Gå til innhold

Brennkopper

Anbefalte innlegg

Dattera mi fikk først en på hånda. Når vi skjønte hva det var har vi renset med pyricept og dekket til med plaster med bacimycin salve. Bytter 3 ganger om dagen. Men nå fikk hun en til et helt annet sted. Med den fikk vi renset og dekket til med en gang da vi visste hva det var. Vil det stoppe nå sa eller spre seg siden den første var uten plaster en stund. Vi har også flere barn og de er jo tett på hverandre.

Hvis det fortsetter å komme bør man få antibiotika eller er det kun om det blir mange og store områder? 

Anonymkode: 70e47...252

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436352-brennkopper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde brennkopper da jeg var yngre, jeg fikk penselin. Det viste seg at jeg er resistent mot det meste, så på tredje runde på kort tid fant de ut dette og jeg fikk en hestekur av en hudlege siden jeg hadde pådratt meg gulestefilokker også. Fikk høre av henne og som jobbet på sykehuset om dette som var hos naboen på hytta at det bør behandles innvendig og utvendig. Altså penselin/antibiotika innvendig og krem og klorhexydin utvendig. 

Min ene datter har hatt det, hun fikk besked om basimylsin eller hva den kremen heter på blemma etter den er renset med klorhexydin og vi skulle smøre litt av kremen i nesa. Da ble den vist tatt opp innvendig også. Dette tok knekken på brennkopperne. 

Men husk at du ikke skal dekke til koppene, de må få luft slik at de tørker ut. Greit å dekke til når en skal på skole og slike steder, men hjemme så bør de få luft. 

Anonymkode: 9b383...966

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436352-brennkopper/#findComment-149881678
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...