Gå til innhold

Nå som det er priskrig på julemat....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nesten all maten har beleielig nok utløpsdato mellom 21. og 23. desember. Aldri etter. Kan jeg kjøpe medisterkaker og medisterpølser nå og fryse de ned til julaften? Når bør jeg ta de ut av frysen?

Anonymkode: 925dd...639

Klart du kan fryse det. Hva tror du fryseboksen er til, hvis den ikke er til å fryse mat i?

Anonymkode: 90309...2f2

Klart du kan fryse det. Hva tror du fryseboksen er til, hvis den ikke er til å fryse mat i?

Bruker den stort sett til allerede frossen mat som fisk og lignende. Spiser alltid fersk mat ferskt. 

Alminnelig husholdningskunnskap går i glemmeboken ... 

Hvis medisterkakene "går ut på dato" lille julaften, så spiller det uansett ingen rolle. De er akkurat like gode julaften som lille julaften. 

Anonymkode: 5e61c...bd0

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Bruker den stort sett til allerede frossen mat som fisk og lignende. Spiser alltid fersk mat ferskt. 

Ikke for å være slem, men tror du fisken i frysedisken er født frossen?

Så ja, du kan godt fryse det meste av julemat som du kjøper nå. 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Endel av det du kjøper fersk er frossent fra før.

Jeg kunne vel presisert i hi at det jeg lurer på er om kvaliteten forringes merkbart etter to uker i frys. Basert på svarene her har jeg virket hjernelam skjønner jeg. Jeg tror vel ikke at hvitløksbaguettene og lakseskivene ble laget i frossen tilstand.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kunne vel presisert i hi at det jeg lurer på er om kvaliteten forringes merkbart etter to uker i frys. Basert på svarene her har jeg virket hjernelam skjønner jeg. Jeg tror vel ikke at hvitløksbaguettene og lakseskivene ble laget i frossen tilstand.

Selvfølgelig foringes det ikke merkbart av 1 eller 2 uker i fryseren. Så uvitende er det ikke lov å være, gud bedre.

Selvfølgelig foringes det ikke merkbart av 1 eller 2 uker i fryseren. Så uvitende er det ikke lov å være, gud bedre.

Jeg kunne tatt deg på ganske mange språkfeil, apropos uvitenhet og gud bedre. Takker dog for svar! Da blir det innkjøp i morgen.

Skjønner godt at hi spør, jeg! I butikken kan jeg velge mellom frossen ribbe, fersk ribbe, og helt sikkert ribbe som har vært fryst. Dette gjelder for mange matvarer. Den maten som har vært fryst én gang, er jeg lite interessert i å fryse igjen. 

Anonymkode: 4df12...27e

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...