Gå til innhold

I år ønsker jeg meg en julegave som bare er til meg

Anbefalte innlegg

I år ønsker jeg meg en julegave som bare er til meg, og ikke egentlig til enten mannen og meg, eller familien!

Min familie gir alltid mannen og meg en felles julegave.
Mannens familie gir mannen egen gave som er til han, og gaven til meg er alltid noe til hjemmet/alle.
Jeg gir mannen gave som er til han, han gir meg en gave alle vil ha glede av.
Det er flere år siden jeg fikk noe som bare er til meg, og meg alene selv om jeg sier ting jeg ønsker meg som er til meg.

Jeg ønsker meg noen nye Kari Traa gensere, en ny jobbveske, ny treningsklokke, trådløse øreplugger, men det kommer ikke til spille noen rolle.

Får ikke noe som er bare til meg på bursdagene mine heller for den saks skyld.

Er det for mye å ønske seg noe som bare er til seg selv?

Anonymkode: a0109...12a

Fortsetter under...

Det er jo bare nitrist! Si det, da - til alle involverte. I år ønsker du deg noe som er FINT og DITT. Det trenger sikkert ikke være fra lista, men trenger de forslag så er lista helt super. De er dumme, men de er tydeligvis ikke tankelesere heller så da må du melde inn!

Annonse

Selvfølgelig burde du få noe som er bare til deg. Og like selvfølgelig bør mannen i år få "noe til felles glede". F. eks. ny stekepanne. Dessuten bør det ligge ei pakke til deg fra nissen under treet med noe fint du har kjøpt til deg selv. 

Gjest NotNaomi

Det var en god idé med en gave til deg fra deg. Kjøp noe du ønsker deg, og så bare skriv fra nissen eller ditt eget navn. Hvis noen spør så sier du bare blidt at du ikke hadde lyst til å dele din gave i år. 

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Det var en god idé med en gave til deg fra deg. Kjøp noe du ønsker deg, og så bare skriv fra nissen eller ditt eget navn. Hvis noen spør så sier du bare blidt at du ikke hadde lyst til å dele din gave i år. 

Eller send den til deg selv i posten/legg den i din egen postkasse og skriv på "fra hemmelig beundrer". Forhåpentlig vis sant og vil få alle til å lure 😊

Anonymkode: f35e4...e38

Dette er jo veldig urettferdig og kjipt. Spesielt mannen din kan du fortelle rett ut hva du ønsker deg da, litt mer tricky når det gjelder svigers, kommer selvsagt an på hvor god tone dere har. 

Hvis mannen ikke er lydhør så synes jeg forslått ide over her med å kjøpe til deg fra deg er en super ide, gjerne fra felles konto. 

Anonymkode: 945b0...188

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Å kjøpe til seg selv er jo kjempetrist… det er jo virkelig bare å vri kniven rundt i det såret som heter «ingen bryr seg tilstrekkelig»! 

Anonymkode: fff7b...8f0

Å kjøpe til seg selv er i dette tilfellet helt på sin plass, både for å få noe til SEG og for å sende et signal til resten.

Jeg kjøper alltid en gave til meg selv, på tross av at det er et tjuetalls gaver til meg under treet fra andre. Det er da gjerne noe jeg godt kunne kjøpt meg ellers, men som ingen kommer til å kjøpe til meg, og da går det under treet i stedet for å bare kjøpes. Det er koselig og på lappen står det "Til meg fra meg fordi jeg har vært snill hele året".

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Å kjøpe til seg selv er jo kjempetrist… det er jo virkelig bare å vri kniven rundt i det såret som heter «ingen bryr seg tilstrekkelig»! 

Altså, i tillegg til at hi får noe hun har lyst på, så vil det forhåpentligvis gi mann og svigers et stikk, kanskje det går opp et lys for dem at det er mulig at også hi kan få gaver ment for bare henne. For jeg synes jo det må stå noe på lappen som gjør at de rundt våkner litt 😬😛

sug lut skrev (10 timer siden):

Å kjøpe til seg selv er i dette tilfellet helt på sin plass, både for å få noe til SEG og for å sende et signal til resten.

Jeg kjøper alltid en gave til meg selv, på tross av at det er et tjuetalls gaver til meg under treet fra andre. Det er da gjerne noe jeg godt kunne kjøpt meg ellers, men som ingen kommer til å kjøpe til meg, og da går det under treet i stedet for å bare kjøpes. Det er koselig og på lappen står det "Til meg fra meg fordi jeg har vært snill hele året".

Jeg har også gjort dette noen ganger. Et år fant jeg en bok jeg hadde ønsket meg lenge på et antikvariat i oktober. Jeg kjøpte den, pakket den inn og gjemte den til jul. Jeg hadde NESTEN glemt den også, og da pakken ble overlevert med påskriften "Til Dolly fra Julenissen" ble alle skrekkelig nysgjerrige. Glad ble jeg også.

Jeg har gjort det samme i år, dog ikke med en bok. 

sug lut skrev (16 timer siden):

Enig i at det er fint å ha en ting der til kun seg selv, men det setter jo alle de andres unnfallenhet i relieff på en måte som neppe føles god.

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Altså, i tillegg til at hi får noe hun har lyst på, så vil det forhåpentligvis gi mann og svigers et stikk, kanskje det går opp et lys for dem at det er mulig at også hi kan få gaver ment for bare henne. For jeg synes jo det må stå noe på lappen som gjør at de rundt våkner litt 😬😛

Ja. Men det burde jo ikke være nødvendig.

Nå måtte jeg tenke meg om, og slik er det faktisk hos oss også (etter at vi venninnene sluttet å kjøpe gaver til hverandre). Jeg elsker å kjøpe gaver, og legger mye omtanke i hver ting jeg kjøper, men jeg liker jo å få gaver også. Jeg fikk faktisk en kopp med navnet mitt på for et par år siden, men utenom den kan jeg ikke huske sist jeg fikk noe. Kanskje jeg skal kjøpe en gave til meg selv i år, eller høre hvordan det er hos venninnene. Hvis ikke de heller får gaver vil jeg foreslå at vi begynner å gi til hverandre igjen. Venninnegavene var de beste gavene❤️

Anonymkode: 38e7f...fdc

HI her, beklager jeg ikke har svart, har vært ganske opptatt i dag.

Uansett, grunnen til klagingen er a vi hadde besøk av svigermor og far.
De spurte hva vi ønsker oss til jul, mannen svarte flere forskjellige ting.
Jeg nevnte også de jeg ønsket meg, blant annet disse Kari Traa genserne.
Mannen sa noe om at hadde ikke jeg også sagt noe om at vi trenger nye håndklær og at jeg kunne tenke med denne Jamie Oliver stekepannen. Det virket som om svigers syns det med den stekepannen virket som en god idé.

Snakket litt med mannen før i dag, og spurte hvorfor jeg ikke selv kan si hva jeg ønsker meg.
Sa også at jeg kunne lige å få en julegave som bare er til meg, og ikke til "alle" og hjemmet slik som han.
Han svarte noen med at jeg liker jo å lage mat, og så måtte han brått ut en tur.

Vet ikke om han skjønte det og måtte finne en annen julegave til meg enn det han allerede har kjøpt eller noe annet, men jeg har prøvd å si i fra så får vi se...

Anonym bruker skrev (På 2022-12-9 den 2.13):

Kjøper du dårlige gaver til deg selv du da? Hehe. 

Når man er voksen, får man gjerne kjeler og sengetøy. 

Man får være spesifikk og si konkret til mann og barn hva man ønsker seg. 

Anonymkode: 0ebd7...4cf

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kjøper du dårlige gaver til deg selv du da? Hehe. 

Når man er voksen, får man gjerne kjeler og sengetøy. 

Man får være spesifikk og si konkret til mann og barn hva man ønsker seg. 

Anonymkode: 0ebd7...4cf

Har aldri fått kjeler eller sengetøy. Men jeg ber som oftest om å slippe å få gaver, da. Siden jeg driver med degrowth og sånn. Venter ikke at andre skal forstå det, og har pådratt meg MYE sjikane her på forumet fordi jeg fortalte at jeg ba familie og venner om å ikke gi gaver… og da mener jeg mye! 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Snakket litt med mannen før i dag, og spurte hvorfor jeg ikke selv kan si hva jeg ønsker meg.
Sa også at jeg kunne lige å få en julegave som bare er til meg, og ikke til "alle" og hjemmet slik som han.
Han svarte noen med at jeg liker jo å lage mat, og så måtte han brått ut en tur.

Vet ikke om han skjønte det og måtte finne en annen julegave til meg enn det han allerede har kjøpt eller noe annet, men jeg har prøvd å si i fra så får vi se...

Huff, der ble han visst tatt på senga! 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har aldri fått kjeler eller sengetøy. Men jeg ber som oftest om å slippe å få gaver, da. Siden jeg driver med degrowth og sånn. Venter ikke at andre skal forstå det, og har pådratt meg MYE sjikane her på forumet fordi jeg fortalte at jeg ba familie og venner om å ikke gi gaver… og da mener jeg mye! 

Og vel fortjent.

Anonymkode: c03e8...719

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Og vel fortjent.

Anonymkode: c03e8...719

Ja, jøss. Å ikke ønske seg gjenstander til jul er noe som absolutt påvirker ALLE forumbrukere negativt og ødelegger livet deres hundre prosent. Så dét fortjener jeg masse kjeft for. Sier seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...