Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 Eller antar vil falle i smak? Hadde en diskusjon med mannen. Jeg ønsker å kutte ut flere voksne, men han ville ikke da de er en liten familie.. greit nok. Men, jeg får overhodet ikke noe jeg bruker noengang, så jeg ønsker at gaven til meg heller gis til veldedige formål. Jeg verken trenger eller bruker flere Rituals håndkremer og dusjsåper.. Det og synes mannen er frekt. Jeg er enig i at man skal være takknemlig uansett, men her er det jo kjøpt av «plikt», og innholdet er aldri noe jeg bruker. Jeg ser ikke poenget! Jeg oppriktig ønsker heller at de kjøper eller gir til noen som trenger det! Jeg får flotte og nydelige gaver av barna, mannen og venninner.. gaver jeg ser de har kjøpt fordi de kjenner meg og ser meg. Det er et syltetøy jeg elsker, en tegning av solsikke da jeg elsker det.. Eller et hus i lyshusene jeg samler på! Anonymkode: 8318c...c9e
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Ja,det gjør jeg. Jeg spør også etter ønskelister der jeg er usikker, og vi har og deler ønskelister selv. Anonymkode: 9ae13...278
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Enig med deg. Syns jula bare er blitt bytte av penger fordi man "må" gi. Da vil jeg heller at noen spytter i litt ekstra til veledige organisasjoner. Selv har jeg gitt bort både geiter og bestemødre, men de jeg ga det til syns IKKE noe om det. Jeg hadde blitt overlykkelig!! Jeg vil heller det enn å få et sett med engler kjøpt på nille, som noen kjøper bare for å kjøpe. Anonymkode: 5e896...459
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 Kanskje du kan si noe om at du mistenker at ikke lenger tåler div. parfymer i kosmetikk/krem/duftlys, men at du gjerne ønsker deg xxx istedenfor til jul, eller også en "geit" eller lignende. Du kan jo gi en link til noe du gjerne støtter, det er mye å velge mellom: Røde Kors, Kirkens Nødhjelp, Flyktningehjelpen, Leger uten grenser, Plan Norge... https://www.google.com/search?q=veldedig+julegave&source=hp&ei=ACeTY4SVGaOUxc8PuNSlkA8&iflsig=AJiK0e8AAAAAY5M1EEnE-Nl2Vk_8IIm3Xv6VW9tvGI8u&oq=veldedig+jul&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMYADIFCAAQgAQyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeOgsIABCABBCxAxCDAToRCC4QgAQQsQMQgwEQxwEQ0QM6CAguEIAEENQCOggILhCxAxCDAToICAAQsQMQgwE6DgguEIAEELEDEMcBENEDOgsILhCxAxCDARDUAjoICAAQgAQQsQM6CwguEIAEELEDENQCOg4ILhCABBCxAxCDARDUAjoICC4QgAQQsQM6BwgAEIAEEAo6BQguEIAEOgsILhCDARDUAhCxAzoUCC4QgAQQsQMQgwEQxwEQ0QMQ1AI6CwguEIAEEMcBEK8BOgsILhCABBDHARDRAzoICAAQFhAeEA9QZFiM2xFgpOYRaAtwAHgAgAGKAYgB8Q2SAQQyMC4xmAEAoAEBsAEA&sclient=gws-wiz Anonymkode: 25ef7...e41
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 Mye av gavekjøret er bare tull. Enig med deg. Feks jeg og søsteren min går heller ut og spiser en bedre middag sammen rett over jul enn å sitte å finne på noe vi kanskje burde ønske oss uten å ønske oss...bare bortkasta Anonymkode: 6f0d6...27b
Gjest NotNaomi Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Ja jeg kjøper gaver som jeg vet mottagere blir glade for ja. Det er fint med tips noen ganger, men hvis man er litt obs på hvem de andre er og hva de liker og har av interesser, så er det ikke vanskelig å kjøpe noe du vet faller i smak. Jeg tror oppriktig at alle som får en gave de vet giver har tenkt ut spesielt til mottager blir glade for den. Eller, får moderere å si, de aller fleste. Om det er en sjokolade du elsker eller en parfyme. Det spiller ingen rolle når du er voksen.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 Ja det gjør jeg, bruker tid på å finne rett gave. Men til jul er det bare barna som får gaver. For ble litt lei gavene jeg fikk hvert år, både en i familien og en god venninne, ga sett med såpe, bodylotion osv, alle med parfyme. Jeg har hatt atopisk eksem hele livet, og aldri tålt parfyme produkter. Mens en annen i familien ga meg nisse hvert år, så etterhvert fikk jeg de jeg hadde fra før. Og jeg hadde alt for mange nisser. Anonymkode: 1ca96...cf2
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 NotNaomi skrev (35 minutter siden): Ja jeg kjøper gaver som jeg vet mottagere blir glade for ja. Det er fint med tips noen ganger, men hvis man er litt obs på hvem de andre er og hva de liker og har av interesser, så er det ikke vanskelig å kjøpe noe du vet faller i smak. Jeg tror oppriktig at alle som får en gave de vet giver har tenkt ut spesielt til mottager blir glade for den. Eller, får moderere å si, de aller fleste. Om det er en sjokolade du elsker eller en parfyme. Det spiller ingen rolle når du er voksen. Enig med deg! Når jeg får en gave jeg VET giver har sett og tenkt på meg, da blir jeg superglad!! Feks har jeg fått en boks med yndlingslakrisen min av ei venninne ett år. Det betyr mer for meg å få den som koster 60 kroner, enn at jeg får "ett eller annet" fordi giver føler hn må kjøpe noe Anonymkode: 5e896...459
Gjest NotNaomi Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Enig med deg! Når jeg får en gave jeg VET giver har sett og tenkt på meg, da blir jeg superglad!! Feks har jeg fått en boks med yndlingslakrisen min av ei venninne ett år. Det betyr mer for meg å få den som koster 60 kroner, enn at jeg får "ett eller annet" fordi giver føler hn må kjøpe noe Anonymkode: 5e896...459 Samme her. Fikk et lite bilde med brun plastramme, og motivet var en liten fiolin, også i plast. Det var fra en gammel dame som sa : jeg tenkte du ville like det siden du er så glad i musikk. Prisen sto bak, på 20 kr. Seriøst, den gaven glemmer jeg aldri og ble skikkelig rørt av den 🙂
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Samme her. Fikk et lite bilde med brun plastramme, og motivet var en liten fiolin, også i plast. Det var fra en gammel dame som sa : jeg tenkte du ville like det siden du er så glad i musikk. Prisen sto bak, på 20 kr. Seriøst, den gaven glemmer jeg aldri og ble skikkelig rørt av den 🙂 Ååå, det er koselig ❤️ Anonymkode: 5e896...459
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 Ja, så klart Anonymkode: 18a67...3ed
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg er enig i at man skal være takknemlig uansett, men her er det jo kjøpt av «plikt», og innholdet er aldri noe jeg bruker. Jeg ser ikke poenget! Da tror jeg ikke de menneskene kjenner deg særlig godt. Man bør ikke ha folk på gavelista hvis man virkelig ikke vet nok om dem til å kunne treffe med en gave. Anonymkode: 18a67...3ed
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 Selvfølgelig kjøper jeg gaver jeg tror faller i smak, men man kan jo aldri vite. Jeg kjøper til dama til broren min. I år ble det en toalettmappe med en ansiktsmaske, et duftlys, to flakslodd, en pakke med sjokoladekuler fra en lokal butikk som driver kun med sjokolade, og badebomber. Om det faller i smak vet jeg ikke, men håper det. Var dessverre ikke aktuelt for broren min å kutte gaver, så de får takke seg selv om de ser på gavene som dårlige. Jeg kjøper aldri en gave jeg tenke rjeg ikke hadde blitt glad for å få selv. Anonymkode: ce640...127
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå