Gå til innhold

Hvordan få ovnsdør ren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker kjøkkenpapir ved litt vann som jeg dupper i aska. Vet folk bruker avispapir, men det har jeg ikke. Dette fungerer greit. 
Om det går for lang tid mellom hver gang måjeg frem med jiffen, det måtte jeg idag for dattra hadde ikke fått fyr i går så den var for sota noen steder. Tok bare de stedene det ikke ble rent av papir med vann og aske. Jeg prøver å gjøre det noen ganger i uka, for jeg vet aldri når ungene fyrer opp og de glemmer å sette stuedøra på gløtt når de fyrer opp. Ovnen er litt teit de første min, så jeg har funnet trikset med å åpne stuedøra så går opptenningen smurt uten sotete glass. Vinkel på piperøret som sikkert gjør det litt vanskelig i starten. 

Anonymkode: 8bfce...f52

Annonse

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg bruker kjøkkenpapir ved litt vann som jeg dupper i aska. Vet folk bruker avispapir, men det har jeg ikke. Dette fungerer greit. 
Om det går for lang tid mellom hver gang måjeg frem med jiffen, det måtte jeg idag for dattra hadde ikke fått fyr i går så den var for sota noen steder. Tok bare de stedene det ikke ble rent av papir med vann og aske. Jeg prøver å gjøre det noen ganger i uka, for jeg vet aldri når ungene fyrer opp og de glemmer å sette stuedøra på gløtt når de fyrer opp. Ovnen er litt teit de første min, så jeg har funnet trikset med å åpne stuedøra så går opptenningen smurt uten sotete glass. Vinkel på piperøret som sikkert gjør det litt vanskelig i starten. 

Støtter denne!

For det første, sørg for å fyre på en måte så du slipper at det blir sot. Det går faktisk også an å fyre ovnsglasset rent igjen. 

Aske og kjøkkenpapir pluss vann er gull, det går lekende lett. 

Anonymkode: be21e...499

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jepp! Torki, aske og lunket vann! Funker fjell 👌🏻

Anonymkode: 21ab5...d4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...