Gå til innhold

Har dere noen nyttårsforsett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min er:

Spare så mye jeg klarer. 

Gå ned helst 10 kg. 

Ta litt mer vare på meg selv. Sminke meg i håp om å se litt bedre ut 🤣

Komme i gang igjen med trening og holde ut. 

Finne en ny hobby. Og utvide omgangskrets. 

Håper jeg klarer noen av dem. 

Anonymkode: 57b11...068

Jeg begynte å trene sommeren 2021. Var kjempeflink, og sto på. Februar 2022 fikk jeg covid og orka ikke gå trapper på flere måneder. Så kom oppussing, livet, syke barn, mer livet etc. Så mitt er faktisk at jeg skal ta opp igjen treninga, 1 januar den dag!! Og jeg skal gå ned 15 kilo. 

Anonymkode: 66e8d...8d8

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kom på et til. Unngå ting som kan bli skuffelse. 

Ev gjøre deg bedre rustet til å takle skuffelser? Ingen går gjennom livet uten å bli skuffet noen ganger. 

Anonymkode: 9d869...c48

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ev gjøre deg bedre rustet til å takle skuffelser? Ingen går gjennom livet uten å bli skuffet noen ganger. 

Anonymkode: 9d869...c48

Du har nok rett. Hvordan ruster man til det? 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du har nok rett. Hvordan ruster man til det? 

Du er på god vei ved det første du skrev, gjøre positive endringer i livet ditt, trene og ta vare på egen kropp og psyke, skaffe deg en hobby/noe du brenner for, begynne på prosessen med å utvide nettverket ditt. Akseptere at dette er ting alle jobber med gjennom hele livet, i større eller mindre grad.

Og ta tak i egne tankeprosesser, få hjelp av fagfolk. Se om du kan få et livsmestringskurs gjennom Frisklivklinikk eller lignende.

Et annet råd - begynn i dag. Ingen grunn til å vente til nyttår og hause opp den dagen mer enn nødvendig. Begynn i dag med å være mer aktiv, trene - da er du i gang med det, selv om julen kanskje ikke bidrar til vektnedgang. Da fokuserer du på at du i hvert fall har kommet i gang med en viktig endring.

Anonymkode: ddc4e...23e

Anonym bruker skrev (På 7.12.2022 den 14.02):

Bli feitere

Slutte å trene

Slite ut sofaen

Drikke mer alkohol

Røyke mer og prøve ut diverse rusmidler

Slutte å rydde

Begrense dusjing til hver 4 måned

Være mindre ærlig

Satse på utroskap

Anonymkode: dcc6d...474

Det er så godt å se noen som har orden på prioriteringene sine :D

Jeg har ikke spesifikke nyttårsforsett. Jeg har planer for hva jeg ønsker å gjøre og trenger å gjøre, men knytter det ikke opp til nyttårsforsett, det er valg jeg uansett ønsker å gjennomføre for å gjøre en positiv endring i livet.

Jeg skal fortsette med visse ting, jeg skal begynne med andre, jeg skal gjennomføre det som er bra for meg innen de rammene jeg har.

Jeg håper helsen vil bli bra nok til at jeg kan gjøre noenlunde det jeg ønsker, og hvis ikke må jeg bare legge listen litt lavere, men fremdeles ha samme mål, men mer langsiktige.

Nyttårsforsett er uansett veldig ofte egentlig livsstilsendringer, og de er noe varig. Har man et mer langsiktig perspektiv på det så er også risikoen for "å feile" langt mindre.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fortsette den gode trenden jeg har hatt det siste året. Er kommet til et punkt i livet der jeg er rimelig avslappet. Nyter hver dag 😊

Anonymkode: cbec3...e6c

Høres perfekt ut 😊

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Du er på god vei ved det første du skrev, gjøre positive endringer i livet ditt, trene og ta vare på egen kropp og psyke, skaffe deg en hobby/noe du brenner for, begynne på prosessen med å utvide nettverket ditt. Akseptere at dette er ting alle jobber med gjennom hele livet, i større eller mindre grad.

Og ta tak i egne tankeprosesser, få hjelp av fagfolk. Se om du kan få et livsmestringskurs gjennom Frisklivklinikk eller lignende.

Et annet råd - begynn i dag. Ingen grunn til å vente til nyttår og hause opp den dagen mer enn nødvendig. Begynn i dag med å være mer aktiv, trene - da er du i gang med det, selv om julen kanskje ikke bidrar til vektnedgang. Da fokuserer du på at du i hvert fall har kommet i gang med en viktig endring.

Takk for tips og gode tilbakemeldinger 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...