Gå til innhold

Skal dere jobbe mellom jul og nyttår?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jobber som regel alltid noen dager i romjula, har aldri hatt helt fri mellom jul og nyttår. Jobbet i butikk da jeg var yngre og nå innen helse. Har én feriedag i romjula dette året, resten av dagene blir det jobb.

Anonymkode: cbcb6...7b5

Annonse

HeiteH skrev (Akkurat nå):

Dersom du misunner lærerne sin arbeidstidsavtale var det dumt av deg å ikke bli lærer. 

Dersom man synes det er så fælt å være lærer, så kan man bytte yrke.

Anonymkode: 4bae1...992

Jeg har både ferie og avspasering som må brukes (har mer enn arbeidsgiver tillater overført til nytt år). 
Derfor har jeg fri både uka før jul, romjul, og noen dager (turnusfri) etter nyttår. Skal på jobb 6. januar. 

Anonymkode: 179cf...197

Annonse

Har egentlig ferie/fri, men regner med å ta 3-4 ekstravakter pga influensa/covid osv sesong. Jobber på sykehus.

Gjør det frivillig altså da jeg ikke unner de som er igjen på jobb  i jula å stå til halsen i dritt.

Anonymkode: 36ae8...f0f

HeiteH skrev (10 timer siden):

Noen her som har sagt det er fælt å være lærer? 

Ja det er nettopp det det er. Lærer og helsepersonell syter og gnåler konstant!

Hvorfor i all verden velger man det yrket da!?

Og dere som svarer: «er det noen som har klaget her» ? JA det er nettopp det de gjør mellom linjene, men dere er jo blinde og skjønner ikke at «sånn er det å jobbe turnus» sukk…. «Får se hvor langt jeg har kommet i rettebunken» ….  Sukk, er detsamme som syting og klaging 🙄.

Lærer har lenger ferie enn noen andre yrkesgrupper i Norge. Helsepersonell har like mye ferie som alle andre yrkesgrupper i Norge. Og hvis man ikke vil jobbe i helger må man jobbe med noe annet. 

Anonymkode: cb6e3...6dd

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og dere som svarer: «er det noen som har klaget her» ? JA det er nettopp det de gjør mellom linjene, men dere er jo blinde og skjønner ikke at «sånn er det å jobbe turnus» sukk…. «Får se hvor langt jeg har kommet i rettebunken» ….  Sukk, er detsamme som syting og klaging 🙄.

Lærer har lenger ferie enn noen andre yrkesgrupper i Norge. Helsepersonell har like mye ferie som alle andre yrkesgrupper i Norge. Og hvis man ikke vil jobbe i helger må man jobbe med noe annet. 

Dette er en ball som bør legges død. Lærere OG helsepersonell og andre turnusarbeidere har LIKE MYE ferie som andre yrkesgrupper.

Turnus er tungt, det samme er det å ha større arbeidsbyrde jevnt over i ukene. Jeg synes det er tungt av og til å jobbe turnus. Min turnus er ganske ofte med brudd på AML, det er godkjent av forbundet og sånn det er.
Jeg ønsker selvfølgelig å være sammen med familien på julaften, jeg også? Det forhindrer ikke at jeg går på jobb i julen. Mer eller mindre ALLE ønsker å feire jul med sine, men mange av oss er på jobb likevel. Ellers hadde ikke samfunnet gått rundt. Vi gjør det og vet det er en del av pakka for oss, og det er helt greit. Det er ikke å klage eller syte selv om man erkjenner at det er tungt. Jeg klager ikke når jeg går på jobb julaften, men jeg -og barna mine, de gamle foreldrene mine, mannen min- ville jo heller vært hjemme. Jeg synes det er rart at du ikke ser det. At du ikke heller verdsetter de som slukker brannen på kjøkkenet ditt, steller oldemor på sykehjemmet, henter faren din når han har brystsmerter etter ribba og burer inn den fulle voldsmannen.  Vi ville alle aller helst vært hjemme, men vi er på jobb. 
Og absolutt alle jeg møter på jobb på sånne dager er veldig takknemlige for at vi er på jobb, kanskje får du behov for en av oss en dag, du også? 

Anonymkode: 2c73d...a18

Må nok jobbe alle grønne dager ja slik som alle juler dessverre ;(

Skal  heldigvis bytte jobb, er lei av å kun ha 4 uker ferie, og ingen mulighet for avspasering selv om jeg jobber flere hundre timer overtid i året..

Anonymkode: 836cf...0da

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Dette er en ball som bør legges død. Lærere OG helsepersonell og andre turnusarbeidere har LIKE MYE ferie som andre yrkesgrupper.

Turnus er tungt, det samme er det å ha større arbeidsbyrde jevnt over i ukene. Jeg synes det er tungt av og til å jobbe turnus. Min turnus er ganske ofte med brudd på AML, det er godkjent av forbundet og sånn det er.
Jeg ønsker selvfølgelig å være sammen med familien på julaften, jeg også? Det forhindrer ikke at jeg går på jobb i julen. Mer eller mindre ALLE ønsker å feire jul med sine, men mange av oss er på jobb likevel. Ellers hadde ikke samfunnet gått rundt. Vi gjør det og vet det er en del av pakka for oss, og det er helt greit. Det er ikke å klage eller syte selv om man erkjenner at det er tungt. Jeg klager ikke når jeg går på jobb julaften, men jeg -og barna mine, de gamle foreldrene mine, mannen min- ville jo heller vært hjemme. Jeg synes det er rart at du ikke ser det. At du ikke heller verdsetter de som slukker brannen på kjøkkenet ditt, steller oldemor på sykehjemmet, henter faren din når han har brystsmerter etter ribba og burer inn den fulle voldsmannen.  Vi ville alle aller helst vært hjemme, men vi er på jobb. 
Og absolutt alle jeg møter på jobb på sånne dager er veldig takknemlige for at vi er på jobb, kanskje får du behov for en av oss en dag, du også? 

Anonymkode: 2c73d...a18

Har hatt behov for dere mange ganger allerede, akkurat som du har hatt behov for den jobben jeg gjør. Takknemlig for at dere finnes. Men det skulle vel bare mangle? Jeg betaler skatt for å kunne benytte meg av slike tjenester i tillegg betaler jeg for hjelp når jeg trenger det. Og du har valgt det yrket du har.

Jeg jobber også lørdager og søndager. Det inngår i jobben min. Det visste jeg når jeg søkte den.

Har alltid jobbet i romjulen, men i år fikk jeg så fin julegave som oppsigelse med siste arbeidsdag 23. desember. Vi er flere som mister jobben etter en fusjon, så ikke bare meg, men kjipt å være sistemann inn

Anonymkode: 89cfd...835

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Må nok jobbe alle grønne dager ja slik som alle juler dessverre ;(

Skal  heldigvis bytte jobb, er lei av å kun ha 4 uker ferie, og ingen mulighet for avspasering selv om jeg jobber flere hundre timer overtid i året..

Anonymkode: 836cf...0da

Hørtes utrolig slitsomt ut. Bra du skal bytte. 

Anonymkode: 8fa86...d1a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du slåss mot vindmøller. Det ser virkelig bare fjollete ut og sporer av tråden.

Anonymkode: 878f6...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...