Gå til innhold

Skolen skal være gratis...

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det koster ingenting å lese Sigrid Undset, sy korssting med skolens utstyr eller analysere Animal Farm.

Anonymkode: 262fa...33f

For å lese må du ha tilgang på stadig nye bøker. Det koster.

Anonymkode: 59887...cf5

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei. Det er faktisk ikke mulig å gå på ski uten ski

Anonymkode: 9cfea...e3d

Det er jo mulig å bade uten badetøy, men ønskelig er det vel ikke. Så det blir uansett hvordan du vrir på det akkurat det samme. Ingenting av det er gratis. 

Anonymkode: a649f...d34

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Med delevis meget begrenset utvalg til utlån.

Anonymkode: 59887...cf5

Da får de bruke det de har

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Og der flyr de nye bøkene helt kostnadsfritt inn?

For foreldrene - ja. Har du betalt for bøker på biblioteket på skolen?

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Det er jo mulig å bade uten badetøy, men ønskelig er det vel ikke. Så det blir uansett hvordan du vrir på det akkurat det samme. Ingenting av det er gratis. 

Det er uansett mer vanlig å ha badetøy enn å ha ski. Utstyret som kreves i tillegg får man gratis. Har man ikke råd til badetøy, så er det mulig å bruke annet tøy også. Som truse og topp. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er uansett mer vanlig å ha badetøy enn å ha ski. Utstyret som kreves i tillegg får man gratis. Har man ikke råd til badetøy, så er det mulig å bruke annet tøy også. Som truse og topp. 

Ja, det er sikkert mange trettenåringer som vil bade i truse og topp 🙄du påsto feil, det må du bare leve med. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er sikkert mange trettenåringer som vil bade i truse og topp 🙄du påsto feil, det må du bare leve med. 

Her «må» 13-åringer bare i sjøen med klær på i mars/april.

Hva de vil er ikke det samme som hva de kan. Var det ikke du som kommenterte så fælt om ville og gidde? 

Annonse

Anonym bruker skrev (På 11.12.2022 den 22.42):

Men å løpe fort i 7 km, det går helt fint? 

Kan du ikke bare lese tråden? Det er bare pinlig å se folk deise inn midt i en tråd og tro at de kommer med noe revolusjonerende.

Anonymkode: c2407...424

Anonym bruker skrev (På 11.12.2022 den 9.45):

- onsdag skal vi på sykkeltur/skitur/stå på skøyter… 

Det innebærer at de ønsker at alle skal delta. Når jeg forklarer at det ikke er aktuelt for mitt barn, får jeg til svar at da kan det stå og se på. I -14 grader. Veldig hyggelig det. Skolen skal være gratis, og det skal være er stad alle trives. Ikke et sted der de blir bedt om å stå stille i 3 timer og se på de andre 

Å gå på skøyter er aktuelt for de fleste barn.  Med hjelp. Noen sitter i rullestol, men da er de altså så gode med inkludering og alternative opplegg at jeg lar meg imponere rett som det er. 
Å ikke ha lyst og/eller ha foreldre som aldri har tatt med barnet på tur/ski/skøyter/sykkel gjør skolens posisjon enda viktigere. Barn fortjener å prøve masse og de to av 60 i klassen som aldri er med skulle nok på et tidspunkt i livet ønske at foreldrene gjorde litt mer for at de kunne bli med på det samme som andre. 

Anonymkode: 9c573...a1d

Anonym bruker skrev (På 11.12.2022 den 14.34):

Ja, de som har mulighet til å ta seg fri fra jobb er heldige sånn. Men jeg har ikke mulighet til å være hjemme en dag i uken et halvår fordi skolen ikke har ressursene

Du får vel pleiepenger eller noe for det om du søker med det grunnlaget du har oppgitt i denne tråden. Men nå virker det som du bor i en kommune som ikke følger en eneste regel og det klarer jeg ikke helt å tro på. 
Vi har ekstra omsorgsdager for å kunne være med om vårt barn trenger en av oss på en utflukt. Det varer ikke evig, er på ingen måte hver uke og både skolen og jobben til oss foreldre er svært forståelsesfull. 
Og det er en helt vanlig, fattig kommune i Norge. Vanlig skole og jobb. Se løsninger!!!! Og kommuniser på en bra måte, da ordner mye seg. 

Anonym bruker skrev (På 12.12.2022 den 0.31):

Her har de ofte kafe til inntekt for ett godt formål da. Da får alle kjøpe seg noe godt fra kafen før de skal ha lunsj,å da blir det veldig tydlig hvem som ikke har hatt med seg penger for de for da ikke kjøpt noe. Mens de andre i klassen sitter med kake,boller eller muffins. Det er selvsagt ikke noe foreldrene MÅ betale;men det blir veldig tydlig hvem som ikke har penger til å kjøpe noe.

Anonymkode: 18771...fe1

Vi kjøper aldri noe. Men vi har penger til det, vi holder oss imidlertid borte fra søtsaker midt i uka og prioriterer pengene annerledes. Forklarer barna hva vi kan bruke den 200-lappen til i stedet for boller og kaffe, og da er det mye greiere å sitte der uten noe. Så det er mange grunner til å skille seg ut. Kan ikke flere av oss si nei til sånt, så blir det enklere for de som ikke har valget også? 

Anonym bruker skrev (På 12.12.2022 den 13.38):

Det gjør ikke vår. Det er 450 elever på skolen og det sier seg selv at det ikke er mulig å ha ski, støvler og staver til alle de.

Anonymkode: 84300...8cd

90% av elevene har ski selv. Litt lange eller korte går bra. Mange låner. Noen av venner, noen på Bua. Skolen her har også masse ski til utlån og alle trinn har ikke skidag eller gym samtidig.
Men vi må kanskje snakke litt om prisen på ved og badehette? Som også er krav? Det har skolen nemlig ikke. 

Her «må» 13-åringer bare i sjøen med klær på i mars/april.

Hva de vil er ikke det samme som hva de kan. Var det ikke du som kommenterte så fælt om ville og gidde? 

Hva er relevansen med å bade i undertøy i svømmehallen og å bade med klær ute i et eksperiment for å se hvor tungt og kaldt det blir? 

Jeg skjønner ikke hva du mener med andre avsnittet? At en tenåring ikke vil bade i trusa er vel noe de fleste har forståelse for. 

Kan du ikke bare lese tråden? Det er bare pinlig å se folk deise inn midt i en tråd og tro at de kommer med noe revolusjonerende.

Anonymkode: c2407...424

Jeg har deltatt i tråden fra side 2. Kanskje du får følge litt med selv. 

Men da hadde du jo visst svaret fra før og sluppet å dumme deg ut. 

Anonymkode: cfb6c...fcc

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du får vel pleiepenger eller noe for det om du søker med det grunnlaget du har oppgitt i denne tråden. Men nå virker det som du bor i en kommune som ikke følger en eneste regel og det klarer jeg ikke helt å tro på. 
Vi har ekstra omsorgsdager for å kunne være med om vårt barn trenger en av oss på en utflukt. Det varer ikke evig, er på ingen måte hver uke og både skolen og jobben til oss foreldre er svært forståelsesfull. 
Og det er en helt vanlig, fattig kommune i Norge. Vanlig skole og jobb. Se løsninger!!!! Og kommuniser på en bra måte, da ordner mye seg. 

Det er ingen ting i tråden som tilsier at dette barnets foreldre kvalifiserer til pleiepenger. Barnet behøver ikke pleie, det behøver sin lovbestemte tilrettelegging på skolen. 

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Du oppdrar altså barna dine til å unngå å gjøre ting som kan gi dem glede fordi det POTENSIELT kan føre til mobbing? 

Anonymkode: 40d43...54d

Les anonymkodene. Det er kjedelig når folk svarer som om alle de er uenig med er én person. Du KAN faktisk bli motsagt av mer enn én. Mine unger kan sykle og er ikke nevnt her i tråden. 

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Du sa at bading er gratis. Det er feil. 

Når ungene begynner i 1.klasse blir vi informert om at de skal og må ha hensiktsmessig tøy til alt de skal delta i. Utelek, gym, svømming og skolekjøkken. Så denne bade-debatten er et villspor. Badetøy og gymtøy kan skolen kreve at barnet får hjemme. 
Det står imidlertid ingen ting om sportsutstyr. Det må man i så fall kunne låne ett eller annet sted hvis det forventes at ungene deltar med det. Av den grunn kaller man det ikke «skidag» mer de fleste steder, man sier vintersportsdag, utedag eller snøleikdag. Og så har man med akebrett og annet som passer å leke med og gjøre aktiviteter med. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Å gå på skøyter er aktuelt for de fleste barn.  Med hjelp. Noen sitter i rullestol, men da er de altså så gode med inkludering og alternative opplegg at jeg lar meg imponere rett som det er. 
Å ikke ha lyst og/eller ha foreldre som aldri har tatt med barnet på tur/ski/skøyter/sykkel gjør skolens posisjon enda viktigere. Barn fortjener å prøve masse og de to av 60 i klassen som aldri er med skulle nok på et tidspunkt i livet ønske at foreldrene gjorde litt mer for at de kunne bli med på det samme som andre. 

Det handler ikke om lyst eller gidde

Hvorfor skal jeg søke om pleiepenger når det ikke er nødvendig? Å bruke sylt barn på dager barnet ikke er syk er bortkastet. Det er ikke min oppgave å stille på skolen for å følge barnet mitt fordi de ikke klarer å finne løsninger.

90% av elevene har ski selv. Litt lange eller korte går bra. Mange låner. Noen av venner, noen på Bua. Skolen her har også masse ski til utlån og alle trinn har ikke skidag eller gym samtidig.
Men vi må kanskje snakke litt om prisen på ved og badehette? Som også er krav? Det har skolen nemlig ikke. 

Her er badehette gratis

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hva er relevansen med å bade i undertøy i svømmehallen og å bade med klær ute i et eksperiment for å se hvor tungt og kaldt det blir? 

Jeg skjønner ikke hva du mener med andre avsnittet? At en tenåring ikke vil bade i trusa er vel noe de fleste har forståelse for. 

Men ingen har forståelse for at et barn på 14 år ikke synes det er gøy å sykle på 3-hjulssykkel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...