Gå til innhold

Er dette urimelig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Jeg hadde blitt veldig irritert , men gutten hadde blitt kjørt på kamp hvis far ikke kunne/gadd. Hadde bedt gutten spørre noen på laget om skyss først. Gutten hadde uansett stilt på kamp. 

Som forelder møter man vel på alle kamper? Selv om den andre forelderen kjører..

HI: hvor lite selvstendig er denne 17-åringen? Skjønner at det er greit å kjøre til kamp en time unna, men kjøre han over alt ellers må da være fryktelig slitsomt? Det finnes andre måter å komme seg rundt på. Her må 14-åringen ta buss til treninger. Det går buss annenhver time fordi vi bor langt utpå bygda, men det må bli sånn. Jeg har ikle sjans til å være taxi for barna hele tiden. Lær ungdommen å komme seg rundt selv etter denne helgen

Anonymkode: d33f5...dae

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal de som er skilt ha barnefri helger? Har aldri det vi. 

Anonymkode: c30a4...223

Joda. Du bare gjør en avtale med den du ikke er skilt fra, sånn at du kan dra et sted mens din ikke-eks har ansvar hjemme. Eller motsatt. Det er et valg du tar. 

Anonymkode: bb894...672

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det kan  da vel så godt være at man er? Men det sytes ikke. 

Anonymkode: 142eb...6ef

Hvis man er gift/samboende og likevel har alt ansvar for barn aleine, så bør man vel kanskje skille seg, da. Da er jo forholdet null verd. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Joda. Du bare gjør en avtale med den du ikke er skilt fra, sånn at du kan dra et sted mens din ikke-eks har ansvar hjemme. Eller motsatt. Det er et valg du tar. 

Men da får man jo ikke leke martyr. Det blir så kjeeeedeeeeliiiiig. 

Anonymkode: 70a78...88b

Annonse

On 12/9/2022 at 4:34 PM, Anonym bruker said:

Jeg har en sønn på 17 år, med min eks. Vi er venner og bor rett ved hverandre. Sønnen min har alltid bodd her, og en dag i uka og annenhver helg hos far. Men, selv om det er «far» sin helg, så er det alltid jeg eller min mann som har kjørt og ordnet likevel, og halvparten av helgene han skal være hos far er han her likevel. Bare koselig, men for å vise ansvarsfordelingen.

Min nye mann og jeg har en sønn til sammen på 7 år. Denne helgen her er han med en kompis på hytta, og kommer hjem søndag. Det blir hans andre gang å sover borte.

Så, for to mnd siden sa jeg til min eldste sin far at denne helgen her er det han som skal stå for all kjøring av sønnen sin. Han skal på avslutning med laget og de skal spille treningskamp en time unna! Men denne helgen her trenger jeg fri! En helg i året uten noen forpliktelser, det må være lov!?

Nå setter min eks seg på bakbeina fordi han sikkert har hørt om noe morsomt som skjer, og mener på at man ikke kan ta seg slike friheter om frihelg når man er mor. (Som han har typ hver helg, og hver dag).

Sønnen er frustrert, for han trodde far skulle kjøre på kamp! Og d er ingen andre å sitte på.

Hva gjør jeg? Hvor jævelig!!! (Sorry ordbruken) vanskelig kan d være å få seg TO!!!! dager med fri fra plikter i året!!! Er d så mye forlangt? Det siste jeg vil er å stå på en kamp og fryse i morra, på en tur som vil ta 5 timer til sammen, på den dagen jeg hadde sett for meg å sove lenger enn halv sju…

Anonymkode: 4b170...3af

det er jo ditt ansvar, ikke kun far

Anonymkode: e0ea9...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...