Gå til innhold

Hva ler dere av?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Hva syns dere er morsomt? 

Jeg så Marve Fleksnes på TV 2 og lo veldig. På grunn av at han er så jævli frekk og selvgod og litt dum. 

Og jeg ler av Misjonen ( podcast av Johan Golden og Atle Antonsen ) fordi er akkurat det samme, men mer oppdatert. Også er de jo litt mer intelligente enn det Fleksnes fremstår som da! 

Jeg ler vel mest av parodier av mennesker rett og slett. Som Solsidan også ( svensk serie ) Alt som er overdrivelser og det vi alle ser uten å vite at vi ser det, før en person setter fingeren på det.

Dere?  Vær så snill å ikke vær passiv aggresive i denne tråden, som å skrive " jeg ler av de som syns langt hår på gutter ikke er ok " eller " jeg ler av de som syns Islam er en god religion" 

Hold aggressivitet utenfor denne tråden please? Og legg gjerne ved linker til humoristiske perler om dere vil. 

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436321-hva-ler-dere-av/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
Glitrerose skrev (3 minutter siden):

Jeg ler høyt av funny cats, men under forutsetning at kattene ikke skremmes eller behandles ille.

Jeg er dritredd katter, for noen uberegnelige dyr. Men nettopp derfor kan jeg like dem også! 😁 og le av dem! 

Endret av NotNaomi
Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kan le av Side om side selvom noe av det ikke er morsomt og. 

Anonymkode: 226f4...fb5

Charlotte Frogner er så jævli bra i rollen. Hun er egentlig det eneste morsomme med serien i mitt ( sære? ) syn. Elsker henne 🙂

Annonse

NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Charlotte Frogner er så jævli bra i rollen. Hun er egentlig det eneste morsomme med serien i mitt ( sære? ) syn. Elsker henne 🙂

Hun er bra. Jeg liker hun som bor med postmannen. Husker ikke navnet hennes i farten 😊

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun er bra. Jeg liker hun som bor med postmannen. Husker ikke navnet hennes i farten 😊

Ja, men jeg tror alle har sin favoritt i serien av de som ser den. Jeg syns jo Jon Almaas er morsom også, men han er jo "bare" en parodi på seg selv, så ikke såå gode skuespillerprestasjon. Tenker jeg da 🙂 

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Ja, men jeg tror alle har sin favoritt i serien av de som ser den. Jeg syns jo Jon Almaas er morsom også, men han er jo "bare" en parodi på seg selv, så ikke såå gode skuespillerprestasjon. Tenker jeg da 🙂 

Ja, han og er bra. Men er lik seg 😊 

Jeg klarer ikke å le av norsk sitcom, det får de bare ikke til.

Men Leif Juster, Misjonen, Harm og Hegseth (i små porsjoner), Alene hjemme 1 og 2, Rowan Atkinson i Love actually, Caroline Berg Eriksen og Politiskolen ler jeg av. 

Anonymkode: 942ef...a1b

Annonse

Rolv Wesenlunds humor krevde langt mer intelligens å lage enn den gallen flere av dagens såkalte komikere lirer av seg. Å rakke ned på andre og kalle det humor og å ha ut av seg noen provoserende utsagn, det er enkelt. Å skape, slik de gamle komikerne gjorde, det krevde langt mer. Mange av dem var dessuten habile skribenter, skuespillere, musikere, sangere osv.

Jeg ler av humor som er morsom uten å tråkke på enkeltpersoner og grupper, skapende humor, skråblikk, de som greier å ta ting og folk og tiden på kornet uten å rakke ned på noen.

Nå har jeg ikke lest eller sett Jon Hjørnevik de siste årene, men vet jeg har en del å ta igjen. Fantastisk humor. Det er en del komikere i Norge i dag som får langt mindre oppmerksomhet, fordi de ikke har hoppet på det lettvinte kjøret med å tråkke på andre.

Anonymkode: 887f0...84c

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Rolv Wesenlunds humor krevde langt mer intelligens å lage enn den gallen flere av dagens såkalte komikere lirer av seg. Å rakke ned på andre og kalle det humor og å ha ut av seg noen provoserende utsagn, det er enkelt. Å skape, slik de gamle komikerne gjorde, det krevde langt mer. Mange av dem var dessuten habile skribenter, skuespillere, musikere, sangere osv.

Jeg ler av humor som er morsom uten å tråkke på enkeltpersoner og grupper, skapende humor, skråblikk, de som greier å ta ting og folk og tiden på kornet uten å rakke ned på noen.

Nå har jeg ikke lest eller sett Jon Hjørnevik de siste årene, men vet jeg har en del å ta igjen. Fantastisk humor. Det er en del komikere i Norge i dag som får langt mindre oppmerksomhet, fordi de ikke har hoppet på det lettvinte kjøret med å tråkke på andre.

Anonymkode: 887f0...84c

Jeg er faktisk mye enig i dette. Billig humor som bunner i aggressivitet som å latterligjøre andre er lett og krever ikke særlig kreative evner. 

Å le av seg selv er ganske vanskelig når du samtidig peker på andres samme svakheter uten å gjøre narr av eller være sarkastisk. Noe humor er kunst. Og det meste i dag er ikke det. 

On 12/10/2022 at 7:07 PM, NotNaomi said:

Hva syns dere er morsomt? 

Jeg så Marve Fleksnes på TV 2 og lo veldig. På grunn av at han er så jævli frekk og selvgod og litt dum. 

Og jeg ler av Misjonen ( podcast av Johan Golden og Atle Antonsen ) fordi er akkurat det samme, men mer oppdatert. Også er de jo litt mer intelligente enn det Fleksnes fremstår som da! 

Jeg ler vel mest av parodier av mennesker rett og slett. Som Solsidan også ( svensk serie ) Alt som er overdrivelser og det vi alle ser uten å vite at vi ser det, før en person setter fingeren på det.

Dere?  Vær så snill å ikke vær passiv aggresive i denne tråden, som å skrive " jeg ler av de som syns langt hår på gutter ikke er ok " eller " jeg ler av de som syns Islam er en god religion" 

Hold aggressivitet utenfor denne tråden please? Og legg gjerne ved linker til humoristiske perler om dere vil. 

Mot i brøstet, fleknes og friends synes jeg er gøy og ler mye

Anonymkode: 6280a...1d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...