Vi har også unormalt mange i prosent av befolkningen i arbeid i Norge, som i andre land kanskje hadde stått utenfor arbeidslivet, og dermed ikke slått ut på sykefraværsstatistikken. 

Anonymkode: 096e7...107

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Ikke hvis det er IA avtale. Vi kan være vekke 8 dager i strekk hos oss på egenmelding. 

Anonymkode: 6f8bd...4ef

vekke...? "Vi kan være vekk/borte 8 dager...."

Vekke, barnespråk.

Anonymkode: d7336...c3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...