Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Har 1200 kroner på brukskontoen, får lønn på mandag. Har litt planer i helga og rekner med å bruke litt mer enn det. Har sparekonto på 30 000, kan overføre eit par tusen fra den så holder det nok. Men sitter så langt inne å gjør det, godt å ha eit bufferkonto. Dere som sier at dere har bare eit par tusen igjen før lønn, har dere ingen slik konto. Hvor mye er det vanlig å ha på sparekonto? Anonymkode: 8a3e5...d28
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Etter flere år med å betale på gammel gjeld har jeg klart å spare opp ca 30 000 jeg og, men det er det jeg har på sparekonto. Er uaktuelt å planlegge å gjøre noe som innebærer å ta fra den kontoen, da får heller moroa vente litt. Anonymkode: f7311...41f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Jeg _har_ en konto, men den skal ikke røres. Jeg har dessverre måtte bruke altfor mye av den bufferen tidligere så nå er det bare 1/3 igjen og det skal stå. Jeg har pr nå 500 kroner på brukskonto, og er invitert i bursdag på fredag. Jeg HAR en konto med 3000 på, men som jeg ikke har lyst å bruke da jeg alt har gått under grensa for hva jeg syns er greit å ha på den. Anonymkode: d0783...09c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 Jeg hadde en, men etter eksen bare dro fra oss, ble den brukt opp, og siden har jeg ikke hatt råd til å bygge opp sparekonto igjen Anonymkode: 8025a...26b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Jeg har en innebygd kreditt på forbrukskontoen, så jeg kan overtrekke den med 10.000 kr. Det koster jo litt i renter selvfølgelig, blir jo som et kredittkort, men å overtekke i helga og få lønn til mandag hadde ikke kostet noe. Jeg har litt sparing, men det er ikke penger jeg kan ta ut. Sparer 300 kr i måneden som går rett inn i et fond, så de føler jeg er litt låst, selv om jeg egentlig kan ta ut penger derfra også. Ellers har jeg flexilån, så jeg har noen hundre tusen tilgjengelig der. Anonymkode: 0d9ae...d03
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 Jeg hadde det frem til for noen uker siden. Nå er 3150 kroner alt jeg eier og har i rene penger. Anonymkode: b818d...75c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 Tror kanskje det skal gå. Fant tre gavekort som det er ca. 1100 igjen på (som kan gå til mat). Ungene og jeg skal bort i helga så kun mannen som er heime. Dattera fyller år i morgon og får ein høytaler og skal i tillegg få penger til klær. Rekner med det er ok at hun får de på mandag. Då har vi 1100 til helga, det skal gå. Nesten alt av julegaver er kjøpt (minus svigermor, tenker at mannen kan ta seg av den). HI Anonymkode: 8a3e5...d28
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 Spørsmålet er om de vanligvis har penger nok til å spare noen tusen og at det at kontoen er tom nå skyldes uvanlig dtore kostnader, eller om du stadig er omtrent i 0 før lønn. Hvis du vet at du lett betaler inn tilsvarende neste måned er det jo ikke noe problem, men om du bruker 2000 fra sparekontoen denne måneden må forbruket ditt være 4000 lavere neste måned enn denne måneden. Hvis ikke bil problemet bare vokse. Anonymkode: cfbd6...913
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Spørsmålet er om de vanligvis har penger nok til å spare noen tusen og at det at kontoen er tom nå skyldes uvanlig dtore kostnader, eller om du stadig er omtrent i 0 før lønn. Hvis du vet at du lett betaler inn tilsvarende neste måned er det jo ikke noe problem, men om du bruker 2000 fra sparekontoen denne måneden må forbruket ditt være 4000 lavere neste måned enn denne måneden. Hvis ikke bil problemet bare vokse. Anonymkode: cfbd6...913 Ekstra kostnader denne mnd, har betalt alt av julegaver til tre barn og 10 tantebarn og 1 mor. På neste lønnning er det og halv skatt. Anonymkode: 8a3e5...d28
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 Jeg låner av og til av meg selv og fører over igjen når jeg får lønn. Anonymkode: e0280...9e2
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 Jeg har 500 kr til mandag 16.45. Det må bare gå det. Er middag som er verst for det er så dyrt. Hadde det bare vært meg så hadde jeg bare spist skiver istedenfor til middag for å spare inn på maten,men jeg har ett barn som må få middag. Anonymkode: 959de...fe4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har 500 kr til mandag 16.45. Det må bare gå det. Er middag som er verst for det er så dyrt. Hadde det bare vært meg så hadde jeg bare spist skiver istedenfor til middag for å spare inn på maten,men jeg har ett barn som må få middag. Anonymkode: 959de...fe4 Brødskiver bra nok middag i blant. Anonymkode: 08c0f...873
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #13 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Brødskiver bra nok middag i blant. Anonymkode: 08c0f...873 Du kan for eksempel lage de i ovnen til ostesmørbrød! Det er fin mat det iblant. Jeg låner også av meg selv i blant. Må det denne helgen siden jeg som mange får lønn mandag og det skjer mye i helger nå før jul. Anonymkode: 18faf...728
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #14 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du kan for eksempel lage de i ovnen til ostesmørbrød! Det er fin mat det iblant. Jeg låner også av meg selv i blant. Må det denne helgen siden jeg som mange får lønn mandag og det skjer mye i helger nå før jul. Anonymkode: 18faf...728 Ja, var lurt det å låne av seg selv. 👍HI Anonymkode: 8a3e5...d28
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #15 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Brødskiver bra nok middag i blant. Anonymkode: 08c0f...873 Det jeg enig i,men nå er det 6 dager til jeg får penger da Anonymkode: 959de...fe4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #16 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det jeg enig i,men nå er det 6 dager til jeg får penger da Anonymkode: 959de...fe4 Du har ikke noe oppspart trumf bonus du kan overføre til konto? Jeg førte over noen tusen her om dagen. Anonymkode: 18faf...728
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2022 #17 Skrevet 6. desember 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Du har ikke noe oppspart trumf bonus du kan overføre til konto? Jeg førte over noen tusen her om dagen. Anonymkode: 18faf...728 Nei de bruker vi hele tiden for å ha nok til det mest nødvendige. Anonymkode: 959de...fe4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2022 #18 Skrevet 7. desember 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg har 500 kr til mandag 16.45. Det må bare gå det. Er middag som er verst for det er så dyrt. Hadde det bare vært meg så hadde jeg bare spist skiver istedenfor til middag for å spare inn på maten,men jeg har ett barn som må få middag. Anonymkode: 959de...fe4 1/2 kg poteter ca 8 kr 1 julepølse ca 17 kr Surkål ca 5 kr Middag under 30 kr. Risgrøt Ertesuppe Omelett med poteter og billige grønnsaker Betasuppe med pølsebiter Anonymkode: cfbd6...913
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2022 #19 Skrevet 7. desember 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg har 500 kr til mandag 16.45. Det må bare gå det. Er middag som er verst for det er så dyrt. Hadde det bare vært meg så hadde jeg bare spist skiver istedenfor til middag for å spare inn på maten,men jeg har ett barn som må få middag. Anonymkode: 959de...fe4 Kjøp ferdigpose med pytt i panne, egg og hvitløksbrød. Kjøper det på rema, og tror den middagen kommer på 100kr. Og eggene brukes ikke opp, så man har til senere. Anonymkode: 8025a...26b
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2022 #20 Skrevet 7. desember 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg har 500 kr til mandag 16.45. Det må bare gå det. Er middag som er verst for det er så dyrt. Hadde det bare vært meg så hadde jeg bare spist skiver istedenfor til middag for å spare inn på maten,men jeg har ett barn som må få middag. Anonymkode: 959de...fe4 Både poteter og julepølse er på priskrig nå. Middag i to dager det om dere er bare to stykker. Kok poteter og lag brun saus dag en, og stek resten av potetene og pølsebiter pluss speilegg på dag to. En frossen pose lapskausblandig koster en tyvekroning, kok i vann med en buljongterning og tilsett noen pølsebiter og du har suppelapskaus. Ungene mine elsker det Anonymkode: 0d9ae...d03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå