Gå til innhold

En kollega med EKSTREMT dårlig personlig hygiene!

Anbefalte innlegg

Er det ingen regler for hygiene osv.? 
Har en kollega som har den verste personlige hygienen jeg noen gang har vært borti. Han dusjer svært sjeldent og skifter ikke tøy. Julebord var for en uke siden og han var ikke nydusjet den kvelden og tror helt ærlig ikke han har dusjet etterpå heller.

Idag holdt jeg på å brekke meg når han kom inn i rommet. Jobben han utfører er av den sort at han lukter ekstra jævlig og det er helseskadelig når man ikke vasker seg! Han dusjer ekstremt sjeldent, vasker seg ikke og du ser han er møkkete. Jeg spurte han da jeg var ny i bedriften om han spilte gitar for neglene hans var lange. Fikk til svar at han var bare for lat til å klippe dem. Han sa Han burde kanskje bli flinkere pga bakterier og han ikke vasker hendene før måltider eller generelt.

Jeg sa til sjefen at det må bli tatt tak i på nytt (er tatt opp to ganger før og han sier selv han har dårlig hygiene og alltid hatt det). Jeg sa til sjefen at nå er det så ille at det er snart helseskadelig å ta på ting han tar på.

Jeg orker ikke å være i nærheten av han lenger og å jobbe med han er helt uaktuelt. 
Jeg blir fysisk dårlig av å være i nærheten av han og han vet så godt at han stinker!

Anonymkode: 4d29f...f89

Fortsetter under...

Har dere ikke i arbeidskontrakten om hygiene? Om dere har med bakterier og gjøre burde det vært nevnt der. Er ikke sikkert han er klar over at dere «merker» det. Ledelsen burde inn og veilede evt bedriftshelsetjenesten

Anonymkode: 328b3...5cd

Kjenner til et lignende tilfelle for en del år tilbake.

Der fikk ledelsen koblet på bedriftshelsetjenesten (som hun over foreslår).

Det ble satt regler for hygiene før hun kom på jobb. Viste seg at det lå en del andre problemer bak også, og dette fikk hun også hjelp til å ordne. Etter det fulgte hun opp. Hun ble også en helt annen å forholde seg til på jobb, så hun hadde nok følt på det selv, at hun luktet og ikke var ren, og derfor hadde hun fått en veldig utrivelig holdning på jobb, hvor hun store deler av tiden var negativ og spydig. Etter hun fikk hjelp snudde hun og ble faktisk ganske så velfungerende, langt mer sosial og langt mindre negativ mot andre. Det jeg har tenkt om henne er at det var beundringsverdig at hun tross alt greide å jobbe fullt mens hun hadde det som hun hadde det før, så det var mye styrke i henne.

Få ledelsen til å koble inn bedriftshelsetjenesten, for dette er trolig noe ledelsen selv ikke vil greie å snu, siden de gir inntrykk av å være konfliktsky, eller ikke har forstått kollegaens utfordringer så langt.

Anonymkode: b0c70...59c

Øverste leder har snakket med vedkommende hvertfall to ganger uten at det blir bedre. Kan jeg som kollega kontakte bht? Når jeg tok det opp igjen idag ble det bare fliret bort, men jeg er dønn seriøs når jeg mener at det er helsefarlig for andre å ta på samme ting vedkommende tar på!

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Øverste leder har snakket med vedkommende hvertfall to ganger uten at det blir bedre. Kan jeg som kollega kontakte bht? Når jeg tok det opp igjen idag ble det bare fliret bort, men jeg er dønn seriøs når jeg mener at det er helsefarlig for andre å ta på samme ting vedkommende tar på!

Det er ikke helseskadelig for deg å ta på ting han har tatt på. Du synes det er ekkelt, det er greit, men det er ikke helseskadelig. Du vasker jo forhåpentlig vis dine egne hender jevnlig. 

Anonymkode: 78f09...b83

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...