Gå til innhold

Innafor å ta en sykedag på barneskolen?

Anbefalte innlegg

Jente 10 år. Er mye lei seg for tiden og synes at livet er tøft. Nye søsken og nye partnere på begge sider. Finner ikke helt plassen sin i venneflokken. Har hanglet mye i høst og blir liksom ikke helt frisk. Jeg føler at hun trenger en pause. Innafor med en rolig dag sammen med mamma hjemme?

Anonymkode: 09a9e...ede

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Du skulle ikke sette jenta først en stund da? Tenk for et liv hun har med så mange nye personer i livet sitt. Dette kan du neppe fikse med en mammadag altså. 

Anonymkode: 7d988...d4d

Jeg setter jenta først så mye jeg klarer og det er jo nettopp det jeg ønsker å gjøre nå. Har også mange andre barn som trenger meg. Strekker meg langt hver dag for alle. 

Er hun syk bør du ta henne med til legen. 
Trenger hun en dag med mamma så gjør dere det på en lørdag eller søndag. 
Hun vil ikke finne plassen sin noe lettere ved at du tar henne ut av skolen en dag. 

Anonymkode: cac0d...1d0

Annonse

Gjest NotNaomi

Du føler at hun trenger en pause? Hva sier hun selv at hun vil og trenger da? Siden hun forteller om alt som plager henne nå, så er det vel ok å snakke med henne om hva som ville hjulpet henne til å gjøre ting lettere? Og så ta det derfra? 

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Du føler at hun trenger en pause? Hva sier hun selv at hun vil og trenger da? Siden hun forteller om alt som plager henne nå, så er det vel ok å snakke med henne om hva som ville hjulpet henne til å gjøre ting lettere? Og så ta det derfra? 

Ett barn vil alltid si at de trenger en pause fra skolen så det er ikke akkurat så hjelpsomt å spørre om. Sønnen min trives godt på skolen,men selvsagt hadde han valgt en fridag om mor spør om han/hun trenger det.

Anonymkode: 78457...894

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ett barn vil alltid si at de trenger en pause fra skolen så det er ikke akkurat så hjelpsomt å spørre om. Sønnen min trives godt på skolen,men selvsagt hadde han valgt en fridag om mor spør om han/hun trenger det.

Anonymkode: 78457...894

Det er et barn som sliter med både familieforhold og venner. En fridag fra skolen hjelper ikke på det. Det som kan hjelpe er å høre hva jenta selv tenker kan lette ting litt, og selvfølgelig må moren lytte til det hun sier. Så kan moren gjøre noe som kanskje vil hjelpe mer langvarig på problemene jenta har, enn bare en fridag fra skolen. Jeg skjønner at tanken selvfølgelig er god, men det er jo ganske store problemer for en 10-åring her. Som nok krever en endring eller to kanskje. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jente 10 år. Er mye lei seg for tiden og synes at livet er tøft. Nye søsken og nye partnere på begge sider. Finner ikke helt plassen sin i venneflokken. Har hanglet mye i høst og blir liksom ikke helt frisk. Jeg føler at hun trenger en pause. Innafor med en rolig dag sammen med mamma hjemme?

Ja

Anonymkode: 02788...3c4

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er hun syk bør du ta henne med til legen. 
Trenger hun en dag med mamma så gjør dere det på en lørdag eller søndag. 
Hun vil ikke finne plassen sin noe lettere ved at du tar henne ut av skolen en dag. 

Nei, for da er huset fullt av de andre som er hjemme. 

Ikke en sykedag, men om du legger noen planer for noe dere skal gjøre, så kn du jo forsøke å søke henne fri fra skolen. Men ikke la «vi later som du er syk» være løsningen. 
Men folk søker fri for å reise bort for moro. Så er det vel innafor å søke en fridag for dette.

Anonymkode: 09a96...408

Ring legesenteret og bestill blodprøver.    (Det får man på dagen her,må ikke inn til legen,bare på lab) så finner dere ut om hun mangler noe siden hun hangler.    
Da ser hun også at det ikke er skulk😊 

Så hører du hva hun ønsker,dra på cafe,eller kjøp med noe hjem.    Bak noe,lag god lunsj ,juleverksted.     Så kan dere prate sammen mens dere holder på.     Prøve og hjelpe henne så godt du kan.    Kanskje dere kan sette av en dag  (noen timer) i uka som bare er for dere to.      Lykke til😊😊

Anonymkode: b16c6...06a

Annonse

Ikke lær barnet at man tar fri om det blir litt mye. Det kommer ikke til å hjelpe dere noe senere.

Ta heller en dag der de andre barna er med faren, og ta henne med på noe hun liker. Hangle har mange gjort i flere mnd, og føler hun seg i tillegg tilsidesatt, så blir det ikke noe bedre. Det er jo dere foreldre som har satt henne i denne situasjonen, og da må dere løse den. Men ikke lær henne at man kan ta fri fordi man møter litt motstand i livet

Anonymkode: 252df...9e9

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg setter jenta først så mye jeg klarer og det er jo nettopp det jeg ønsker å gjøre nå. Har også mange andre barn som trenger meg. Strekker meg langt hver dag for alle. 

Hvorfor skal du da blande en ny partner oppi det hele når du ser det går utover helsa til barnet ditt? Har du ingen ansvarsfølelse?

Anonymkode: 5c5e4...49c

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei, for da er huset fullt av de andre som er hjemme. 

Hvis du og dattera trenger en dag alene hjemme så kan vel far ta med de andre barna på noe utenfor huset?

Dersom barnet har det vanskelig pga nye partnere og nye søsken, så er dere voksne som har satt henne i denne situasjonen. Dere må ta ansvar og legge til rette for at hennes psyke ikke skal lide i den situasjonen dere voksne har skapt!

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal du da blande en ny partner oppi det hele når du ser det går utover helsa til barnet ditt? Har du ingen ansvarsfølelse?

Anonymkode: 5c5e4...49c

Ja, så det er ikke lov for en mor å ha det litt bra? Skal barn settes foran alt alltid? Til info så har ny partner ikke flyttet inn og vi har vært sammen i tre år. Barn kan slite psykisk i kjernefamilien også. Det er ikke derfor hun sliter, men det har vært mye forandringer på kort tid. Vi kan ikke skåne barn fra livet, men vi må hjelpe dem å takle det.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ja, så det er ikke lov for en mor å ha det litt bra? Skal barn settes foran alt alltid? Til info så har ny partner ikke flyttet inn og vi har vært sammen i tre år. Barn kan slite psykisk i kjernefamilien også. Det er ikke derfor hun sliter, men det har vært mye forandringer på kort tid. Vi kan ikke skåne barn fra livet, men vi må hjelpe dem å takle det.

Eh, ja? Selvsagt skal barn setter foran mor sitt kjærlighetsliv. Du sier selv at det er livssituasjonen dere utsetter henne for som er utfordrende, da blir det bare idiotisk å komme med tåpelig forsvar om at barn kan slite i kjernefamilien også. Du setter dine behov over jentas, det får du ikke fiksa med en skulkedag. Ta ansvar og ta deg av jenta di! 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Eh, ja? Selvsagt skal barn setter foran mor sitt kjærlighetsliv. Du sier selv at det er livssituasjonen dere utsetter henne for som er utfordrende, da blir det bare idiotisk å komme med tåpelig forsvar om at barn kan slite i kjernefamilien også. Du setter dine behov over jentas, det får du ikke fiksa med en skulkedag. Ta ansvar og ta deg av jenta di! 

Så kjekt det må være å ha et liv som går på skinner. Selvfølgelig skal jeg ta meg av jenta mi, men jeg har også rett på et kjærlighetsliv. Det fortjener jeg og det fortjener alle her i denne verden. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så kjekt det må være å ha et liv som går på skinner. Selvfølgelig skal jeg ta meg av jenta mi, men jeg har også rett på et kjærlighetsliv. Det fortjener jeg og det fortjener alle her i denne verden. 

Essensen er at jenta di må komme før dine behov.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Barnet ditt har rett på og fortjener et rolig og forutsigbart familieliv. Det trumfer ditt behov, faktisk. Du ser hva problemet er, men du er ikke villig til å gjøre det som trengs for å fikse det. Dette kommer barnet ditt til å huske deg for, for alltid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...