Gå til innhold

Stoffskifteverdier

Anbefalte innlegg

Tsh er 0,34

Fritt t4 er 21

Fritt t4 er jo innafor normal, kan jeg ha problemer med stoffskifte likevel?

Gikk opprinnelig til lege fordi jeg fremdeles hangler etter covid. 

Hvilepuls på 110-120

Ekstrem trøtthet

Svetter og fryser om hverandre 

Synsforstyrrelser

Diaré og kvalme

Smerter i skuldre og armer

Rastløse ben

Er ellers frisk og slank

Fikk akkurat prøvesvar på 

Anonymkode: ec6df...f07

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436230-stoffskifteverdier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ha høyt stoffskifte. Du må måle fritt T3, anti-TPO og TSI i tillegg. Vitaminer og mineraler bør også sjekkes. Mulig analysene kan etterrekvireres på prøven du allerede har tatt hvis det ikke er for lenge siden. Håper du finner ut av det. God bedring!

Anonymkode: 4ba38...1b9

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du kan ha høyt stoffskifte. Du må måle fritt T3, anti-TPO og TSI i tillegg. Vitaminer og mineraler bør også sjekkes. Mulig analysene kan etterrekvireres på prøven du allerede har tatt hvis det ikke er for lenge siden. Håper du finner ut av det. God bedring!

Anonymkode: 4ba38...1b9

Takk for svar. D- vitamin var på 15, så det var for lavt. B- vit var normal. Jern var lavt. De andre 3 du nevner har ikke blitt målt. Hadde også noe forhøyede verdier på leverprøver, men de var så vidt over referanseområdet. Regner med lege tar kontakt i løpet av uken. Han skulle ringe hvis det ble funnet noe.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Takk for svar. D- vitamin var på 15, så det var for lavt. B- vit var normal. Jern var lavt. De andre 3 du nevner har ikke blitt målt. Hadde også noe forhøyede verdier på leverprøver, men de var så vidt over referanseområdet. Regner med lege tar kontakt i løpet av uken. Han skulle ringe hvis det ble funnet noe.

Siden du også har lav D-vit. og forhøyede leververdier i tillegg til symptomene du beskriver, få også testet sink, kobber og ceruloplasmin.

Du ligger forøvrig så lavt på D-vitamin at det ikke er rart om du er dårlig! Du har 15, optimalt D-vit.nivå er på 75-150 nmol/L...

Anonymkode: 7bdb4...173

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Siden du også har lav D-vit. og forhøyede leververdier i tillegg til symptomene du beskriver, få også testet sink, kobber og ceruloplasmin.

Du ligger forøvrig så lavt på D-vitamin at det ikke er rart om du er dårlig! Du har 15, optimalt D-vit.nivå er på 75-150 nmol/L...

Anonymkode: 7bdb4...173

Mulig d- vit er årsaken ja. Ser at jeg tidligere år har ligget på 7 og 11 uten særlig symptomer. Da har jeg fått resept på divisun. Men det er jo alltid lavt uansett. Det samme er jern. Er akkurat som ikke kroppen min tar det til seg. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Mulig d- vit er årsaken ja. Ser at jeg tidligere år har ligget på 7 og 11 uten særlig symptomer. Da har jeg fått resept på divisun. Men det er jo alltid lavt uansett. Det samme er jern. Er akkurat som ikke kroppen min tar det til seg. 

Husk å ta d-vitamin sammen med omega3 eller mat med fett i.

Anonymkode: 34458...8b3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...