Gå til innhold

Hvor mye bruke på julegave til kjæresten til sønnen?

Anbefalte innlegg

Sønnen vår på 18 år har hatt en kjæreste i noen måneder nå. Vi kjenner henne ikke så veldig godt enda, men det kommer. 
Hvor mye er greit å bruke på gave? Fikk litt inntrykk av at sønnen vår tenkte vi kunne bruke mer enn det vi hadde tenkt. Han sa hun ønsket seg parfyme, så jeg fant den hun ønsket seg på nett til litt over 600 kr. Den koster egentlig over 800. Så sa han at hun også ønsket seg en bukse. Den koster 650 kr. Men, jeg syns det holder med en av delene. Er jeg kjip? Eller er det greit med en av tingene? 

Anonymkode: e03b7...a5a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Sønnen vår på 18 år har hatt en kjæreste i noen måneder nå. Vi kjenner henne ikke så veldig godt enda, men det kommer. 
Hvor mye er greit å bruke på gave? Fikk litt inntrykk av at sønnen vår tenkte vi kunne bruke mer enn det vi hadde tenkt. Han sa hun ønsket seg parfyme, så jeg fant den hun ønsket seg på nett til litt over 600 kr. Den koster egentlig over 800. Så sa han at hun også ønsket seg en bukse. Den koster 650 kr. Men, jeg syns det holder med en av delene. Er jeg kjip? Eller er det greit med en av tingene? 

En av delene må da være plenty. Synes til og med det var mye. 

Anonymkode: fa66a...389

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Første tiden hadde vi ikke møtt kjæresten, så ga ingenting den julen, i år har vi kjøpt for 500kr.

synes det er nok, så du er ikke det

Anonymkode: 41b66...576

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

🙄

Anonymkode: ca31b...c6a

? Det var et oppriktig spørsmål. Skal gutten også gi en gave, utenom denne? Dersom dette er en gave fra foreldrene, i tillegg til gave fra gutten, er det jo en råflott gave. Dersom dette er fra ham, hadde jeg kanskje kjøpt en liten ting til - fra oss foreldre.

Anonymkode: 0b967...5fc

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Gutten er 18, ikke 8. Han ordner vell sine egne gaver?

Anonymkode: 927e3...4df

Det er da langt fra sikkert. Spørs hva han har å rutte med det.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er da langt fra sikkert. Spørs hva han har å rutte med det.

Det verste er at jeg tror du mener det. 

Anonymkode: 927e3...4df

Jeg kjøpte bursdagsgave til rundt 500 til kjærsten her i hus, og tenker det samme til jul. "Problemet" jeg har oppi dette er at hans familie er stinn rike og min datter fikk 500 kroner i gave fordi hun fikk lappen! Hun har også fått en gave her og en gave der "bare fordi", av besteforeldrene hans. Så jeg føler på at 500 er kjipt, pga gavene hun får.... Skal sies at vi huser han 4-6 dager i uka med alt av mat, vask av klær osv, og jeg har ikke engang snakket med foreldrene hans... 

Anonymkode: 37830...244

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjøpte bursdagsgave til rundt 500 til kjærsten her i hus, og tenker det samme til jul. "Problemet" jeg har oppi dette er at hans familie er stinn rike og min datter fikk 500 kroner i gave fordi hun fikk lappen! Hun har også fått en gave her og en gave der "bare fordi", av besteforeldrene hans. Så jeg føler på at 500 er kjipt, pga gavene hun får.... Skal sies at vi huser han 4-6 dager i uka med alt av mat, vask av klær osv, og jeg har ikke engang snakket med foreldrene hans... 

Hvorfor er det å være kjip? Det er da tanken og ikke prisen som er viktig.

Anonymkode: 99541...8f9

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er det å være kjip? Det er da tanken og ikke prisen som er viktig.

Anonymkode: 99541...8f9

Ja JEG hadde ikke tenkt på det om det var omvendt. Jeg bare føler på det når det er meg selv. Bare er sånn :)

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke den slags gaver man kjøper til en nybakt sønnekjæreste på 18. Og din sønns forslag er nettopp det - ikke en bestilling. Hva hun ønsker seg av dyre gaver vet han nok, men det er ikke det du skal gå etter. Du kjøper en liten ting, ikke etter pris men etter glede.

Anonymkode: 283ba...816

Ohooi parfyme er luksusgave, så å kjøpe enda en ting blir too much i mine øyne. Du er raus, det ER nok, så ikke hør på sønnen din. Han kan kjøpe flere gaver til henne selv 😛 

Anonymkode: 1c841...a84

Gjest NotNaomi

Jeg er en av dem som syns at gaver er en hyggelig tradisjon, og jeg syns ikke at det er så kult å ikke ønske seg noe. Det er i mitt hode veldig trist faktisk. Men jeg syns at å bruke 600 på en person man ikke engang kjenner etter noen måneder er dumt. Hvis jeg var mottager så ville jeg blitt forlegen og følt at gaven var alt for mye. Syns også at parfyme og bukse blir for personlig ift relasjonen, og helt tydelig fra en "bestilling"

Hadde heller kjøpt noe hyggelig som viste en vennlig gest i slike tilfeller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...