Gå til innhold

Melkesjokolade og votter til 40 års dagen. Lov med reaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv lagde jeg en stor fest for min kjære. Igjen sitter jeg med tårer i øynene og stor skuffelse. Jeg hadde andre forventninger enn dette. Er det lov med skuffelse? 

Anonymkode: c9d6f...6bd

Fortsetter under...

Skrevet

Her tror jeg det er et problem med kommunikasjon og forventninger, at dere ikke snakker nok og riktig med hverandre.

Jeg forstår skuffelsen din, for du har nok forventet at han skulle gjøre det samme for deg som du gjorde da han ble 40 år. Men visste han at du ønsket samme type fest og at du forventet at han stod for alt med din bursdagsfest?

Det er ikke sikkert det er ufølsomhet fra hans side. Kan være det, men må ikke være det.

Snakk sammen!

Gratulerer med dagen :blomst:

Anonymkode: 96b49...6ee

Skrevet

Jeg tenker at man må fortelle partnere om ønsker. Jeg ville reise vekk på min runde dag, det visste mannen min i gooood tid i forveien. 

Samme med bryllupsdagen vår. For han er det ikke viktig å feire, men han vet at jeg vil at vi spiser på restaurant den dagen. kommunikasjon.. 

Anonymkode: 7b1d8...98a

Skrevet

Votter og sjokolade?? Er han helt evneveik?? Altså, en fin gave til tante Olga eller til en ordinær bursdag. Men til runddag klarer de fleste å komme opp med noe litt bedre enn det. Uten å måtte bli fortalt eller få instrukser om det 

Anonymkode: 96360...865

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Votter og sjokolade?? Er han helt evneveik?? Altså, en fin gave til tante Olga eller til en ordinær bursdag. Men til runddag klarer de fleste å komme opp med noe litt bedre enn det. Uten å måtte bli fortalt eller få instrukser om det 

Enig. Får være grenser for tilrettelegging for voksne folk som ikke bor i bemannet bolig…

Anonymkode: 5195d...9cd

Skrevet

Åssen størrelse på melkesjokoladen? Det er tilbud på 200 gram'sen, så da er han i så fall helt brilliant!

Det er vanskelig å reagere med det typiske venstre-feministiske krenket-stempelet på den gaven der... Men tenk om han hadde gitt en gave som signaliserte at han som priviligert mann har mye penger.

-Kan ikke skjønne annet enn at typen din er helt genial!

Anonymkode: 75ee9...b2c

Annonse

Skrevet

Det er bare alle som er typen til å lage fest for andre. Her er det kjæresten som først har rund dag å jeg kommer ikke til å arrangere noe for han,jeg er ikke typen til å ordne sånt. Her blir det nok en vanlig bursdagsgave,god mat og kake. Å så innviterer enten han eller foreldre hans til burdagsbesøk med familien. Har også sagt til han at jeg virkelig ikke ønsker noe overraskelsefest når jeg har rund dag,jeg hadde ikke likt det.

Anonymkode: 73476...1a8

Skrevet

Det er bare ikke alle som er typen*

Anonymkode: 73476...1a8

Gjest NotNaomi
Skrevet

Hva slags votter? Får jo det til 900 kr da..

Fest eller selskap skjønner jeg at ikke ligger helt for alle å arrangere. Det er sånn litt for spesielt interesserte, men begge kunne jo planlagt det da.

Hvis det var helt random votter, så litt rart da, men ikke reager ovenfor han syns jeg sånn at du klager. Bedre å snakke om sånt en annen gang når dere prater om tema gaver..

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Dette. Å måtte si høyt «jeg vil feires og bli gjort stas på og få noe fint når jeg blir 40» er ikke normalt. 

Mannen min lagde all maten til 50 personer; forrett, hovedrett og dessert, han hadde gave IG tale, og ikke minst: han tok hele oppvasken og ryddinga på lokalet etterpå! 

Anonymkode: 3d732...4af

Skrevet
NotNaomi skrev (18 minutter siden):

Bedre å snakke om sånt en annen gang når dere prater om tema gaver..

Eller «tema rund dag» som inntreffer hvert 10.år? Hvor vanskelig kan dette liksom være å forstå! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Åssen størrelse på melkesjokoladen? Det er tilbud på 200 gram'sen, så da er han i så fall helt brilliant!

Det er vanskelig å reagere med det typiske venstre-feministiske krenket-stempelet på den gaven der... Men tenk om han hadde gitt en gave som signaliserte at han som priviligert mann har mye penger.

-Kan ikke skjønne annet enn at typen din er helt genial!

Anonymkode: 75ee9...b2c

Håper du får deg kjæreste en gang. Koz og klemz. 

Skrevet

samme problem her... arrangerte surprise-tur for min mann - men da jeg ble 40 ble det til at jeg arrangerte min egen fest, inkludert handlet og lagde mat. Kjempeskuffet!!!!! han hadde ordet gave da.....men synes likevel det er VANVITTIG slapt! Men sånn er han på alle områder...så jeg venter bare til barna blir større og så skal jeg skille meg!

Anonymkode: e8d46...b14

Annonse

Skrevet

Bare jeg som tenker at vi er voksne folk. Mannen er ikke tankeleser.vi må tørre og si hva vi ønsker. Være åpen. Synd å sitte der etterpå skuffet. 

Anonymkode: 8f6e3...2df

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Bare jeg som tenker at vi er voksne folk. Mannen er ikke tankeleser.vi må tørre og si hva vi ønsker. Være åpen. Synd å sitte der etterpå skuffet. 

Anonymkode: 8f6e3...2df

Det finnes normalt folkeskikk og kutymer. 40 år er en rund dag. Å kjøpe noe så kjedelig som votter er som regel ikke innenfor, med mindre man har avtalt å kjøpe kjipe gaver til hverandre. 

Skrevet

Høres ut som dere bør kommunisere bedre. Menn flest er dårlige tankelesere og kvinner forventer ofte at de skal gjette hva vi føler, funker dårlig.

Skrevet

Folk har jo forskjellige «kjærlighetsspråk»… hvis mannen din ikke selv er opptatt av gaver og feiringer /eller legger kjærlighet i det…. Da skjønner han nok ikke hvor mye d eventuelt betyr for deg.

kanskje han trur du hadde fest for han, fordi du tenkte han liker det… men så bryr ham seg ikke nevneverdig om det? Er ikke sikkert han vet at du elsker sånt og gjerne vil ha det tilbake.

Du har lov å bli skuffet, men si det til ham. Kommunikasjon. 

Anonymkode: a1b20...7a5

Skrevet

Hvis man ikke har bodd under en stein, så vet man at det finnes et minstenivå av hva man gjør for kona si på 40-årsdagen selv om hun ikke har sagt noe spesielt. Hvis ikke tar man på seg "voksenbuksene" og finner ut av det.

Hvis hun har gitt uttrykkelig beskjed om at hun ikke ønsker seg noen ting som helst, er en hyggelig frokost og et fint kort helt i orden. Hvis ikke er det ikke vanskelig å komme på en generisk eller til og med en litt personlig 40-årsgave til en man er gift med: noe til en hobby hun har, noe fra en butikk man vet hun liker, middag på en restaurant hun liker, et smykke, et gavekort. 

Noen her har sørgelig lave forventninger til sin livspartner. Og nei, poenget er ikke å kjøpe den perfekte gave eller å oppfylle grandiose forventninger. Poenget er å vise at man bryr seg og gidder å gjøre en innsats.

Anonymkode: c42f3...d59

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Folk har jo forskjellige «kjærlighetsspråk»… hvis mannen din ikke selv er opptatt av gaver og feiringer /eller legger kjærlighet i det…. Da skjønner han nok ikke hvor mye d eventuelt betyr for deg.

kanskje han trur du hadde fest for han, fordi du tenkte han liker det… men så bryr ham seg ikke nevneverdig om det? Er ikke sikkert han vet at du elsker sånt og gjerne vil ha det tilbake.

Det jeg tenker når jeg leser dette, er at mannen tilsynelatende kan sitte rolig og vente på beskjed om hva kona vil, og hvis hun ikke sier noe, så er hun dårlig på kommunikasjon. Hvorfor spør han ikke!?

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Å ikke gi kona noe særlig oppmerksomhet på en rund dag har ingenting med dette kjærlighetsspråktullet å gjøre. Jeg ser at folk ofte gjemmer seg "kjærlighetsspråket" sitt for å ikke gidde å gjøre ting for mannen/kona. Hos oss er det annerledes - vi tilstreber å glede hverandre med MOTTAKERENS kjærlighetsspråk, ikke GIVERENS. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hvis man ikke har bodd under en stein, så vet man at det finnes et minstenivå av hva man gjør for kona si på 40-årsdagen selv om hun ikke har sagt noe spesielt. Hvis ikke tar man på seg "voksenbuksene" og finner ut av det.

Hvis hun har gitt uttrykkelig beskjed om at hun ikke ønsker seg noen ting som helst, er en hyggelig frokost og et fint kort helt i orden. Hvis ikke er det ikke vanskelig å komme på en generisk eller til og med en litt personlig 40-årsgave til en man er gift med: noe til en hobby hun har, noe fra en butikk man vet hun liker, middag på en restaurant hun liker, et smykke, et gavekort. 

Noen her har sørgelig lave forventninger til sin livspartner. Og nei, poenget er ikke å kjøpe den perfekte gave eller å oppfylle grandiose forventninger. Poenget er å vise at man bryr seg og gidder å gjøre en innsats.

Ja, og så blir man kalt materialistisk hvis man ønsker seg noe. For man skal helst aldri ønske seg noen gaver, oppmerksomhet som koster penger eller at man har fokuset på seg selv EN dag hvert skuddår.

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Eller «tema rund dag» som inntreffer hvert 10.år? Hvor vanskelig kan dette liksom være å forstå! 

Tror du må lese litt mer nøye. Temaet " gaver " var det jeg skrev.

Og forøvrig er det ganske vanlig å snakke om ting utenom akkurat da det inntreffer også vet du..

Skrevet
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Tror du må lese litt mer nøye. Temaet " gaver " var det jeg skrev.

Og forøvrig er det ganske vanlig å snakke om ting utenom akkurat da det inntreffer også vet du..

Problemet er at mange synes det er nedverdigende å "tigge" gaver ved å si at man forventer det og det. En oppegående, voksen mann skjønner at til en rund dag så gir man mer oppmerksomhet enn en sjokoladeplate og et par votter.

Skrevet

Du er ikke alene kjære HI!

Da min mann ble 40 år overasket jeg han med reise til en hovedstad i Europa. Hadde fikset fri fra jobben hans, barnevakt til ungene og planlagt hele turen. Da jeg ble 40 år fikk jeg hjemmelaget gavekort på en ytterjakke. Den jakken har jeg enda ikke fått, og nå er jeg 44 år 🙈

Anonymkode: d3999...cd2

Gjest NotNaomi
Skrevet
Luksusdyret skrev (6 minutter siden):

Problemet er at mange synes det er nedverdigende å "tigge" gaver ved å si at man forventer det og det. En oppegående, voksen mann skjønner at til en rund dag så gir man mer oppmerksomhet enn en sjokoladeplate og et par votter.

En oppegående mann? Tja, jeg vet ikke jeg. Nå ga han faktisk en gave da, og som nevnt så kan votter koste opp mot 900 liksom. Det kommer an på om HI trenger det eller har nevnt at hun ønsker seg det. 

Hadde han gitt helt f...så ville det jo stilt seg annerledes. Jeg blir seriøst overrasket over hvor dårlig mange par kjenner hverandre, men dette kan jo like godt gå på HI selv også. Ønsket mannen hennes seg selskap/fest eller trodde HI at det var en sånn oppmerksomhet nettopp hun ville satt pris på? Det er ikke så enkelt...tydeligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...