Gå til innhold

Jeg har 3000 kroner igjen som skal holde til 15.desember. Kan dere hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha hvert fall 1500 til mat og 500 til diesel. Dermed må jeg kjøpe 11 julegaver for 1000 kr. Hva kjøper jeg til

Jente 10, jente 10, gutt 12, gutt 17, mormor 77, bestefar 76, tante 83, kvinne 47, mann 65, en baby og min venninne på 38? 

Kan ikke lage noe. Full jobb og alene med mange barn. Stress, altså.

Anonymkode: d44dc...f74

Skrevet

Jeg syns du bare skal gi gaver til egne barn. De andre får klare seg uten gave fra deg i år, når du har så dårlig råd.

Eventuelt kan noen v dem få en tjeneste i gave. Babyens foreldre kan få noen timers barnepass, tante og mormor kan få at du kommer og rydder hagen deres en dag til våren osv.

Anonymkode: 528ce...de2

Skrevet

Hvis du får penger den 15 har du jo fremdeles over en uke å kjøpe de resterende julegavene.

Anonymkode: 8d896...62f

Skrevet

Hvis du har Normal i nærheten, finner du enkelt 11 julegaver til 1000 kroner, men noen enkel oppgave blir det ikke. Du må bare senke standarden litt i år, folk må bare ha forståelse for det. 

Anonymkode: 87347...93c

Skrevet

Gå på eg antikvariat og finn bøker som bille passe den enkelte.

Anonymkode: bbdec...ada

Skrevet

Støtter forslaget om å gå på Normal.

De unge kan få badebomber og snop, eller julesokker og snop, de gamle kan få sjokolade.

Anonymkode: 12dfb...b89

Skrevet

Handle på Klikk og Hent? Betale senere? Kun hvis du har råd senere altså!

Anonymkode: f6a26...529

Skrevet

Jeg synes dere skal snakke sammen, fortell at du har dårlig råd og at det derfor blir enkle/få gaver i år. Deretter ville jeg kun prioritert gaver til de under 18 år.

Skrevet

Alle kan få trysilsokk fra Europris, det er gode vintersokker som absolutt alle kan bruke. Kampanje på dem nå også, to for 80 eller noe sånt. 

Legg oppi en pakke med noe julesnop og vips har du fine presanger for godt under 100 kr stk.

Skrevet

Jeg kjenner litt på det samme. Jeg har 1500kr til 20. desember, og 500 går til drivstoff. Jeg har bestemt at jeg må handle julegaver 20. desember. Men… nå er det priskrig på julemat i butikkene, så sjekk om det er mulig å spare inn litt der. Da får du mer til dine egne barn i alle fall

Anonymkode: 0c27a...c54

Skrevet

Dropp gavene. Eller handle på bruktbutikk. Mye fint!

Anonymkode: 2f2a9...178

Skrevet

Vent til 15 med å kjøpe julegaver da vel? Kjøp noen nå også venter du. Voksne gir jeg ikke til i år faktisk. Hvis jeg mot formodning skulle ha kjøpt noe hadde det blitt en pakke Dumle fra rusta liksom.

Anonymkode: 951dd...84d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjøpte meg et lite lyshus på plantasjen, med et elektrisk telys inni, så ble det veldig koselig. Står på en hylle på kjøkkenet. Det er liten fin ting til de voksne.

https://www.plantasjen.no/telysholder-hus-hoyde-12-cm-hvit-2391871.html?gclid=EAIaIQobChMImtLll77i-wIVxAqiAx2R6gBpEAQYCiABEgKvX_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: 33968...c0e

Nei! Denne hadde gått rett i gjenbruk, bare tull å kjøpe sånt rask. Folk har evig nok, dessuten ville ikke et sånt passe inn hos alle.

Anonymkode: 2fead...6b6

Skrevet

Enten tar du et år med færre gaver, eller så gjør du det gratis: Gå på Finn.no og sjekk alt det fine som gis bort. Velg ting du kan få hentet selv. De har til og ordnet i seksjoner etter hvem man skal ha gave til.

Anonymkode: 8b71e...25c

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Vent til 15 med å kjøpe julegaver da vel? Kjøp noen nå også venter du. Voksne gir jeg ikke til i år faktisk. Hvis jeg mot formodning skulle ha kjøpt noe hadde det blitt en pakke Dumle fra rusta liksom.

Anonymkode: 951dd...84d

Synes det er koselig at det ligger noe til de voksne også under treet jeg da, sender helt feil signaler til barna at det bare er de som skal få...

Men dyrt trenger det ikke være, en pakke dumle fra Rusta er helt innenfor. Jeg personlig gikk på Feel når de hadde 30% på all mat forrige uke og kjøpte litt krydder, olje, sjokolade og kaffe til de voksne i min familie. Forbruksvarer som alle bruker, men som er litt penere innpakket 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis du får penger den 15 har du jo fremdeles over en uke å kjøpe de resterende julegavene.

Anonymkode: 8d896...62f

Nei, for jeg skal sende gavene og pengene som kommer den 15. skal brukes på egne barn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Alle kan få trysilsokk fra Europris, det er gode vintersokker som absolutt alle kan bruke. Kampanje på dem nå også, to for 80 eller noe sånt. 

Legg oppi en pakke med noe julesnop og vips har du fine presanger for godt under 100 kr stk.

Veldig godt tips. Tusen takk♥️

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Synes det er koselig at det ligger noe til de voksne også under treet jeg da, sender helt feil signaler til barna at det bare er de som skal få...

Men dyrt trenger det ikke være, en pakke dumle fra Rusta er helt innenfor. Jeg personlig gikk på Feel når de hadde 30% på all mat forrige uke og kjøpte litt krydder, olje, sjokolade og kaffe til de voksne i min familie. Forbruksvarer som alle bruker, men som er litt penere innpakket 🙂

Enig, barna skal få🎅🏾♥️

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Støtter forslaget om å gå på Normal.

De unge kan få badebomber og snop, eller julesokker og snop, de gamle kan få sjokolade.

Godt tips, takk. Har normal her. 😊

Skrevet
7 hours ago, Anonym bruker said:

Må ha hvert fall 1500 til mat og 500 til diesel. Dermed må jeg kjøpe 11 julegaver for 1000 kr. Hva kjøper jeg til

Jente 10, jente 10, gutt 12, gutt 17, mormor 77, bestefar 76, tante 83, kvinne 47, mann 65, en baby og min venninne på 38? 

prioterer babyen og dine egen barn. voksne har forstårelse for at du har lite penger

Anonymkode: 76b84...450

Skrevet

Barna mine får mange fine gaver fra meg. Dette er de jeg må kjøpe til utenom.

Skrevet

20 kr for sjokoladeplater på Rema, eller 20 kr for liten julepose med snop på Europris. Om tilbudet med Trysilsokk gjelder har du gaver til 60 kr som passer til «alle». Mener også XXL har brukt å ha div. tilbud på ullsokker om det er utplukket på størrelser. Kjell & Company har tilbud på f.eks elektriske «stearinlys» (ikke kubbe, men til lysestake). Kanskje noe for eldre mennesker? De hadde også elektrisk salt/pepperkvern, begge kostet 100 kr. Griseflakslodd koster 10 kr stk. 

Anonymkode: a51f7...dd7

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Kan du ikke handle noen gaver når du får lønn den femtende 

Anonymkode: de227...9cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Klarna. Hvis du vet at du kan betale tilbake. 

Anonymkode: abe0a...4ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...