Gå til innhold

Guttemødre.. ang langt hår

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi

Det er vel ikke så uvanlig at gutter har langt hår. Jeg har ikke sett guttene til Pilotfrue, men sønnen min hadde langt hår i hestehale da han var fra 4 til 7. Da klipte han det litt, men hadde fremdeles langt hår til skulderbladene. Hans valg. 

Det er vel ingenting som heter gutte og jentefrisyrer?

Endret av NotNaomi

Så jenter skal få lov til å gå i langbukser og ha samme muligheter til utdanning og yrkesvalg som gutter, men gutter kan ikke ha langt hår uten at noen tråkker på dem?

Spesielt, meget spesielt, og sånn ellers, har du det bra kjære HI?

Anonymkode: 2baa0...180

Jeg har en teori om at det er guttemødre som egentlig ønsket seg døtre. Ref. Pilotfrue.

Min seriøse svogerforskning er naboen min, gutt nummer tre hadde halvlangt går, gutt nummer fire hadde laaaaangt hår. Mulig hun trenger noen å dulle med? 

Har bare gutter selv, men jeg finnes ikke dillete, så har ikke behov for å dolle noen opp. 

Anonymkode: 868e4...74c

Gutter får vel lov å bestemme hvordan de vil være på håret på lik linje som jenter gjør. 

Kriteriet mitt er at ungene vedlikeholder håret sitt, så skal de ha langt hår må de ordne det slik at de ikke ser ut som noen troll på hodet. Jeg er bare en jente mamma, men en jentemamma med kort hår og mulig guttesveis og mitt ene barn har hatt skikkelig kort hår. Jeg er også tante til flere gutter som har ulike sveiser, noen ganger korte guttesveiserr andre ganger langt. Sist jeg så de hadde to langt for de skulle la det gro, klippe håret og donere det. De håpet å rekke det før hockeysesongen for de syns det var upraktisk med langt hår under hjelmen. Så får se på julaften hvordan de ser ut på håret. Både moren og faren mener de får bestemme selv, men har likt kriterie som meg, de må ordne det så de ikke ser ut som noen troll på hodet. 

Anonymkode: 9e3d2...296

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har en teori om at det er guttemødre som egentlig ønsket seg døtre. Ref. Pilotfrue.

Min seriøse svogerforskning er naboen min, gutt nummer tre hadde halvlangt går, gutt nummer fire hadde laaaaangt hår. Mulig hun trenger noen å dulle med? 

Har bare gutter selv, men jeg finnes ikke dillete, så har ikke behov for å dolle noen opp. 

Anonymkode: 868e4...74c

Mine sønner velger selv frisyre, så jeg får ikke «dolle» dem uansett. To av dem har likevel hatt langt hår - helt uten min medvirkning. Gud lot det gro.

Anonymkode: 8d687...6ea

Jeg kjenner noen feminister som treffes jevnlig for å snakke om hvordan de kan bruke barna til å vaske ut det de kaller skadelige mannsnormer.

Langt hår på gutte-barna, melde de på dans (og nekte fotball), gi de dukker (holde igjen på biler og vertøy), la de hjelpe til med klesvask, men ikke praktisk fiksing osv. har blitt resultatet.

For døtrene deres gjør de ikke det samme, der er det mer fritt.

Anonymkode: ce07a...fb8

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg kjenner noen feminister som treffes jevnlig for å snakke om hvordan de kan bruke barna til å vaske ut det de kaller skadelige mannsnormer.

Langt hår på gutte-barna, melde de på dans (og nekte fotball), gi de dukker (holde igjen på biler og vertøy), la de hjelpe til med klesvask, men ikke praktisk fiksing osv. har blitt resultatet.

For døtrene deres gjør de ikke det samme, der er det mer fritt.

Anonymkode: ce07a...fb8

Nå tøyser du fælt 😅

Anonymkode: ff4d2...ed1

Tredje barnet mitt som er gutt har lengst hår av alle tre. Han har nydelige krøller og jeg vil ikke klippe dem vekk, så så lenge jeg får vaske og børste det får han beholde dem. Han er for liten til å velge selv enn så lenge, men hvis han vil klippe seg skal han få lov. 

Jeg har ei jente i midten, så det er ikke mangel på jentehår som er grunnen her hvertfall. Hun valgte riktignok å klippe seg kort tidligere i år, men det var fordi hun ikke likte all børstingen og vedlikeholdet. Hun fikk selvfølgelig velge selv hvor langt hår hun ville ha. 

Eldste gutten har kort hår og har alltid hatt det. Han haaaaater alt av hårstell.

Endret av Pobie

Annonse

jo lenger hår guttungen har jo mer tar jeg i det... han har bare litt  mye lugg nå, men jeg håper han snart godtar en frisørtur. men må han gjennom å ha langt hår så er det jo hans valg å se ut som et takras?

jeg misliker menn og gutter med langt hår. det er dessverre stygt. som oftest dårlig stelt og det blir tynt med årene  og vips har de stygg hentesveis.

om jeg syns jenter kan ha kort hår? ja, men de styler og vedlikeholder det jo litt oftere som regel og da er det greit.

jeg er nok skadet av en å ha en  uflidd hippiefar og det påvirker meg nok. sorry for de som jeg sårer og krenker

Anonymkode: 7f904...2ab

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

jo lenger hår guttungen har jo mer tar jeg i det... han har bare litt  mye lugg nå, men jeg håper han snart godtar en frisørtur. men må han gjennom å ha langt hår så er det jo hans valg å se ut som et takras?

jeg misliker menn og gutter med langt hår. det er dessverre stygt. som oftest dårlig stelt og det blir tynt med årene  og vips har de stygg hentesveis.

om jeg syns jenter kan ha kort hår? ja, men de styler og vedlikeholder det jo litt oftere som regel og da er det greit.

jeg er nok skadet av en å ha en  uflidd hippiefar og det påvirker meg nok. sorry for de som jeg sårer og krenker

Anonymkode: 7f904...2ab

Hva mener du med første setning? Og hvorfor bruket du ikke stor bokstav?

Anonymkode: ff4d2...ed1

Mellomste her hadde langt han fra 4 klasse til han ble konfirmert. Type langt, til midten av ryggen. Han ønska det selv. Før konfirmasjon ville han klippe seg (takk Gud!!) og nå har han en slags Bob som han får klipt hos frisøren hver 6.uke 

yngdte er 9 og har hår til halsen, med skinna under. Og det er lilla. Velger selv han og 

Anonymkode: c9dea...6fb

Mine gutter hadde langt hår i en periode. Storebror valgte det selv, og lillebror ville ha det delvis fordi storebror ville ha det. Ingen av dem er særlig "jentete" av seg (men hvis de var det så ville det ikke ha brydd meg - men jeg ville kanskje ha bekymret meg for om de kom til å møte voksne med kjipe holdninger) 

Det var en periode, så ble de lei, det var varmt med langt, tykt hår og kjedelig å børste det. 

Hvorfor legge så mye i en hårsveis? Jentefrisyre og guttefrisyre? Er det så farlig, da? 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Så jenter skal få lov til å gå i langbukser og ha samme muligheter til utdanning og yrkesvalg som gutter, men gutter kan ikke ha langt hår uten at noen tråkker på dem?

Spesielt, meget spesielt, og sånn ellers, har du det bra kjære HI?

Anonymkode: 2baa0...180

Jeg er enig i det du skriver,men ro ned på hersketeknikkene litt likevel, hva?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...