Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 ..slik at jeg kan gå til henne likeså godt jeg går til psykiater? Anonymkode: fb541...430
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Gå til alle du kan finne, du. Anonymkode: 43e59...2b5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 Nei. De er ikke jevngode. Psykiater er spesialutdannet innen psykiatri. Fastleger er spesialist i allmennmedisin. En god fastlege vil innse om du er i behov av psykiater eller ikke. Så start der 🙂 Anonymkode: c495f...20a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Jeg gikk til fastlegen i påvente av å starte behandling hos terapeut. Vet faktisk ikke om hun er psykolog eller psykiater, men hun jobber ved et anerkjent behandlingssted for psykisk syke. Fastlegen var den som startet medisinering, etter lang tids overveielse fra min side. Jeg brukte en del timer hos han bare for å snakke om antidepressiva og mine negative tanker og fordommer mot å bruke de selv. Jeg har jo venner som bruker det og ser ikke ned på dem. Men syntes selv jeg var svak som trengte slik hjelp. Det var lang ventetid hos behandlingsstedet jeg ville til, så gikk til fastlegen nesten ett år. Først ukentlig, deretter annenhver uke og til slutt én gang i mnd. Nå er jeg i gang med behandlingen jeg ønsket og merker bedring etter bare 5 samtaler, hvor store deler av tiden har gått med til kartlegging og utredning av behandlingsbehovet mitt. All behandling blir individualisert. Anonymkode: 9e3e2...4ac
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Rent teknisk så er det ikke de som skal følge deg opp. Men ventetid i dag kan være en lang prosess. Jeg fikk veldig god hjelp av min fastlege da jeg gikk på en smell, det avhenger av person, litt flaks/uflaks hvilken fastlege du har. Hvis du har en da… det er jo ingen selvfølge om dagen. Anonymkode: 05abf...f49
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 Nei! Ikke med mindre hun har spesial utdannelse i dette. For å lette på trykket å ha en samtale person i påvente av time til psykolog er greit, men de sitter ikke med kompetanse og ja de kan skrive ut medisiner men de har lite peiling på desse medisinene og jeg synst at leger ikke skulle fått skrevet de før en psykolog/psykriater følger deg opp. Det er med tanke på bivirkninger og rett medisin. Jeg er en av mange som har fått den feil begandlingen med at legen min skreiv de ut uten noe særlig plan og oppfølging. Forklarte ingentind om desse medsinene om tanke på bivikninger og seponerings problemer. jeg sliter den idag å komme av de og har blitt veldig syk pga det. Beklager for langt innlegg men vil bare at flest mulig skal få med seg dette pga erfaring fra meg og mange andre. Anonymkode: 7ccd9...1bd
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei! Ikke med mindre hun har spesial utdannelse i dette. For å lette på trykket å ha en samtale person i påvente av time til psykolog er greit, men de sitter ikke med kompetanse og ja de kan skrive ut medisiner men de har lite peiling på desse medisinene og jeg synst at leger ikke skulle fått skrevet de før en psykolog/psykriater følger deg opp. Det er med tanke på bivirkninger og rett medisin. Jeg er en av mange som har fått den feil begandlingen med at legen min skreiv de ut uten noe særlig plan og oppfølging. Forklarte ingentind om desse medsinene om tanke på bivikninger og seponerings problemer. jeg sliter den idag å komme av de og har blitt veldig syk pga det. Beklager for langt innlegg men vil bare at flest mulig skal få med seg dette pga erfaring fra meg og mange andre. Anonymkode: 7ccd9...1bd Jeg likte at du delte. Anonymkode: 48a2b...51a
Admin Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep, negativ brukerdebatt og avsporinger. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå