Luksusdyret Skrevet 10. desember 2022 #101 Del Skrevet 10. desember 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Nå må du tenke deg om litt syns jeg. Hva i all verden er det muslimer fordømmer av det vi står for? At de selv ikke ser verdien i det vi betrakter som verdifullt er jo greit nok. Jeg ser jo heller ikke den store verdien i alt ved Islam. Men jeg fordømmer det jo ikke! Jeg bare ville ikke praktisert det selv liksom. Så jævli enkelt er det. De fordømmer ikke selv om de praktiserer annerledes på noen måter vet du. Herregud. Det koster deg ikke noe å samarbeide. Å ta hensyn. Eller...Det gjør det jo tydeligvis fordi du har fordommer og føler deg dømt. Hvis du føler sånn på den fordømmelsen, så bør du faktisk tenke etter om du skjønner den ( siden den mest er i ditt hode ) Jeg er tolerant overfor forskjellige religioner i utgangspunktet, men det er en kjensgjerning at for eksempel muslimske tenåringsgutter ofte anser norske jenter for å være løse på tråden kun fordi de kler seg vestlig og har kjærester før ekteskapet. Det har også vært en del krav om kjønnsdelt svømmeundervisning. Jeg lager gjerne mat uten svinekjøtt hvis jeg vet at det er et muslimsk barn som kommer i mitt barns bursdag, men noe mer tilrettelegging for religiøst tull blir det ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 10. desember 2022 #102 Del Skrevet 10. desember 2022 Luksusdyret skrev (4 minutter siden): Jeg er tolerant overfor forskjellige religioner i utgangspunktet, men det er en kjensgjerning at for eksempel muslimske tenåringsgutter ofte anser norske jenter for å være løse på tråden kun fordi de kler seg vestlig og har kjærester før ekteskapet. Det har også vært en del krav om kjønnsdelt svømmeundervisning. Jeg lager gjerne mat uten svinekjøtt hvis jeg vet at det er et muslimsk barn som kommer i mitt barns bursdag, men noe mer tilrettelegging for religiøst tull blir det ikke. Nei, men hva for noe *mer* religiøst "tull" ( 🙂 ) trenger du å tilrettelegge for? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luksusdyret Skrevet 10. desember 2022 #103 Del Skrevet 10. desember 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Nei, men hva for noe *mer* religiøst "tull" ( 🙂 ) trenger du å tilrettelegge for? For eksempel, handle inn mat som er merket halal (selges i innvandrerbutikker), bruke egne gryter, spader osv til maten uten svinekjøtt osv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #104 Del Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tilrettelegger du for de sære ideene til kristne, jøder, Smiths venner og Jehovas vitner også? Anonymkode: 83e0d...2cb Akkurat hva er det kristne, smiths venner og JV trenger tilrettelegging med, mtp maten? Jeg tilrettelegger det jeg kan for dem jeg kan. Det er faktisk null problem. Anonymkode: 67e29...4d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 10. desember 2022 #105 Del Skrevet 10. desember 2022 Luksusdyret skrev (11 minutter siden): For eksempel, handle inn mat som er merket halal (selges i innvandrerbutikker), bruke egne gryter, spader osv til maten uten svinekjøtt osv. Bruke egne gryter og spader? Er det noen som forventer det, eller er det et scenario du ser for deg som en konsekvens av å merke maten? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #106 Del Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Akkurat hva er det kristne, smiths venner og JV trenger tilrettelegging med, mtp maten? Jeg tilrettelegger det jeg kan for dem jeg kan. Det er faktisk null problem. Anonymkode: 67e29...4d2 Jeg vet ikke? Det var mer et prinsipielt spørsmål, da mitt inntrykk er at de fleste mener og uttrykker at religion og regler/normer/etikk/tradisjoner knytta til religion er noe forbanna tull som verden ikke trenger og som vi bør jobbe for å kvitte oss med - helt til det kommer til muslimer. Vi kan le av og harselere med særlig kristne (og spesielt «avarter» som Smiths venner og Jehovas vitner), men Islam skal respekteres og tilrettelegges for. Jeg synes denne ulikheten i syn på ulike religioner er spesiell - og egentlig litt spennende. Anonymkode: 83e0d...2cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #107 Del Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke? Det var mer et prinsipielt spørsmål, da mitt inntrykk er at de fleste mener og uttrykker at religion og regler/normer/etikk/tradisjoner knytta til religion er noe forbanna tull som verden ikke trenger og som vi bør jobbe for å kvitte oss med - helt til det kommer til muslimer. Vi kan le av og harselere med særlig kristne (og spesielt «avarter» som Smiths venner og Jehovas vitner), men Islam skal respekteres og tilrettelegges for. Jeg synes denne ulikheten i syn på ulike religioner er spesiell - og egentlig litt spennende. Anonymkode: 83e0d...2cb Men da får du snakke for deg selv. Jeg verken ler eller harselerer med noen, så jeg lurer på relevansen i spørsmålet ditt? Jeg tilrettelegger slik at alle som skal spise min mat er klar over hva den består av, det er faktisk null problem og koster meg ikke en kalori. Anonymkode: 67e29...4d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #108 Del Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men da får du snakke for deg selv. Jeg verken ler eller harselerer med noen, så jeg lurer på relevansen i spørsmålet ditt? Jeg tilrettelegger slik at alle som skal spise min mat er klar over hva den består av, det er faktisk null problem og koster meg ikke en kalori. Anonymkode: 67e29...4d2 Jeg snakker ikke for noen jeg, jeg stiller spørsmål og forteller om ting jeg har lagt merke til som er relevante for diskusjonen. Hvorfor blir du så sur for det? Anonymkode: 83e0d...2cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2022 #109 Del Skrevet 10. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg snakker ikke for noen jeg, jeg stiller spørsmål og forteller om ting jeg har lagt merke til som er relevante for diskusjonen. Hvorfor blir du så sur for det? Anonymkode: 83e0d...2cb Du spør om jeg tilrettelegger for Smiths venner og jehovas vitner, og jeg spør hva man skal tilrettelegge for dem. Så kommer du med en masse svada som ikke er relevant til min kommentar i det hele tatt. Jeg er ikke sur, bare forvirret. Anonymkode: 67e29...4d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #110 Del Skrevet 11. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du spør om jeg tilrettelegger for Smiths venner og jehovas vitner, og jeg spør hva man skal tilrettelegge for dem. Så kommer du med en masse svada som ikke er relevant til min kommentar i det hele tatt. Jeg er ikke sur, bare forvirret. Anonymkode: 67e29...4d2 «Du spør om jeg tilrettelegger for Smiths venner og jehovas vitner, og jeg spør hva man skal tilrettelegge for dem.» Hvorpå jeg svarer: Jeg vet ikke? Det var mer et prinsipielt spørsmål, da mitt inntrykk er at de fleste mener og uttrykker at religion og regler/normer/etikk/tradisjoner knytta til religion er noe forbanna tull som verden ikke trenger og som vi bør jobbe for å kvitte oss med - helt til det kommer til muslimer. «Så kommer du med en masse svada som ikke er relevant til min kommentar i det hele tatt.» Hva er svada? Når man diskuterer det å tilrettelegge for andre, så er vel det man oppfatter som forskjellsbehandling hva tilrettelegging angår relevant? Og jeg antar at du har fått med deg at jeg ikke snakker om deg spesielt, men holdninger i samfunnet generelt. Jeg forstår virkelig ikke hva som er så forvirrende. Anonymkode: 83e0d...2cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #111 Del Skrevet 11. desember 2022 Luksusdyret skrev (11 timer siden): Men det er jo nettopp det. Hvis jeg skal garantere at det jeg lager er uten spor av gluten, må jeg vaske ned hele kjøkkenet før jeg lager maten. Ellers kan jeg ikke garantere at det er helt glutenfritt. Jeg har et barn med cøliaki som reagerer på selv de minste spor. På tilstedninger er vi veldig glade for de som har merket kakene glutenfri da det er litt stas å slippe å spise medbrakt hver gang. Det eneste vi forventer av de som har laget kaken er at de har gjort sitt beste, deretter er det opp til oss å vurdere om vi skal ta sjansen. Ansvaret er helt og holdet vårt. I løpet av 15 år med cøliaki har barnet spist utallige kaker på klassebursdager og avslutninger, ikke en gang har han blitt dårlig av det. Folk er flinkere enn det de tror til å unngå å infisere kakene, alt det krever er normal rengjøring og hygiene....noe jeg forventer av alle som lager kaker og mat til et felles bord, uansett allergi eller ikke. Anonymkode: b770e...04a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #112 Del Skrevet 11. desember 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg har et barn med cøliaki som reagerer på selv de minste spor. På tilstedninger er vi veldig glade for de som har merket kakene glutenfri da det er litt stas å slippe å spise medbrakt hver gang. Det eneste vi forventer av de som har laget kaken er at de har gjort sitt beste, deretter er det opp til oss å vurdere om vi skal ta sjansen. Ansvaret er helt og holdet vårt. I løpet av 15 år med cøliaki har barnet spist utallige kaker på klassebursdager og avslutninger, ikke en gang har han blitt dårlig av det. Folk er flinkere enn det de tror til å unngå å infisere kakene, alt det krever er normal rengjøring og hygiene....noe jeg forventer av alle som lager kaker og mat til et felles bord, uansett allergi eller ikke. Anonymkode: b770e...04a Om jeg hadde vist at noen i klassen til mitt barn hadde allergier eller var intolerant mot noen matvarer hatødde jeg ikke hatt problemer med å ta hensyn til dette. Når det gjelder preferanser eller religion så er jeg imot det å tilrettelegge. Anonymkode: c1721...83d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #113 Del Skrevet 11. desember 2022 NotNaomi skrev (9 timer siden): Nå må du tenke deg om litt syns jeg. Hva i all verden er det muslimer fordømmer av det vi står for? At de selv ikke ser verdien i det vi betrakter som verdifullt er jo greit nok. Jeg ser jo heller ikke den store verdien i alt ved Islam. Men jeg fordømmer det jo ikke! Jeg bare ville ikke praktisert det selv liksom. Så jævli enkelt er det. De fordømmer ikke selv om de praktiserer annerledes på noen måter vet du. Herregud. Det koster deg ikke noe å samarbeide. Å ta hensyn. Eller...Det gjør det jo tydeligvis fordi du har fordommer og føler deg dømt. Hvis du føler sånn på den fordømmelsen, så bør du faktisk tenke etter om du skjønner den ( siden den mest er i ditt hode ) Jeg har hatt et barn som har gått tre år på skole i et muslimsk land og der mått man pent innfinne seg etter reglene som var der, noe vi gjorde. Blandt annet så fikk han beskjed om at han ikke kunne ha med en visuell orbork fordi det var enkle tegninger av en naken mann og en naken kvinne der, så selv om jeg syned det var teit så rettes vi oss etter de reglene. Når det gjelder isalm så er de ikke særlig glad i homofile. Man skal omskjære små barn selv om dette ikke er et nødvendig medisinsk inngrep. De ønsker større avstand mellom mann og kvinne. Osv. Anonymkode: c1721...83d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #114 Del Skrevet 11. desember 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Om jeg hadde vist at noen i klassen til mitt barn hadde allergier eller var intolerant mot noen matvarer hatødde jeg ikke hatt problemer med å ta hensyn til dette. Når det gjelder preferanser eller religion så er jeg imot det å tilrettelegge. Anonymkode: c1721...83d Slik tenker heldigvis de aller aller fleste rundt allergier. Men nå er gjengangeren i denne tråden at det bare er mas å skulle merke hva maten inneholder eller ikke inneholder på tilstedninger. Eller at de ikke vil forsøke av redselen for å gjøre feil. Jeg ville bare understreke at så lenge en gjør sitt beste og ikke bevist slurver så er vi glade. Samt at det er opp til hver og en med allergi å vurdere risikoen ved andres matlaging. Hvis en restaurant som tilbyr glutenfritt gjør feil blir jeg sint. Foreldrene på skolen og i idrettslaget er ikke restaurant, der kan vi ikke forvente det samme. Anonymkode: b770e...04a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #115 Del Skrevet 11. desember 2022 Jeg tenker at den som lager maten fint og bør sette en liten hvit lapp på fatet hva det inneholder. Mange barn som ikke tåler egg osv. Du burde være høflig nok til det. Tar deg 2 sekunder å skrive, og kun 2 sekunder å være behjelpelig og hyggelig mot andre. Men det er vel for mye å be om.. Anonymkode: 5f741...5dc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #116 Del Skrevet 11. desember 2022 Men hvor vanskelig er det da? Det er ingen som krever at man lager mat sånn eller slik, men at den merkes OM det skulle være svin, gluten, laktose, eller slikt i maten. Hvorfor blir det verdens største problem? Anonymkode: 8dd00...46f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 11. desember 2022 #117 Del Skrevet 11. desember 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg har hatt et barn som har gått tre år på skole i et muslimsk land og der mått man pent innfinne seg etter reglene som var der, noe vi gjorde. Blandt annet så fikk han beskjed om at han ikke kunne ha med en visuell orbork fordi det var enkle tegninger av en naken mann og en naken kvinne der, så selv om jeg syned det var teit så rettes vi oss etter de reglene. Når det gjelder isalm så er de ikke særlig glad i homofile. Man skal omskjære små barn selv om dette ikke er et nødvendig medisinsk inngrep. De ønsker større avstand mellom mann og kvinne. Osv. Anonymkode: c1721...83d Selv om andre gjør noe ett sted, så trenger vi vel ikke å følge det eksempelet? Jeg vet jo mye av hva de har mot og ikke, men de forlanger ikke at vi skal slutte å tillate folk å være det ene eller andre. Dette gjelder jo bare enkle ting som å ta hensyn til hva de kan spise. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #118 Del Skrevet 11. desember 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg tenker at den som lager maten fint og bør sette en liten hvit lapp på fatet hva det inneholder. Mange barn som ikke tåler egg osv. Du burde være høflig nok til det. Tar deg 2 sekunder å skrive, og kun 2 sekunder å være behjelpelig og hyggelig mot andre. Men det er vel for mye å be om.. Anonymkode: 5f741...5dc Fra hi: «En mor sender stadig melding å vil at alt merkes med fri for svin, halal eller vegetar. Hennes familie spiser kun dette. Hun sender alltid sure meldinger fordi vi må kreve at foreldrene gjør det.» Hvis man ønsker velvilje og høflighet fra andre, så lønner det seg ALLTID å tilnærme seg dem man ønsker velvilje og høflighet fra på en - tha-daaaaa - høflig måte. Når folk kombinerer krav til andre med surhet og nægging hos seg selv, da går selv den mest diplomatiske blant oss i total vranglås. Anonymkode: 83e0d...2cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #119 Del Skrevet 11. desember 2022 Luksusdyret skrev (19 timer siden): Jeg er tolerant overfor forskjellige religioner i utgangspunktet, men det er en kjensgjerning at for eksempel muslimske tenåringsgutter ofte anser norske jenter for å være løse på tråden kun fordi de kler seg vestlig og har kjærester før ekteskapet. Det har også vært en del krav om kjønnsdelt svømmeundervisning. Jeg lager gjerne mat uten svinekjøtt hvis jeg vet at det er et muslimsk barn som kommer i mitt barns bursdag, men noe mer tilrettelegging for religiøst tull blir det ikke. Jøss. Er «muslimske tenåringsgutter» en ensartet gruppe, altså? Anonymkode: 28f0f...58a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #120 Del Skrevet 11. desember 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg har et barn med cøliaki som reagerer på selv de minste spor. På tilstedninger er vi veldig glade for de som har merket kakene glutenfri da det er litt stas å slippe å spise medbrakt hver gang. Det eneste vi forventer av de som har laget kaken er at de har gjort sitt beste, deretter er det opp til oss å vurdere om vi skal ta sjansen. Ansvaret er helt og holdet vårt. I løpet av 15 år med cøliaki har barnet spist utallige kaker på klassebursdager og avslutninger, ikke en gang har han blitt dårlig av det. Folk er flinkere enn det de tror til å unngå å infisere kakene, alt det krever er normal rengjøring og hygiene....noe jeg forventer av alle som lager kaker og mat til et felles bord, uansett allergi eller ikke. Anonymkode: b770e...04a Ikke alle barn kan tillate seg å være så lemfeldige. Noen ville blitt kjempesyke av å bare «anta» at maten er trygg. Anonymkode: 28f0f...58a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #121 Del Skrevet 11. desember 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg vet ikke? Det var mer et prinsipielt spørsmål, da mitt inntrykk er at de fleste mener og uttrykker at religion og regler/normer/etikk/tradisjoner knytta til religion er noe forbanna tull som verden ikke trenger og som vi bør jobbe for å kvitte oss med - helt til det kommer til muslimer. Vi kan le av og harselere med særlig kristne (og spesielt «avarter» som Smiths venner og Jehovas vitner), men Islam skal respekteres og tilrettelegges for. Jeg synes denne ulikheten i syn på ulike religioner er spesiell - og egentlig litt spennende. Anonymkode: 83e0d...2cb På hvilken måte må man tilpasse maten til Smiths venner? Når det gjelder Jehovas Vitner så er det kun blodmat de ikke spiser, men etter 24 år som mor og med 3 barn, har jeg ennå ikke sett at noen har hatt med blodpudding på en fellesbuffet i skole eller barnehage, så det problemet er neppe veldig stort. Anonymkode: 28f0f...58a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #122 Del Skrevet 11. desember 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Om jeg hadde vist at noen i klassen til mitt barn hadde allergier eller var intolerant mot noen matvarer hatødde jeg ikke hatt problemer med å ta hensyn til dette. Når det gjelder preferanser eller religion så er jeg imot det å tilrettelegge. Anonymkode: c1721...83d Du tilrettelegger ikke for muslimske småbarn? Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ikke alle barn kan tillate seg å være så lemfeldige. Noen ville blitt kjempesyke av å bare «anta» at maten er trygg. Anonymkode: 28f0f...58a Og da holder de seg nok unna felles matbord, tror du ikke? Anonymkode: 67e29...4d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #123 Del Skrevet 11. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og da holder de seg nok unna felles matbord, tror du ikke? Anonymkode: 67e29...4d2 Nei, hun jeg siterte sa at de «tok sjansen». Jeg sa det ikke til deg. Men hvis du gikk glipp av at jeg siterte henne, kan jeg ta meg bryet med å gjøre det igjen: Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det eneste vi forventer av de som har laget kaken er at de har gjort sitt beste, deretter er det opp til oss å vurdere om vi skal ta sjansen. Ansvaret er helt og holdet vårt. I løpet av 15 år med cøliaki har barnet spist utallige kaker på klassebursdager og avslutninger, ikke en gang har han blitt dårlig av det. Folk er flinkere enn det de tror til å unngå å infisere kakene, alt det krever er normal rengjøring og hygiene....noe jeg forventer av alle som lager kaker og mat til et felles bord, uansett allergi eller ikke. Anonymkode: b770e...04a Anonymkode: 28f0f...58a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2022 #124 Del Skrevet 11. desember 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Du tilrettelegger ikke for muslimske småbarn? Og da holder de seg nok unna felles matbord, tror du ikke? Anonymkode: 67e29...4d2 Ikke for jødiske småbarn heller eller de som er barn av vegetarianere osv. Anonymkode: c1721...83d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet 11. desember 2022 #125 Del Skrevet 11. desember 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): «Du spør om jeg tilrettelegger for Smiths venner og jehovas vitner, og jeg spør hva man skal tilrettelegge for dem.» Hvorpå jeg svarer: Jeg vet ikke? Det var mer et prinsipielt spørsmål, da mitt inntrykk er at de fleste mener og uttrykker at religion og regler/normer/etikk/tradisjoner knytta til religion er noe forbanna tull som verden ikke trenger og som vi bør jobbe for å kvitte oss med - helt til det kommer til muslimer. «Så kommer du med en masse svada som ikke er relevant til min kommentar i det hele tatt.» Hva er svada? Når man diskuterer det å tilrettelegge for andre, så er vel det man oppfatter som forskjellsbehandling hva tilrettelegging angår relevant? Og jeg antar at du har fått med deg at jeg ikke snakker om deg spesielt, men holdninger i samfunnet generelt. Jeg forstår virkelig ikke hva som er så forvirrende. Anonymkode: 83e0d...2cb Men når du bruker Jehovas Vitner, Smiths venner og kristne generelt som eksempel, så er det ikke så rart at du blir spurt om hva man må ta hensyn i matveien til disse. Er jo egentlig ikke noe poeng å dra frem disse, når det ikke finnes noe blant disse å ta hensyn til i matveien…. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436267-forelder-krever-at-alle-merker-mat-med-%C2%ABhalal-minus-svin-eller-vegetar%C2%BB%F0%9F%A4%94/page/5/#findComment-149881633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå