Gå til innhold

Ny dundyne, tips?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ulldyne fra IKEA, den er kjempegod. Hadde dundyne før, men ble så irritert over at dunet samlet seg i fotenden så den måtte ristes hele tiden. Ungene liker også ulldynene bedre enn dun.

https://www.ikea.com/no/no/p/roedkoervel-dyne-varm-40484166/

Bruker sengesett  fra Rusta på

Anonymkode: b7bbe...4f5

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har ulldyne fra IKEA, den er kjempegod. Hadde dundyne før, men ble så irritert over at dunet samlet seg i fotenden så den måtte ristes hele tiden. Ungene liker også ulldynene bedre enn dun.

https://www.ikea.com/no/no/p/roedkoervel-dyne-varm-40484166/

Bruker sengesett  fra Rusta på

Anonymkode: b7bbe...4f5

Vi har dundyner både fra Høie (hjemme) og ikea (på hytta). Har valgt «ekstra varm» utgave hos begge leverandører. 
Alle er sydd med dun i ruter, og ingenting samler seg i noen ende. 

Ikea sine er billigere, ligger tyngre mot kroppen, har høyere andel fjær. 
Høie sine er dyre, luftige og superfluffy. 
Begge er gode og varme, og holder seg uforandret i kvalitet over flere år. 
Jeg liker godt tyngden i Ikea-dynene, og synes ikke det nødvendigvis gir noen dårligere komfort at det er mer fjær i forhold til dun. Man får mye god dyne for pengene på Ikea. 

Anonymkode: c0449...f7a

Annonse

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg kjøpe nylig ekstra varm fra Ikea til 700 kroner og er fornøyd. De er litt bredere enn andre merker, men gikk allikevel fint inn i sengetøy jeg allerede hadde, som i teorien skulle være for smalt.

Anonymkode: c8b6a...c8a

Jeg er også på jakt etter dundyne, men syns det er vanskelig å kjøpe på nett. Den til 699,- hos Ikea, er den veldig tynn, eller får du den ‘fluffy’ følelsen av den også? 

Ikke hi 😅

Anonymkode: bc0e8...91b

Jeg kjøpte i våres, på Kid. Mener det var 50% og jeg betalte under 2.000 kr.

Veldig fornøyd med den, er en helårsdyne med dun.

Reis å se på dem, kjenn på dem. Min er ganske tykk, føles ikke tynn i det hele tatt.

Anonymkode: 76520...6d3

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg er også på jakt etter dundyne, men syns det er vanskelig å kjøpe på nett. Den til 699,- hos Ikea, er den veldig tynn, eller får du den ‘fluffy’ følelsen av den også? 

Ikke hi 😅

Anonymkode: bc0e8...91b

Vanlig å definere den fluffy følelsen 😄

Men jeg er i hvert fall fornøyd og jeg er en frossen person. Sover ikke med åpent vindu, men med åpne ventiler.

Anonymkode: c8b6a...c8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...