Gå til innhold

Skole i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiåringen ble dårlig i går kveld og hadde 39,4 i feber da jeg la meg kl 23. Fikk Paracet og har sovet godt, men litt urolig i natt. Nå er han feberfri og kvikk, men sier han er slapp og skjelven. Han flyr raskt opp i feber i korte perioder og vi føler ofte at vi er hjemme med for friskt barn. Men kan det være tabletten som virker enda, eller er han feberfri? Og bør han holdes hjemme i dag også?  

Anonymkode: 26385...c01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp og skjelven sier ikke det nok tenker jeg, jeg ville valgt hjemme.

Anonymkode: 05f2e...40b

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Tiåringen ble dårlig i går kveld og hadde 39,4 i feber da jeg la meg kl 23. Fikk Paracet og har sovet godt, men litt urolig i natt. Nå er han feberfri og kvikk, men sier han er slapp og skjelven. Han flyr raskt opp i feber i korte perioder og vi føler ofte at vi er hjemme med for friskt barn. Men kan det være tabletten som virker enda, eller er han feberfri? Og bør han holdes hjemme i dag også?  

Og det spør du om? 🙈

Svaret er : ja. Han skal være hjemme ihvertfall i dag. Og en annen ting, det er en grunn til at skolebarn skal være hjemme 24 t etter siste feber måling. Hindre at andre blir syke. 

Anonymkode: 3c101...42f

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Og det spør du om? 🙈

Svaret er : ja. Han skal være hjemme ihvertfall i dag. Og en annen ting, det er en grunn til at skolebarn skal være hjemme 24 t etter siste feber måling. Hindre at andre blir syke. 

Anonymkode: 3c101...42f

Skolebarn skal på skolen når de er friske igjen. Feberfri dag er i barnehagen, fordi barna er tettere på hverandre, og ikke lett kan si hva de føler

Anonymkode: 61360...3db

Skrevet

Jeg ville holdt ham hjemme. 

Anonymkode: 845f9...259

Skrevet

Han har 38,2 i feber og blir selvsagt hjemme. 

Jeg er klar over anbefalinger, men opplever så ofte at formen blir stigende utover dagen og at feberen kun varer en kort periode. Han har også tendens til å gjerne være hjemme, så jeg kan ikke stole helt på hans egen vurdering selv om han burde være gammel nok til å avgjøre slikt selv. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Han har 38,2 i feber og blir selvsagt hjemme. 

Jeg er klar over anbefalinger, men opplever så ofte at formen blir stigende utover dagen og at feberen kun varer en kort periode. Han har også tendens til å gjerne være hjemme, så jeg kan ikke stole helt på hans egen vurdering selv om han burde være gammel nok til å avgjøre slikt selv. 

hi

Du spør om råd her, men forventer at han som er 10 år skal kunne vurdere det selv......okei

Anonymkode: ee741...b0a

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Du spør om råd her, men forventer at han som er 10 år skal kunne vurdere det selv......okei

Anonymkode: ee741...b0a

Okei…🙄

Skrevet

Helt klart hjemme, men en tiåring kan vel være alene hjemme?😊

Anonymkode: 6cb8a...86a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Helt klart hjemme, men en tiåring kan vel være alene hjemme?😊

Anonymkode: 6cb8a...86a

Man lar ikke en 10 åring være alene hjemme med feber og dårlig allmenntilstand. Er en grunn til at man har krav på omsorgsdager til barnet er 12 år.

Anonymkode: 441cd...29c

Skrevet

Er han frisk sender du han på skolen. 

Anonymkode: bdac9...15a

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

La han være hjemme.

Anonymkode: 369e6...e5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...