Gå til innhold

Skolen skal være gratis...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det handler ikke om lyst eller gidde

Hvorfor skal jeg søke om pleiepenger når det ikke er nødvendig? Å bruke sylt barn på dager barnet ikke er syk er bortkastet. Det er ikke min oppgave å stille på skolen for å følge barnet mitt fordi de ikke klarer å finne løsninger.

Her er badehette gratis

Men ingen har forståelse for at et barn på 14 år ikke synes det er gøy å sykle på 3-hjulssykkel?

Anonymkode: 9cfea...e3d

Nei. Det er ikke din OPPGAVE å følge barnet på skolen fordi skolen ikke klarer å finne løsninger. Mange av oss har derimot gjort det fordi det er den beste løsningen der og da for vårt barn. Selv var jeg med på mange turdager for min eldste. ( tur en dag i uken ). Alternativet den gangen ville vært at det ikke ble noen tur på han. En annen mamma gjorde det i klassen til min minste. Sykkeldag så stilte hun og barnet på tandemsykkel. Poenget mitt her er at selv om skolen har ansvaret så er det noen ganger slik at vi stiller opp ekstra for at barna skal kunne delta sammen med de andre barna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Men da hadde du jo visst svaret fra før og sluppet å dumme deg ut. 

Anonymkode: cfb6c...fcc

Du har tydeligvis ikke fått med deg hele dialogen mellom oss. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det handler ikke om lyst eller gidde

Hvorfor skal jeg søke om pleiepenger når det ikke er nødvendig? Å bruke sylt barn på dager barnet ikke er syk er bortkastet. Det er ikke min oppgave å stille på skolen for å følge barnet mitt fordi de ikke klarer å finne løsninger.

Her er badehette gratis

Men ingen har forståelse for at et barn på 14 år ikke synes det er gøy å sykle på 3-hjulssykkel?

Det har jeg forståelse for, men det er noe med å akseptere sine utfordringer. Det kan ikke være gøy at de andre sykler fra han heller? 

Anonymkode: a649f...d34

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Nei. Det er ikke din OPPGAVE å følge barnet på skolen fordi skolen ikke klarer å finne løsninger. Mange av oss har derimot gjort det fordi det er den beste løsningen der og da for vårt barn. Selv var jeg med på mange turdager for min eldste. ( tur en dag i uken ). Alternativet den gangen ville vært at det ikke ble noen tur på han. En annen mamma gjorde det i klassen til min minste. Sykkeldag så stilte hun og barnet på tandemsykkel. Poenget mitt her er at selv om skolen har ansvaret så er det noen ganger slik at vi stiller opp ekstra for at barna skal kunne delta sammen med de andre barna.

Skal man være med på turdag en dag i uka kan man ikke ha en vanlig jobb (som er fulltid). Hvordan skal man betale ned på lån og betale alle utgifter da? 

Anonymkode: 8f57a...5fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Skal man være med på turdag en dag i uka kan man ikke ha en vanlig jobb (som er fulltid). Hvordan skal man betale ned på lån og betale alle utgifter da? 

Anonymkode: 8f57a...5fd

Selvfølgelig er det utfordrende på mange plan. Poenget mitt er at mange blir nødt til å trå til selv om det egentlig er skolens ansvar.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Det er åpenbart ikke den beste løsningen for en 14-åring. Bruk huet litt da! 
Mine tenåringer ville dødd av skam om jeg dilta rundt dem på ungdomsskolen. Det er faktisk noe som heter relevant og adekvat omsorg, og dersom man fotfølger store barn, er den inadekvat! 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det utfordrende på mange plan. Poenget mitt er at mange blir nødt til å trå til selv om det egentlig er skolens ansvar.

Det er en dårlig løsning i ungdomsskolen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Spørsmålet framstår enda dummere hvis du faktisk mener at du har fått med deg hele trådens innhold… 🙄

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 timer siden):

Noen av oss har jobber vi må på for å beholde. Ikke alle kan ta seg fri når det passer. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det har jeg forståelse for, men det er noe med å akseptere sine utfordringer. Det kan ikke være gøy at de andre sykler fra han heller? 

Det er ikke noe med å akseptere egne utfordringer. Det er noe med å ikke ønske å bli mobbet, eller være flau, eller føle at de ikke mestrer noe. Når det er mange ting man ikke føler mestring på, så er det ålreit å kunne droppe det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.12.2022 den 9.45):

- onsdag skal vi på sykkeltur/skitur/stå på skøyter… 

Det innebærer at de ønsker at alle skal delta. Når jeg forklarer at det ikke er aktuelt for mitt barn, får jeg til svar at da kan det stå og se på. I -14 grader. Veldig hyggelig det. Skolen skal være gratis, og det skal være er stad alle trives. Ikke et sted der de blir bedt om å stå stille i 3 timer og se på de andre 

Du skriver jo det selv, skolen skal være et sted der alle trives. Så hva da med de som ikke trives med å sitte i ro hver dag hele skoletiden? De skal ikke få ha en og annen kjekk dag der de kan få være i aktivitet ? For da blir det kjedelig for ditt barn?? Virkelig? 

Anonymkode: de645...00b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du skriver jo det selv, skolen skal være et sted der alle trives. Så hva da med de som ikke trives med å sitte i ro hver dag hele skoletiden? De skal ikke få ha en og annen kjekk dag der de kan få være i aktivitet ? For da blir det kjedelig for ditt barn?? Virkelig? 

Det kan de vel ha? Jeg har da ikke skrevet noe om at de ikke skal være i aktivitet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Spørsmålet framstår enda dummere hvis du faktisk mener at du har fått med deg hele trådens innhold… 🙄

Åhhh nei! Krise!
Eller vent - det kunne faktisk ikke brydd meg mindre hva du mener om meg😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Noen av oss har jobber vi må på for å beholde. Ikke alle kan ta seg fri når det passer. 

Det er ikke noe med å akseptere egne utfordringer. Det er noe med å ikke ønske å bli mobbet, eller være flau, eller føle at de ikke mestrer noe. Når det er mange ting man ikke føler mestring på, så er det ålreit å kunne droppe det.

Men blir han ikke flau over å løpe etter da? Det er det jeg faller av. 

Skrevet

Det kan de vel ha? Jeg har da ikke skrevet noe om at de ikke skal være i aktivitet?

Man trenger vel heller ikke har skøyter for å ha det gøy på isen? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Var det VIRKELIG det det sto, altså...? For da tror jeg du må lese på nytt en ti tolv ganger! Ingen har sagt det du påstår her.

Anonymkode: c2407...424

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Åhhh nei! Krise!
Eller vent - det kunne faktisk ikke brydd meg mindre hva du mener om meg😅

Jeg syns også du virker toskete, hvis det hjelper litt. 

Skrevet

Jeg syns også du virker toskete, hvis det hjelper litt. 

Hjelper på hva?

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Men blir han ikke flau over å løpe etter da? Det er det jeg faller av. 

Ikke like mye som hvis han hadde hatt en 3- hjul sykkel. Men jeg kjenner at jeg er litt ferdig med å diskutere med deg. Du tror ikke på at barnet mitt har diagnose, og du tror ikke på ditt eller datt, og «du kan jo bare..» du tror nok at alt er mye enklere enn det er, og du tar feil. Denne tråden handler om foreldre som ikke har råd til å kjøpe alt utstyr, jeg skjøt bare inn at det å ikke ha råd ikke alltid er årsaken heller, altså at det finnes flere årsaker og det finnes noen som stenges ute av lærere av den grunn. Jeg har ingen forklaringsplikt dor deg, men du virker besatt av å vite bedre enn alle når det gjelder mitt barn. Selv om du ikke forstår, så er det ikke sånn at det du tanker stemmer. Jeg har forklart «1000 ganger» hva som er mulig og ikke, og fordi du ikke forstår, så tror du ikke på det. Da har du tydd til latterliggjøring og dine sikkert velmente, men ubrukelige råd. Og så blir du sint på meg fordi det ikke vil fungere med denne 3-hjulingen fordi nr 1. vi får ikke fra hjelpemiddelsentralen og nummer 2. barnet vil ikke selv. Til og med det synes du er vanskelig å forstå. Kan du ikke bare akseptere.

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Man trenger vel heller ikke har skøyter for å ha det gøy på isen? 

Kjempegøy å være på isen alene mens de andre fyker rundt på skøyter? Du misforstår hva det handler om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ikke like mye som hvis han hadde hatt en 3- hjul sykkel. Men jeg kjenner at jeg er litt ferdig med å diskutere med deg. Du tror ikke på at barnet mitt har diagnose, og du tror ikke på ditt eller datt, og «du kan jo bare..» du tror nok at alt er mye enklere enn det er, og du tar feil. Denne tråden handler om foreldre som ikke har råd til å kjøpe alt utstyr, jeg skjøt bare inn at det å ikke ha råd ikke alltid er årsaken heller, altså at det finnes flere årsaker og det finnes noen som stenges ute av lærere av den grunn. Jeg har ingen forklaringsplikt dor deg, men du virker besatt av å vite bedre enn alle når det gjelder mitt barn. Selv om du ikke forstår, så er det ikke sånn at det du tanker stemmer. Jeg har forklart «1000 ganger» hva som er mulig og ikke, og fordi du ikke forstår, så tror du ikke på det. Da har du tydd til latterliggjøring og dine sikkert velmente, men ubrukelige råd. Og så blir du sint på meg fordi det ikke vil fungere med denne 3-hjulingen fordi nr 1. vi får ikke fra hjelpemiddelsentralen og nummer 2. barnet vil ikke selv. Til og med det synes du er vanskelig å forstå. Kan du ikke bare akseptere.

Kjempegøy å være på isen alene mens de andre fyker rundt på skøyter? Du misforstår hva det handler om. 

Du tar det på kornet. Noen klarer virkelig ikke å se andres perspektiv. Da blir spørsmålene deres en form for liksom-interesse som de faker, for å skape mer turbulens. Litt forståelse og innsikt hadde hjulpet langt. Om ikke annet så en innsikt i at «dette skjønner jeg visst ikke, men godtar at det er sånn». 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.12.2022 den 9.45):

- onsdag skal vi på sykkeltur/skitur/stå på skøyter… 

Det innebærer at de ønsker at alle skal delta. Når jeg forklarer at det ikke er aktuelt for mitt barn, får jeg til svar at da kan det stå og se på. I -14 grader. Veldig hyggelig det. Skolen skal være gratis, og det skal være er stad alle trives. Ikke et sted der de blir bedt om å stå stille i 3 timer og se på de andre 

Du velger selv at ikke barnet har de tingene , barnet får ett alternativ men likevel er du misfornøyd? Ta deg sammen

Anonymkode: cdfd0...d46

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.12.2022 den 13.43):

Den blir jo holdt utenfor av lærere i 10 år når disse dagene arrangeres. Åå noen skoler er det et par dager i året, på andre er det oftere. Her er det en dag i uken fra april til oktober, da sykler de, omgitt barn må løpe bak. I tillegg er det mist 2 dager ellers. Og alle i klassen til barnet kan sykle, ei har ikke råd, og min kan ikke. Altså blir de holdt utenfor og må løpe flere km minst en dag i uken i et halvt år. Det er faktisk ikke greit.

Hvorfor er ikke det greit? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Du velger selv at ikke barnet har de tingene , barnet får ett alternativ men likevel er du misfornøyd? Ta deg sammen

Det er vel ikke noe poeng i å ha ting man ikke bruker?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor er ikke det greit? 

Du vet ikke hvorfor det ikke er greit av skolen å stenge noen ute?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...