Gå til innhold

Hvis dere hadde vært innendørs i 2-3 dager uten å gå ut..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Fanger?? 😱

Anonymkode: 8b41d...b10

Et fange ved. Flere fanger ved. Ikke bemerkelsesverdig, vil jeg tro. Kan Sigrid Undset så kan jeg.

Anonymkode: c5198...6e0

Anonym bruker skrev (På 10.12.2022 den 16.11):

Hadde dere følt dere i dårlig form da? 

Jeg har av ulike grunner - for eksempel hjemmekontor med alt for mange oppgaver - vært innendørs i flere dager. Når jeg er ferdig med arbeidsdagen er det middagslaging også går kvelden sin gang. 

Og nå føler jeg meg så sliten og trøtt, og har ikke ork til å trene eller gå en tur. Lurer på om det er en ond sirkel.

Anonymkode: 49ef3...5e4

Det er en ond sirkel, du blir slappere av å ikke gå ut. 
Når du sier «så går kvelden sin gang» - er det da ingen mulighet til å snike seg vekk? Jeg har hund og MÅ ut, prøv å tenke at du skal lufte din fantasihund! 

Anonymkode: 5147c...2d9

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Nei, det er to forskjellige ting.

Et fang er vel egentlig "vingebredden" når armene er utslått, så store var vindfangene i gamle dager. Et rom som du kunne ta i veggen på begge sider.

Et fang med ved er så mye du får i armene.

En favn ved er ganske mye, er ikke det 2x2 meter eller noe sånt?

Anonymkode: 860a7...21d

Et fange med ved. Ikke et fang.

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Et fang er vel egentlig "vingebredden" når armene er utslått, så store var vindfangene i gamle dager. Et rom som du kunne ta i veggen på begge sider.

Et vindfang skal fange vinden. Så det ikke blir trekk i selve stua. Har ikke noe med armlengden å gjøre:

https://naob.no/ordbok/vindfang

Annonse

On 12/10/2022 at 4:11 PM, Anonym bruker said:

Hadde dere følt dere i dårlig form da? 

Jeg har av ulike grunner - for eksempel hjemmekontor med alt for mange oppgaver - vært innendørs i flere dager. Når jeg er ferdig med arbeidsdagen er det middagslaging også går kvelden sin gang. 

Og nå føler jeg meg så sliten og trøtt, og har ikke ork til å trene eller gå en tur. Lurer på om det er en ond sirkel.

Anonymkode: 49ef3...5e4

Nei. er ikke mye ute nå i helga, gikk helt bta. er iskaldt her nå

Anonymkode: 2b5d1...435

Anonym bruker skrev (På 10.12.2022 den 19.30):

Nei, det er to forskjellige ting.

Et fang med ved er så mye du får i armene.

En favn ved er ganske mye, er ikke det 2x2 meter eller noe sånt?

3 favner ved om dagen ville jeg vært mer bekymret for peisen enn aktivitetsnivået i hvert fall 😅 

Ja, jeg blir daff av å kun være inne. Dessverre har jeg lett for å gnu for mye inne om vinteren, så det blir gjerne en ond sirkel. 

Anonymkode: 4044b...886

Det går helt fint å ikke gå ut på et par dager. Om det bare er møkkavær og jeg ikke må noe kan det godt hende at jeg ikke er ute av døra på et par dager. Jeg foretrekker å komme meg ut litt hver dag, men jeg råtner ikke på rot av å ikke gjøre det på to dager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...