Gå til innhold

Vond smak på svinekjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre enn meg som reagerer på vond lukt og smak på svinekjøtt? Føler at uansett hvilken del av grisen, og uavhengig av pris, så er det vond lukt når man tilbereder kjøttet, og det ender opp uspiselig. Jeg har ikke tall på hvor middager som har gått i søpla de siste årene. Kjedelig når man har brukt timevis på f.eks ertesuppe med svineknoke, og det ikke er spiselig! Nå i helga hadde vi til og med bacon som stinket. Vet det kan være noe lukt fra hanngris kjøtt, men synes det gjelder alt av svinekjøtt for tiden.

Anonymkode: 237c2...4e0

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg kan ikke i jeg har merka noe til det.

Anonymkode: f07bd...943

Skrevet

Har flere ganger opplevd vond lukt, oftere enn tidligere. Men det har stort sett hatt ok smak. 

Anonymkode: f6637...a52

Skrevet

Vi bruker mye gris og har aldri merket dette. Kan du være gravid? 

Anonymkode: 6232f...86b

Skrevet

Covid ?

Anonymkode: ac2dd...889

Skrevet

Ja det kjenner jeg ofte og er grunnen til at jeg nesten ikke spiser svin. Er fordi det er hann-gris og/eller kjøttet ikke er helt ferskt. 

Anonymkode: f0be0...5bb

Annonse

Skrevet

Nei, har ikke merka det...

Spiste ribbe forrige helg, og pølser i dag. Ingen usmak her.

Anonymkode: f53c7...af9

Skrevet

Ja synes også svinekjøtt er uggent, har vært sånn i mange år. Spiser det derfor veldig sjelden. Pølser, speket kjøtt osv går fint. Er som flere kommenterer trolig råne du reagerer på, og det er genetisk betinget.

Anonymkode: 2098c...d94

Skrevet

Er ikke gravid og hadde covid i januar, ikke siden så vidt jeg vet. Jeg er ikke den eneste i huset som reagerer. Mannen min kjenner det også, og han har ikke spesielt god lukte eller smakssans. 

Anonymkode: 237c2...4e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...