Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mat, klær, gaver, pynt, godis og aktiviteter?

Noen som har regnet på det? 

Anonymkode: bf8c7...808

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper 30.000 - men hvis vi trekker fra det vi bruker en vanlig mnd på mat osv. så tenker jeg 20.000 ekstra i forhold til en vanlig måned. 

Da er det vi som holder både julaften og nyttår. Og vi har julegjester boende. Så det går en god del i mat og drikke. 

Anonymkode: 967e3...b50

Skrevet

Det tør jeg faktisk ikke rekne på. Men vi sprer utgiftene, og ingen mat blir kastet, så det får bli som det blir. 

Anonymkode: 38c22...9ca

Skrevet

I år kun det julematen koster og ca  1000 kr på gave til datter, 500 til mannen og 200 på hunden. 

Anonymkode: 41ccb...e48

Skrevet

Gaver til storfamilien kommer fort på rundt 3.000 kr

Gaver kjernefamilien kommer vel i år på 6-7.000 (oss foreldre og fire ungdommer og voksne barn)

Vi har hele storfamilien på middag i jula, og kjøper litt ekstra selv også av alt fra snop til mat, brus, vin osv, så det blir litt ekstra. Matbudsjettet vårt er på 15.000 i måneden, og i desember måned går det sikkert 20.000, minst.

Anonymkode: 3e5ce...a12

Skrevet

Jeg gjetter også på rundt 20 000 kr, sannsynligvis et par tusen over dette, da går det meste av dette til gaver (har fire ungdommer som får for ca. 2000-2500 kr hver) da vi begge har stor familie. 

Anonymkode: a4c5d...1f8

Skrevet

Ca 15000 i gaver, og sikkert 5000 i merutgifter på mat og drikke i forhold til normalen. Så 20 000 her også. 

Men dette er kvalifisert gjetting, ikke nøe beregning. Dessuten, mye av de dyre gavene til barna er ting de "trenger", så det er ikke sikkert vi hadde spart 20 000 på å ikke feire jul. Kanskje merutgiftene er mer typ 15 000?

Anonymkode: e9c4f...e58

Skrevet

Rundt 4000kr tenker jeg på gaver, blomster hjemme og litt småting. Har jo pynt og det meste ifra før av, så er bare noe smågreier som trengs. Ungene tar halve burdskjettet i gave, endel andre får også gaver men det er ikke de store summene. Iår får faktisk svigersønner hjemmestrikk da de ønsket seg det og jeg hadde garn. 

vi kjøper ikke noe mere mat enn vi ellers gjør, noe anderledes men mengden er den samme igrunn. Så kan ikke begrense pris på det, for den summen hadde vi uansett brukt om det var desember eller oktober. Muligens litt mindre siden vi skal være en langhelg hos mine foreldre og ungene blir nok hos kjærestene innimellom på middager. 

Anonymkode: aee46...8c1

Skrevet

Gaver: ca 25 000, varierer litt fra år til år. Vi har stor familie. Noen ganger bruker vi mer, andre ganger mindre. Vi legger mer i julegaver enn bursdagsgaver, og kjøper sjelden noe ellers i året. 

Jul og nyttår hos oss: ca 20.000 på mat, drikke, snacks. Pinnekjøtt er dyrt når man har mange gjester. Kjøper også inn gormet pålegg til romjula osv Denne utgiften slipper vi når vi har jul hos foreldre, så den er kun annet hvert år.

Anonymkode: 59e5e...169

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...