Gå til innhold

Kan en kattunge være alene en natt og en dag?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Fra fredags kveld til lørdag kl. 15? Den har mat og vann og do, men den er bare tre måneder gammel, jeg synes det er lenge å være alene, mannen mener det skal gå fint. Noen som har erfaring? 

Anonymkode: 148b4...95b

Nei

Anonymkode: 95f31...0d6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Den er alene når vi er på jobb, og vi jobber mer enn to timer pr dag altså. Var hjemme med den den første uken, men vi kan ikke være hjemme fra jobb i flere måneder. 

Stakkars! Huff jeg får vondt av den. 

Anonymkode: 19246...504

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Gratulerer med å lage egne fortellinger ut av hva som blir skrevet. 

Jeg har katter, har hatt katt i 20 år, og kattene lever livets glade dager hos meg. De klarer likevel fint å være alene ett døgn eller to. De kommer og går som de vil til vanlig, og det er ikke rart om de er borte en dag eller to på sommeren. Da er de ute og koser seg i skogen, eller ligger henslengt i hagen og nyter livet. De er ikke flokkdyr på samme måte som hunder! Jeg har 3 katter og de er _aldri_ sammen, de spiser ikke samtidig engang. Jeg hadde 2 hunder, de var dønn avhengig av hverandre. 

Så ja, jeg står fortsatt for at det ikke er optimalt, men det er heller ikke verdens undergang. 

Anonymkode: de815...c88

Det er forskjell på en voksen katt og en kattunge.

Anonymkode: e186e...7e4

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det er forskjell på en voksen katt og en kattunge.

Anonymkode: e186e...7e4

Ja, selvsagt. Og som jeg har presisert ørten ganger, det er ikke optimalt. Men en kattunge sover 20 timer i døgnet. Det kommer til å gå helt fint!

Anonymkode: de815...c88

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar alle sammen. Katten har bodd hos oss i fire uker, og er en trivelig skapning. Den sover alene på stua hele natten, og ser ikke ut til å mistrives med det.  Men da er vi jo hjemme. nå er det snakk om at den skal være alene hjemme, til vi kommer hjem på lørdag kl. 15. Men vi må nok finne en løsning med at noen kommer og er sammen med den da.  

Katten er tre måneder gammel og den har bodd hos dere i 4 uker? Om det er omplassering pga kattemora så skjønner jeg det til en viss grad. Men det var tidlig å hente en kattunge! 

Anonymkode: 4d758...f7c

Annonse

On 12/7/2022 at 9:23 PM, Anonym bruker said:

Fra fredags kveld til lørdag kl. 15? Den har mat og vann og do, men den er bare tre måneder gammel, jeg synes det er lenge å være alene, mannen mener det skal gå fint. Noen som har erfaring? 

Jeg hadde aldri gjort det

Anonymkode: 57910...00f

Anonym bruker skrev (På 7.12.2022 den 21.53):

Så det du sier er at folk i jobb ikke kan ha katt?

Anonymkode: cb444...344

Folk som et for lite hjemme bør ikke ta til seg et dyr som trenger selskap, nei. Selvsagt ikke. Det vet de fleste ansvarlige voksne. 

Å f eks ta til seg to katter fra omplassering blir noe annet. Ta voksne dyr og sørge for at de har selskap i hverandre. Men en tre måneders kattunge aleine i mange timer er dyreplageri. 

Anonymkode: b212e...fd3

Anonym bruker skrev (På 8.12.2022 den 22.53):

Takk for svar og innspill. Vi bestemte oss for at det gjør vi ikke. Den skal slippe å være alene. 

Så ikke før nå at du hadde skrevet dette, HI - ble glad for å se at dere tok dette valget!

Heldig er den kattungen som har kommet til dere, som tar valg som er best for den 🥰

Anonymkode: 13496...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...