Gå til innhold

På tide å forby alkoholservering på fotballkamper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For øyeblikket er det fotball VM i Qatar.

Under dette VM, i motsetning til tidligere VM, har det vært forbudt med alkoholservering på stadionene.
Under alle andre VM, EM og andre større fotball arrangementer har det vært mye bråk mellom fulle supportere under og etter kamper.
Det har det ikke vært denne gangen.

Er det på tide å forby alkoholservering på stadion under fotballkamper?

Anonymkode: 841aa...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må man forby alkohol alle steder der det fører til bråk. På byen, i private hjem, på puber, restauranter osv. 

Går fint for meg, for jeg drikker ikke, men sikkert kjipt for mange andre

Anonymkode: d0832...b41

Skrevet

Det er vel bare to år siden det ble lovlig å servere alkohol under fotballkamper. Så det er nok for tidlig til å evaluere så mye.

Forbyr man det blir det vel bare slik det har vært, at mange drikker seg full på forhånd (og springer ut i pausen for å drikke noe de har gjemt unna, som en del også gjør).

Jeg er i utgangspunktet imot å blande idrett og alkohol, men synes at en slik ev. diskusjon bør tas opp utenom akkurat dette VM'et, da det er langt viktigere ting man bør fokusere på under dette VM... du vet, slavearbeid, de noen tusen arbeidere som har dødd under oppføring av blodarenaene og hoteller før VM, menneskerettigheter, sportsvasking, sannsynlig korrupsjon i fifa...

Anonymkode: 71876...f07

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg tror ikke at det gjør noe at det er alkoholfritt. Hvis folk klarer å ha det gøy og være entusiastiske uten å drikke så er det jo bra. Som du nevner så unngås mye bråk og slossing. Det var vel ikke så mange og voldsomme protester heller da det ble kjent at det ikke ble alkoholsalg under kampene. De fleste tok det helt bra selv om pressen blåste det opp.

Nå er det ikke akkurat noen kampsak for meg så ikke så engasjert. Tenker bare at det er positivt på noen måter. 

Skrevet

la folk drikke slutt å syt

Anonymkode: c9fc1...1f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Under dette VM, i motsetning til tidligere VM, har det vært forbudt med alkoholservering på stadionene.
Under alle andre VM, EM og andre større fotball arrangementer har det vært mye bråk mellom fulle supportere under og etter kamper.

Kanskje fordi det er bare en brøkdel av fansen av hva det har vært i Europa? jeg bare lurer.. 

Anonymkode: 8d30b...91e

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Tror det er flere årsaker til mindre bråk her. Hvem hadde råd til å reise dit, hvem fikk visum og hvem er egentlig på kampene (migrantarbeidere eller supportere). 

Anonymkode: 95e02...69e

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kanskje fordi det er bare en brøkdel av fansen av hva det har vært i Europa? jeg bare lurer.. 

Anonymkode: 8d30b...91e

Heller noen hundre berusede hooligans enn tusen edru lakenkledde drapsmenn som mener homofili er den største synd og som synes at migrantarbeidernes liv er like lite verdt som dopapiret de tørker seg med.

Anonymkode: 7af0a...8df

Skrevet

Kan de finne nye sponsorer så er det ikke umulig da for den sak skyld, men dette VM er ikke reprasentativt for noe slikt. 

Anonymkode: 95e02...69e

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Da må man forby alkohol alle steder der det fører til bråk. På byen, i private hjem, på puber, restauranter osv. 

Går fint for meg, for jeg drikker ikke, men sikkert kjipt for mange andre

Anonymkode: d0832...b41

Qatar er jo ikke alkoholfritt, og som utlending får man enkelt kjøpt alkohol, bare ikke på fotballkampene. 

Anonymkode: 8afb7...055

Skrevet
On 12/5/2022 at 9:50 PM, Anonym bruker said:

Nei

Anonymkode: 4a5d8...96d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...