Gå til innhold

Kjøpe bruktbil av en privat selger på Finn.no

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Ikke noe problem det. Prøvekjør og ha med en bilkyndig. Rimeligere er det også

Anonymkode: 30dc8...d79

Okei, bra. Jeg får kanskje ikke prøvekjørt den før jeg avtaler kjøp, for den er i en annen del av landet. Men den er fra i år, og jeg har prøvekjørt en maken bil hos forhandler.

Anonymkode: 8c386...5a7

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Okei, bra. Jeg får kanskje ikke prøvekjørt den før jeg avtaler kjøp, for den er i en annen del av landet. Men den er fra i år, og jeg har prøvekjørt en maken bil hos forhandler.

Da har du jo alle garantier og reklamasjoner uansett

Her kjøpte mannen en audi e-tron usett fra privat selger. Bilen stod i Trondheim og vi bor like utenfor Oslo. Nå var denne bilen riktignok bare 6 mnd gammel, så da er det ikke noe problem mtp garantier osv. Vi sparte vel 100 000,-  på å kjøpe den typen brukt.

Anonymkode: 3108e...feb

Hm, kanskje vi skal slå til. Jeg sjekket og fant at det er heftelser på bilen, dvs at eieren har lån med pant i bilen (tilsvarende nesten hele salgssummen)
Men sånt kan man vel få fjernet/ordnet opp i i kjøpsprosessen, antar jeg?

hi

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hm, kanskje vi skal slå til. Jeg sjekket og fant at det er heftelser på bilen, dvs at eieren har lån med pant i bilen (tilsvarende nesten hele salgssummen)
Men sånt kan man vel få fjernet/ordnet opp i i kjøpsprosessen, antar jeg?

hi

Det pleier å stå at heftelser blir fjernet ved salg. Du må ikke kjøpe hvis ikke lånet blir slettet av selger.

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det pleier å stå at heftelser blir fjernet ved salg. Du må ikke kjøpe hvis ikke lånet blir slettet av selger.

Hm. Sjekket annonsen nå. der har selger krysset NEI for om bilen har heftelser, men det stemmer jo ikke, for det har den.
Det var ikke så tillitvekkende. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hm. Sjekket annonsen nå. der har selger krysset NEI for om bilen har heftelser, men det stemmer jo ikke, for det har den.
Det var ikke så tillitvekkende. 

Det er frivillig pant i bilen for lånet. Det lånet blir innfridd i det bulen selges. Hadde det vært utleggspant, så ville jeg vært mer bekymret

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er frivillig pant i bilen for lånet. Det lånet blir innfridd i det bulen selges. Hadde det vært utleggspant, så ville jeg vært mer bekymret

Ja, okei, bra. 

Fordelen både ved å kjøpe og selge gjennom megler er at det er lettere å forholde seg til om noe er galt.

Men en såpass ny bil vil jo nybilgarantien fremdeles gjelde så da er det ikke så farlig.

Anonymkode: 9d04f...c36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...