Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 Og er du det? Anonymkode: 6cc1b...ee2
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Jeg er det. I mine øyne er det en som først ser ungenes behov, og som gradvis ruster dem til å se disse selv. Anonymkode: 59a85...b45
Gjest NotNaomi Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 (endret) En god mor er en som setter barnas behov først fordi hun ser dem. Som hun jeg kjenner som ba BV overta omsorgen for barna. Hun så deres behov, og gjorde det hun kunne for at de skulle bli dekket. Hun så også sin egen utilstrekkelighet og manglende omsorgsevne. Og søsteren min som jeg aldri vil få en god relasjon til. Men hun er en sabla god mor. Hun hadde en del utfordringer med div, men sto på og tok lang utdannelse som aleneforsørger, og hadde alltid penger så barnet fikk drive med aktiviteter og hadde alt det trengte. Hun sørget for å finne en bra mann som ble som en far til barnet, og så fikk de en sammen. Hun gjør alt for barna og familien sin. Men man trenger jo ikke å være perfekt heller. De fleste er vel gode nok? Endret 9. desember 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 En god mor er omsorgsfull, trøster, gir kjærlighet, sunn og god hverdagsmat og kan trø til med kaker og det lille ekstra ved spesielle anledninger. Har orden på klær, bursdager, adventskalendere og alle tusen millioner små og store ting som følger med det å ha barn. Hun tar aktivt del i barnas liv, er sosial med andre barn og foreldre, deltar på foreldremøter og arrangementer i barnehagen og skolen - med glede, siden hun vet hvor viktig det er. På samme måte er hun med på fritidsaktiviteter. Hun har selv høyere utdanning, da man vet at barn av foreldre med høyere utdanning selv vil ta slik utdanning. Også kan denne moren se verdien av å hjelpe med lekser selv om barnet går på videregående... Anonymkode: 54bfc...1ba
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 En god mor kan være mange ting.en som oppdrar barna strengt kan være like god mor som en som har litt slækk. Jeg er en god mor, skolen påstår det er fordi jeg følger opp barna og bruker tid på å snakke med dem. Mamma mener jeg er det fordi jeg er tilstede. Søsknene mine fordi jeg har ryggen på barna mine uansett. Det er nemlig det eneste positive noen har å si om meg- jeg er en god mor. Resten er visst ikke positivt Anonymkode: 28e55...baa
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): En god mor er omsorgsfull, trøster, gir kjærlighet, sunn og god hverdagsmat og kan trø til med kaker og det lille ekstra ved spesielle anledninger. Har orden på klær, bursdager, adventskalendere og alle tusen millioner små og store ting som følger med det å ha barn. Hun tar aktivt del i barnas liv, er sosial med andre barn og foreldre, deltar på foreldremøter og arrangementer i barnehagen og skolen - med glede, siden hun vet hvor viktig det er. På samme måte er hun med på fritidsaktiviteter. Hun har selv høyere utdanning, da man vet at barn av foreldre med høyere utdanning selv vil ta slik utdanning. Også kan denne moren se verdien av å hjelpe med lekser selv om barnet går på videregående... Anonymkode: 54bfc...1ba Oj, man er kun en god mor hvis man har høyere utdanning? Og hva defineres som høy utdanning? Skjønner heller ikke helt hvordan denne gode moren skal rekke alt du ramser opp og samtidig ha en høy utdannelse (som ofte betyr mye jobbing). Men regner med at det kanskje var ironi her. Anonymkode: 2a6e6...f02
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): En god mor er omsorgsfull, trøster, gir kjærlighet, sunn og god hverdagsmat og kan trø til med kaker og det lille ekstra ved spesielle anledninger. Har orden på klær, bursdager, adventskalendere og alle tusen millioner små og store ting som følger med det å ha barn. Hun tar aktivt del i barnas liv, er sosial med andre barn og foreldre, deltar på foreldremøter og arrangementer i barnehagen og skolen - med glede, siden hun vet hvor viktig det er. På samme måte er hun med på fritidsaktiviteter. Hun har selv høyere utdanning, da man vet at barn av foreldre med høyere utdanning selv vil ta slik utdanning. Også kan denne moren se verdien av å hjelpe med lekser selv om barnet går på videregående... Anonymkode: 54bfc...1ba Jeg er/har alt du ramser opp, bortsett fra høy utdanning. Både mannen og jeg er fagarbeidere, likevel har to av tre (yngste har noen år igjen i grunnskolen) valgt høyere utdanning. Så da er jeg god mor på tross av det, kanskje 😉 Anonymkode: 7d0f1...012
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 Jeg føler at jeg er en god mor. Hadde ikke en lett oppvekst, en mor som ikke var den beste. Så jeg har gått all in for å bli den moren som jeg savnet da jeg var liten. En trygg voksen, men lar være med på bestemmelser. Har trygge, fine barn. De er empatiske, tar vare på seg selv, er venn med seg selv, lære dem å være positive og leve i nuet. Mamarollen er det jeg er mest trygg på. Blir spennende å høre hva barna sier når de blir voksne. Om de var fornøyd med barndommen. Anonymkode: 2e7e6...eb7
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 De fleste av oss er både gode og dårlige mødre. Jeg er på mange måter god og på noen områder er jeg dårlig. Mange dager er jeg god og noen dager er jeg en ræva mor. Vi er mennesker og ikke roboter😊 Anonymkode: a9298...083
sug lut Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Vill ni se en stjärna se på mig Ni får mycket gärna se på mig
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 Det er ei som aldri gjør feil. Jeg er ingen god mor, jeg har gjort feil. Til og med feil jeg var fast bestemt på før jeg fikk barn at jeg aldri skulle gjøre (feil jeg har sett andre foreldre gjøre som jeg trodde jeg hadde lært av at jeg aldri ville gjøre). Anonymkode: 4cf56...166
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): En god mor er omsorgsfull, trøster, gir kjærlighet, sunn og god hverdagsmat og kan trø til med kaker og det lille ekstra ved spesielle anledninger. Har orden på klær, bursdager, adventskalendere og alle tusen millioner små og store ting som følger med det å ha barn. Hun tar aktivt del i barnas liv, er sosial med andre barn og foreldre, deltar på foreldremøter og arrangementer i barnehagen og skolen - med glede, siden hun vet hvor viktig det er. På samme måte er hun med på fritidsaktiviteter. Hun har selv høyere utdanning, da man vet at barn av foreldre med høyere utdanning selv vil ta slik utdanning. Også kan denne moren se verdien av å hjelpe med lekser selv om barnet går på videregående... Anonymkode: 54bfc...1ba Ikke enig. Dette er ikke en «god mor». Dette er en «av samfunnet anerkjent som god» mor. De to tingene er ikke det samme. Du kunne ha stanset beskrivelsen etter «gir kjærlighet» og hatt dine ord i behold, men når du begynner med kakebaking og foreldremøter, da beskriver du bare en mor som er utsatt for sosial kontroll. Anonymkode: 59a85...b45
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 Går folk rundt å tenker de er så veldig gode? Jeg opplever tvert i mot at folk stadig setter spørsmålstegn ved sin egen oppdagerstil. Guden skal vite at jeg gjør det ihvertfall! Noen ganger kjenner jeg at dette var bra, andre dager kjenner jeg at dette har forbedringspotensial. Det som alltid er konstant er kjærligheten til ungene. Det å ha orden på klær, avtaler, mat og utstyr er en naturlig og nødvendig del av å være forelder. Har aldri tenkt på at jeg eller noen andre for den saks skyld er flinke fordi de ordner sånn. Det er en selvfølge. Anonymkode: 9bf4a...cbe
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 Jeg er en fantastisk mor. Barnet mitt er voksent nå, men jeg har hittil ikke gjort en eneste feil. Anonymkode: 3da49...2c3
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 En god mor er ei mor som er der for barna og følger de opp med de behovene de trenger, viser kjærlighet og gjør det beste hun kan. Ingen er perfekte og alle mødre gjør feil en eller annen gang. Ingen barn er like og ingen mødre er like. Alle familier har sine utfordringer i blandt. barna blir sett og hørt og får den omsorgen de trenger og blir rystet til verden. Anonymkode: fa88c...f9f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): En god mor er ei mor som er der for barna og følger de opp med de behovene de trenger, viser kjærlighet og gjør det beste hun kan. Ingen er perfekte og alle mødre gjør feil en eller annen gang. Ingen barn er like og ingen mødre er like. Alle familier har sine utfordringer i blandt. barna blir sett og hørt og får den omsorgen de trenger og blir rystet til verden. Anonymkode: fa88c...f9f Ryster du barna dine? Anonymkode: 3da49...2c3
Gladjente00 Skrevet 10. desember 2022 #18 Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ryster du barna dine? Anonymkode: 3da49...2c3 😅😅 litt skrivefeil (rystet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå