Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Skrevet 10. desember 2022 Hva legges i dette begrepet. Synes det er dyrt å ha barn på skolen. Elevkveld - de fleste har med seg ca 100 kr. Mine har med seg 50 kr. Dette er på fritiden, så jeg vet det ikke går inn under gratisprinsippet. Hva med skoleavslutninger, det er jo også etter skoletid. Ha med gave til 50 kr. Bak en kake. 17.mai. Bak kake, stå i kiosken, kjøp lodd, betal for kaker o.l i kiosken. Halloweenfeiring med klassen. Bak kake, ta med snacks. Juleavslutning, ha med brus og godteri. Skidag, ikke alle har ski. Skøytedag, barna mine har ikke skøyter. Sykkeldag, ikke alle har sykkel eller sykkel som egner seg for så lange turer. Utkledning, ta med kostyme. Lucia, alle må ha luciadrakt og lys. Jul, alle tar med nisselue. Klassekasse, 200 kr per elev. Innesko (ingen bruker det, noe som betyr at splitter nye sko ligger ubrukt til de er for små) Gymsko, holder ikke med inneskoene. Må være såle som gymsalen tåler (ikke lager striper??) Tursekk, ha med vedkubbe, ha med oppkuttet grønnsak, ha med grillspyd (ikke nok å lage egne pølsepinner slik vi gjorde før?). Ha med dykkebriller til svømming. Ta med en innpakket gave til klassens adventskalender, makspris 50 kr. Revykveld, 50 kr per billett for voksne, søsken er gratis. Ikke nødvendigvis de store summene, men det er noe hele tiden. Så totalen blir veldig høy. Anonymkode: fafe6...26d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. desember 2022 #2 Skrevet 10. desember 2022 Synes i grunn det er verre på ungdomsskolen hvor ungdommene skal ha karakter i musikk og både piano og gitar bør anskaffes for at elevene kan få en god karakter. I høst har de blitt vurdert i begge instrumenter hos oss. De skal spille og synge alene foran lærer og det er jammen ikke lett å lære seg en sang den ene timen i uken de har tilgang til instrumenter.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #3 Skrevet 10. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden): Synes i grunn det er verre på ungdomsskolen hvor ungdommene skal ha karakter i musikk og både piano og gitar bør anskaffes for at elevene kan få en god karakter. I høst har de blitt vurdert i begge instrumenter hos oss. De skal spille og synge alene foran lærer og det er jammen ikke lett å lære seg en sang den ene timen i uken de har tilgang til instrumenter. Det er ikke lovlig - da må skolen stille instrumenter tilgjengelig for elevene. Håper dere har tatt det opp? Anonymkode: edca9...c81
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Skrevet 10. desember 2022 Jeg er enig med deg, HI, det er blitt altfor mange "småbeløp" som tilsammen faktisk blir mye. Jeg synes alle burde være mer bevisst på dette og heller tale for å finne andre løsninger. Anonymkode: edca9...c81
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Veldig lite av det du lister opp er noe du må betale eller ordne.ski, drøyt og sykkel må skolen hjelpe til å skaffe til dem som ikke har hvis det er obligatorisk undervisning. Egnede sko er det eneste jeg ser foreldrene må ordne. Mange av tingene du nevner er ikke pålagt og kan enkelt ordnes gratis for de fleste. Betalinger for gaver til klassekasse ol er det ingen som kan pålegge deg. Anonymkode: 59887...cf5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke lovlig - da må skolen stille instrumenter tilgjengelig for elevene. Håper dere har tatt det opp? Anonymkode: edca9...c81 De gjør det på en måte. Det vil si; en dag i uken etter skolen så kan elevene låne instrumenter på skolen i 2 timer etter skoletid. Problemet er at da er det mange elever som ikke kommer seg hjem med skolebuss. Dette tilbudet er med andre ord ikke mulig for alle.
Gjest NotNaomi Skrevet 10. desember 2022 #7 Skrevet 10. desember 2022 Hvor høy blir totalen pr år da?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #8 Skrevet 10. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): Synes i grunn det er verre på ungdomsskolen hvor ungdommene skal ha karakter i musikk og både piano og gitar bør anskaffes for at elevene kan få en god karakter. I høst har de blitt vurdert i begge instrumenter hos oss. De skal spille og synge alene foran lærer og det er jammen ikke lett å lære seg en sang den ene timen i uken de har tilgang til instrumenter. Det er ikke noe annerledes enn gym. Ingen av mine gar hatt hverken piano eller gitar og har aldri spilt noen av delene. De klarte likevell lett å lære seg det de skulle på skolen. Anonymkode: 59887...cf5
Gjest NotNaomi Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): De gjør det på en måte. Det vil si; en dag i uken etter skolen så kan elevene låne instrumenter på skolen i 2 timer etter skoletid. Problemet er at da er det mange elever som ikke kommer seg hjem med skolebuss. Dette tilbudet er med andre ord ikke mulig for alle. Bare et tips. Det er apper med pianosoill og også gitar. Det kan de spille og også synge inn sanger med riktig app. Alt er mulig på nettet nå 🙂
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke noe annerledes enn gym. Ingen av mine gar hatt hverken piano eller gitar og har aldri spilt noen av delene. De klarte likevell lett å lære seg det de skulle på skolen. Anonymkode: 59887...cf5 Da har du mer musikalske unger enn meg gitt😊. Det er visst ikke alle 14 åringer som lærer seg en sang på et instrument i løpet av en skoletime😊. Totalt 6 skoletimer blir det vel for hvert instrument.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (23 minutter siden): De gjør det på en måte. Det vil si; en dag i uken etter skolen så kan elevene låne instrumenter på skolen i 2 timer etter skoletid. Problemet er at da er det mange elever som ikke kommer seg hjem med skolebuss. Dette tilbudet er med andre ord ikke mulig for alle. Dere bør ta det opp, slik at skolen kan finne en bedre ordning til fremtidige elever - eller alternativt få samordnet det med skolebuss. Anonymkode: edca9...c81
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Bare et tips. Det er apper med pianosoill og også gitar. Det kan de spille og også synge inn sanger med riktig app. Alt er mulig på nettet nå 🙂 Vi har skaffet instrumentene , men poenget mitt er at det ikke er mulig for alle elever. Godt tips uansett😊
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dere bør ta det opp, slik at skolen kan finne en bedre ordning til fremtidige elever - eller alternativt få samordnet det med skolebuss. Anonymkode: edca9...c81 FAU har det på blokken.
Gjest NotNaomi Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Vi har skaffet instrumentene , men poenget mitt er at det ikke er mulig for alle elever. Godt tips uansett😊 Det er vel ikke vanlig at elever må skaffe piano for å lære? Akkurat det er jo avisoverskrifter.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden): Synes i grunn det er verre på ungdomsskolen hvor ungdommene skal ha karakter i musikk og både piano og gitar bør anskaffes for at elevene kan få en god karakter. I høst har de blitt vurdert i begge instrumenter hos oss. De skal spille og synge alene foran lærer og det er jammen ikke lett å lære seg en sang den ene timen i uken de har tilgang til instrumenter. Ja absolutt verre, men det begynner tydeligvis med de små beløpene hele tiden gjennom skoleåret på barneskolen. Har ikke erfaring med ungdomsskole eller videregående, men dette kan vel ikke være lov? Anonymkode: fafe6...26d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden): FAU har det på blokken. Det er bra! Anonymkode: edca9...c81
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Det er vel ikke vanlig at elever må skaffe piano for å lære? Akkurat det er jo avisoverskrifter. De sier ikke at man MÅ skaffe instrumentene. De sa på foreldremøte at det var veldig fint hvis elevene hadde , fikk låne eller skaffet seg instrumenter. De sa også at det vil være vanskelig nå på høsten og lettere til våren.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #18 Skrevet 10. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden): Vi har skaffet instrumentene , men poenget mitt er at det ikke er mulig for alle elever. Godt tips uansett😊 Du tuller? Det er ikke forventet at elevene gar instrumentene hjemme for å øve der, akkurat som det ikke er forventet at foreldrene sørger for håndvallmål for å øke håndball når de har det eller khemilab for å kunne øve på kjemifoesøk. Ro litt ned og godta at guttene ikke er best i alle fag. Anonymkode: 59887...cf5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. desember 2022 #19 Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du tuller? Det er ikke forventet at elevene gar instrumentene hjemme for å øve der, akkurat som det ikke er forventet at foreldrene sørger for håndvallmål for å øke håndball når de har det eller khemilab for å kunne øve på kjemifoesøk. Ro litt ned og godta at guttene ikke er best i alle fag. Anonymkode: 59887...cf5 Forventet eller ikke forventet. Her ville han lære seg gitar så det kjøpte han seg selv og vi får låne et keyboard. De aller fleste som har mulighet skaffer instrumentene. De låner også av hverandre. Gruppen deles i 2 så noen låner gitar og andre piano .
Gjest NotNaomi Skrevet 10. desember 2022 #20 Skrevet 10. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): De sier ikke at man MÅ skaffe instrumentene. De sa på foreldremøte at det var veldig fint hvis elevene hadde , fikk låne eller skaffet seg instrumenter. De sa også at det vil være vanskelig nå på høsten og lettere til våren. Låne eller skaffe seg piano? Hvordan låner man et piano? Jeg syns dette fremdeles er avisoverskrifter jeg altså.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. desember 2022 #21 Skrevet 10. desember 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Låne eller skaffe seg piano? Hvordan låner man et piano? Jeg syns dette fremdeles er avisoverskrifter jeg altså. Svært få låner store piano. Holder lenge med keyboard feks. En venninne av meg kjøpte et brukt for 200kr
Gjest NotNaomi Skrevet 10. desember 2022 #22 Skrevet 10. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Svært få låner store piano. Holder lenge med keyboard feks. En venninne av meg kjøpte et brukt for 200kr Ok. Da blir det noe annet. Akkurat dét er det jo lett å få tak i, også billig.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. desember 2022 #23 Skrevet 10. desember 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Ok. Da blir det noe annet. Akkurat dét er det jo lett å få tak i, også billig. Ja. Det er det. Det blir likevel alltid noen som ikke har noen å låne av eller ikke får skaffet det.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #24 Skrevet 10. desember 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Forventet eller ikke forventet. Her ville han lære seg gitar så det kjøpte han seg selv og vi får låne et keyboard. De aller fleste som har mulighet skaffer instrumentene. De låner også av hverandre. Gruppen deles i 2 så noen låner gitar og andre piano . Lyst til å lære seg er ikke i nærheten av det samme som krav fra skolen. Anonymkode: 59887...cf5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #25 Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Veldig lite av det du lister opp er noe du må betale eller ordne.ski, drøyt og sykkel må skolen hjelpe til å skaffe til dem som ikke har hvis det er obligatorisk undervisning. Egnede sko er det eneste jeg ser foreldrene må ordne. Mange av tingene du nevner er ikke pålagt og kan enkelt ordnes gratis for de fleste. Betalinger for gaver til klassekasse ol er det ingen som kan pålegge deg. Anonymkode: 59887...cf5 Vår skole har ikke utlån av sykler. Vi kan låne Ski av kommunen, men de har ikke nok til alle. Kjøper såklart sko til barna, men synes det er unødvendig med egne gymsko og egne innesko. Innesko ligger i hylla til de er for små. Gymsko brukes to ganger i mnd på vinteren, for på høst/sommer/vår er det utegym. Anonymkode: fafe6...26d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå