Gå til innhold

Flere som ikke får tid til å vaske og rydde rundt noe særlig i år...

Anbefalte innlegg

...fordi vi faktisk har bare EN fridag i hele jævla jula? Andre juledag. Resten er spist av helg. Her bestemte mannen og jeg at vi heller tar rydding/vasking av hele huset i påska. Å drive med flere timer husarbeid etter jobb i romjula i stedet for å kose seg med ungene er fullstendig uaktuelt.

Anonymkode: 17245...325

Fortsetter under...

vi vasker lille julaften :) og da tar vi sikkelig tak . Jeg har fått fri 4 timer den dagen ,da jeg hadde mange avsparingstimer igjen, og jeg tar resten i romjulen

Anonymkode: 28c31...d19

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

vi vasker lille julaften :) og da tar vi sikkelig tak . Jeg har fått fri 4 timer den dagen ,da jeg hadde mange avsparingstimer igjen, og jeg tar resten i romjulen

Jeg må jobbe til klokka 16. Etter et travelt år med full jobb, ny stilling midt i året og studier, orker jeg ikke å stå og vaske i flere timer etter at jeg kommer hjem 16:30, lager middag osv.

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg må jobbe til klokka 16. Etter et travelt år med full jobb, ny stilling midt i året og studier, orker jeg ikke å stå og vaske i flere timer etter at jeg kommer hjem 16:30, lager middag osv.

den skjønner jeg. men er hjemme kl 12 den dagen så går fint. Men er vel ikke kjempe møkkete hos deg ?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

den skjønner jeg. men er hjemme kl 12 den dagen så går fint. Men er vel ikke kjempe møkkete hos deg ?

Vi har en del etterslep etter et utrolig travelt år, så det hadde trengs. Men helsa går foran skinnende rent hus.

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Vi har en del etterslep etter et utrolig travelt år, så det hadde trengs. Men helsa går foran skinnende rent hus.

skjønner den :) går nok helt sikkert fint, hvis dere skal ha gjester går de vel ikke rundt og ser etter støv

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

skjønner den :) går nok helt sikkert fint, hvis dere skal ha gjester går de vel ikke rundt og ser etter støv

Svigermor er av den avslappede typen, heldigvis :)

Vi tar en skikkelig omgang helgen før. Da setter vi av 6 timer alle 4. På den måten får vi gjort masse og har det hyggelig sammen samtidig. Avsluttes med pizza levert hjem. Det er en koselig førjulstradisjon.

Anonymkode: 905c8...f8c

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vi tar en skikkelig omgang helgen før. Da setter vi av 6 timer alle 4. På den måten får vi gjort masse og har det hyggelig sammen samtidig. Avsluttes med pizza levert hjem. Det er en koselig førjulstradisjon.

Anonymkode: 905c8...f8c

Det hørtes faktisk skikkelig trivelig ut :D Det skal jeg innføre hjemme. 

Anonymkode: a07ce...c01

Anonym bruker skrev (1 time siden):

...fordi vi faktisk har bare EN fridag i hele jævla jula? Andre juledag. Resten er spist av helg. Her bestemte mannen og jeg at vi heller tar rydding/vasking av hele huset i påska. Å drive med flere timer husarbeid etter jobb i romjula i stedet for å kose seg med ungene er fullstendig uaktuelt.

Fridagene i jula ville uansett ikke blitt brukt på å vaske og rydde om så julegriser fløy, altså. Husarbeid i romjula? Jeg tror du trenger en generell chill pill!

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle du i det hele tatt gjøre vask av hele huset i romjula? Hvis man absolutt skal gjøre det, så gjør man vel det før jul.

Anonymkode: fdb6b...6b4

Annonse

Jeg forstod heller ikke den med ekstra vasking i selve julen.

Ev. nedvask tas før jul. Før vasket jeg ned både til jul og påske, og gjerne deler på sommeren også. Gikk raskt siden det ble tatt såpass regelmessig, da var det heller ikke særlig ekstra rydding, fordi ting rakk aldri å hope seg opp.

Så ble jeg kronisk syk, og full nedvask skjer kun ved flytting. Ellers vasker jeg ned ned ting ved energi, noe som egentlig gjør at jeg bare får tatt badet en gang i året. Så tar jeg kanskje oppå kjøkkenskapene til påske eller midt på sommeren. Eller drar en tørrmopp over ett eller flere tak før 17. mai. Jul er bare en helgevask, og er superfornøyd når jeg faktisk greier det.

I julen gjøres ikke noe annet enn å lage mat og rydde opp etterpå, og kanskje støvsuge til nyttår.

Fungerer det også.

Er det helt krise kan man bare støvsuge og tørke støv til jul, og så kan man sette frem litt grønnsåpe i noen skjulte skåler og kanskje bruke litt røykelse. Det blir jul da også.

Hi, det virker som om du er stresset og sliten - senk krava, senk skuldrene, gjør det du må (det er nok - ikke alt du "burde"). Og ha litt snillere tanker med deg selv og fokuser på å gjøre julen koselig tross mindre vask og tross jobb.

:kalle::nissekyss::strix::tre: :tree:  :nisse:

Anonymkode: f4ed9...a73

Vi har det ryddig og passelig rent hele året. (Alt har sin faste plass, og med rene flater går set raskt å vaske over).

I jula bruker vi ledig tid på å bake, pynte, familieaktiviteter ute og inne, prioriterer å se et par julekalender-serier sammen hver kveld osv. 

Nyt kvalitetstid med familien, det er helt sikkert rent bok til at dere kan kose dere hjemme💛

Anonymkode: 9ccaa...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...