Gå til innhold

Liker dere vinter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker ikke vinter her. Blir mest inne på denne årstiden. Kaldt, glatt og mørkt. Fin innetid. Hva med dere? 

Anonymkode: b9031...9bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg er et utpreget sommermenneske og skulle gjerne hatt 20-25 grader året rundt.

Anonymkode: 67b7d...f71

Skrevet

Egentlig ikke, får vondt i beina nesten uansett hva jeg bruker av vintersko, og brodder må jeg ha siden jeg i utgangspunktet har litt dårlig balanse.

Vonde bein og stive vintersko, pigger og brodder, dårlig kombo.

Men jeg er ute da, har hund så jeg går turer hver dag. Liker lyset om vinteren, liker temperaturen også. I dag gikk jeg 5-6 km med bikkja i 6 minus og sol, det er deilig.

Anonymkode: a6fae...3cf

Skrevet

Elsker vinteren! 

Anonymkode: 956cb...89d

Skrevet

Nå gleder vi oss over at vinteren er her og vi kan finne frem akebrett og ski🤩

Anonymkode: 05ac4...ec5

Skrevet

Hater vinter! Det blir glatt å jeg fryser alltid på beina. Skal kjøpe nye vintersko som tåler -40,så håper jeg klarer å holde varmen på beina da. Det blir "bare" rundt - 10 grader her,men det føles mye kaldere.

Anonymkode: 22f9d...3fe

Skrevet

Hater vinter på grunn av plagene mine. Astmaen forverres, huden sprekker opp og leddene verker. Jeg har også dårlig balanse og sklir på isen. 

Anonymkode: 47507...eec

Skrevet

Med unntak av adventstid og jul kunne vi godt hoppet over vinteren for min del. De tre andre årstidene liker jeg.

Anonymkode: 083bf...0ce

Skrevet

Mine følelser for vinterhalvåret kan vel omtrent oppsummeres slik: 

B2EE7914-316B-4D24-84EC-4D2DB80A2BC2.jpeg

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (7 minutter siden):

Mine følelser for vinterhalvåret kan vel omtrent oppsummeres slik: 

B2EE7914-316B-4D24-84EC-4D2DB80A2BC2.jpeg

He he, litt lik meg det da. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Fint når det er snø. Og mørkt, når jeg har vent meg til det.

Det jeg ikke liker er at det blir for stille og usosialt, spesielt på kveldene. 

Skrevet

Jeg hater ikke noen årstider, vinteren kommer mye fint, men det er den årstiden jeg liker minst. Jeg synes vinter uten snø er helt ok, men snø misliker jeg sterkt. 

Anonymkode: 911e5...d02

Skrevet

Nei. Kaos i Trondheim nå pga snø. Var veldig smart å kjøpe inn metrobusser 🙈

Anonymkode: 8f013...19c

Skrevet

2A8E4D7B-B9A1-4868-87B0-8BE673594D74.thumb.jpeg.4e895b4450fa64d8fceb9935f2745581.jpeg

mener du om vi liker Winter? 

Anonymkode: 03b30...95d

Skrevet

Jeg har bindevevssykdom, og er mye plaget med ledd og smerter. Aller verst er det når det er fuktig og kaldt (rett over null, eller svingende rundt null). 
Så sludd og slaps og lavtrykk er helt forferdelig for meg.

Men tørr «fjellvinter», med stabile minusgrader og puddersnø, er jeg veldig glad i, og blir nesten like fin i ledd og kropp som jeg blir på sommeren, så lenge jeg bare kler meg og holder meg varm. Vi har hytte og er ute i timevis hver eneste dag i iskalde minusgrader. 
Hjemme med sludd og slaps kan jeg knapt være ute uten å bli dårlig i kroppen. 

Anonymkode: 2e49a...7a0

Skrevet

Livet blir så mye bedre når man velger å glede seg over det som er bra med hver årstid, og akseptere resten ;)

Anonymkode: 8b8ec...b46

Skrevet

Ikke slik vinter er blitt. Først kommer snøen, gjerne masse på kort tid,- og sammen med vind. SÅ har man et par- tre dager der alt er kaos og det jobbes på spreng å få snøen "På plass". Når endelig alt er hvitt og rent og fint så kommer mildværet. Det starter og regne, det blir såpeglatt og skummelt å både gå, kjøre og TENKE på å bevege seg utendørs. 

Etter ei lita uke er endelig isen bort (og all snø) og det er mørkt og trist, men ikke fare for lårhals bare man ser ut vinduet lenge....Da fryser det til igjen, gjerne rett fra regn til kulde så man får underkjølt regn og stålis som bygger seg opp i tykkelse over et døgn. SÅ får vi en dag med supersåpeglatt, det strøes, og når det er gjort kommer snøen og legger seg oppå grus og is og det blir igjen såpeglatt, og det kommer mer og mer snø og det blåser mer og mer og så starter man på punkt en igjen... Og sånn har VI det fra november til april....

Så kan man legge til autoimmun sykdom som blir verre ved værskifte, jo hyppigere væromslag jo flere og verre plager (blant annet fatigue). DA har man oppskrift på å ikke like vinter lenger.......... 

Anonymkode: 191b4...17b

Skrevet

Jeg elsker vinteren og magien jeg finner i å gå kveldstur når alt er stille rundt meg og det kommer koselige lyder fra snøen når jeg går. Jeg elsker å gå på ski og så komme inn igjen og krype under teppet, fyre i ovnen, drikke en kopp te og se på en film. Jeg elsker å være ute og ri i snøen når hestene i full galopp spruter snøen rundt seg, og tydelig viser at de synes det er gøy. Jeg elsker vinteren når jeg forer fuglene og de kvitrer av lykke fordi de har fått mer mat som de kan kose seg med. Jeg elsker også vår, sommer og høst på sine spesielle måter, og har vel funnet ut at skal jeg ha ett så godt liv som mulig må jeg finne glede i alle årstider og alle dager. Dette er lærdom etter å ha en sykdom som gir meg konstant store smerter, og som gjorde meg veldig nedstemt en periode. Etter at jeg begynte å fokusere på å finne glede i alle årstider (jeg var ikke glad i vinteren før), og gjøre hver dag så god som mulig har jeg fått en veldig mye bedre livskvalitet.

Anonymkode: 0dbcb...11d

Skrevet

Nei, jeg burde sikkert ikke bodd i Norge. Ser ut som ett takras hele vinteren, hverken kropp eller sinn liker denne tiden av året. 

Anonymkode: 2724d...e11

Skrevet

Jeg ELSKER vinter, når det er deilig snø og blå himmel og strålende sol! Da kan det være minus 20 for alt jeg bryr meg. Men slaps og glatte veier og grått vær... not so much

Anonymkode: 6eb04...f1d

Skrevet

Jeg ELSKER våren

Jeg LIKER sommeren

Jeg MISLIKER høsten

Jeg HATER vinteren 

Skrevet
On 12/7/2022 at 5:44 PM, Anonym bruker said:

Liker ikke vinter her. Blir mest inne på denne årstiden. Kaldt, glatt og mørkt. Fin innetid. Hva med dere? 

Synes det er Koselig med snø og -2 til -6 grader, dessverre er det mye kaldere her stort sett hele vinteren, men er fint med snø, så hater vel ikke vinteren,men er min ikke favoritten. Glad i Våren og sommer :) Høsten kan også være veldig fin

Anonymkode: e61bc...a7d

Skrevet

Elsker vinter. Vakkert lys, måneskinn og stjerneklart, knaker under skoa når jeg går tur og ingen gjørme blir med inn i gangen når det er snø ute. 

72D81E21-0036-45D9-80DA-F827C3035108.jpeg

Anonymkode: fcf7a...ec0

Skrevet

Elsker vinter! Den beste årstiden!

Anonymkode: 6e528...228

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...