Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å tolke et utsagn ( advarsel, krimsak )

Anbefalte innlegg

En veldig fæl hendelse i Idaho for ca 3 uker siden nå hvor fire studenter ble drept. Da det skjedde var det seks studenter i huset med tre etasjer. To studenter i hver etasje og de to i 1. overlevde og merket ikke hva som hendte over dem. Gjerningsmannen er ikke tatt og politiet deler veldig lite informasjon, men de har sagt at det var et målrettet angrep og at de ser bort fra at de to nede og eksen til ene er mistenkt, samt en til som kunne virke mistenkelig.

Så har faren til den ene studenten snakket endel med media, og i går sa han at drapsmannen hadde gått inn i 2. etasje, og at han hadde valgt å gå opp i 3.hvor datteren hans og venninnen var blitt drept. De som var i 2.etasje var et kjærestepar hvor gutten var på besøk den natten. 

Når faren sier at drapsmannen kom inn i 2.etasje for deretter å velge og gå opp i 3. hvor datteren ble drept, og faren sier at det hadde han ikke trengt- hvordan tolker dere det? Selv tenker jeg at det da var en av de to som lå i 2.som var målet for den fæle handlingen. Noen er uenig med meg, så noen tanker her? Beklager et så dystert innlegg men dette blir diskutert mye på Reddit nå.

Anonymkode: 490dc...732

Fortsetter under...

Vi vet jo ikke hva far har fått av informasjon fra politiet eller hva som er fars egne tanker eller teorier. Jeg tenker at hvis han sier at drapspersonen ikke "hadde trengt" å gå opp i tredje og drepe hans datter og venninnen, så er vel det mest trolig egentlig bare et uttrykk for det meningsløse i situasjonen og at han fortvilt ønsker drapsmannen hadde stoppet etter de to i andre etasje (selv om jeg antar han ønsker ingen var drept). Uansett, traumatiserte personer kan si mye rart lenge etter traumet/sjokket, så å detaljanalysere hva de sier har ikke noen hensikt.

Det merkeligste ved denne saken synes jeg er at de i førsteetasje ikke har merket noe som helst, det synes jeg er veldig merkelig, om dette er snakk om at flere deler et hus sammen, ikke ulike boenheter.

Jeg synes folk skal holde seg for gode til å spekulere i hva som har skjedd inntil videre.

Anonymkode: a3537...f23

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Vi vet jo ikke hva far har fått av informasjon fra politiet eller hva som er fars egne tanker eller teorier. Jeg tenker at hvis han sier at drapspersonen ikke "hadde trengt" å gå opp i tredje og drepe hans datter og venninnen, så er vel det mest trolig egentlig bare et uttrykk for det meningsløse i situasjonen og at han fortvilt ønsker drapsmannen hadde stoppet etter de to i andre etasje (selv om jeg antar han ønsker ingen var drept). Uansett, traumatiserte personer kan si mye rart lenge etter traumet/sjokket, så å detaljanalysere hva de sier har ikke noen hensikt.

Det merkeligste ved denne saken synes jeg er at de i førsteetasje ikke har merket noe som helst, det synes jeg er veldig merkelig, om dette er snakk om at flere deler et hus sammen, ikke ulike boenheter.

Jeg synes folk skal holde seg for gode til å spekulere i hva som har skjedd inntil videre.

Anonymkode: a3537...f23

Det er ikke så rart de i 1.ikke har hørt noe spesielt. Hvis de har hørt lyder så er det ikke sikkert at de ville reagert for det, fordi det er naturlig at det er lyder i hus med seks personer. Det går for langt med noen spekulasjoner, men slike saker blir naturlig nok snakket om. Vi hadde snakket om det her også om fire studenter hadde blitt drept, men her til lands er det mye strengere regler på hva man kan diskutere i sånne saker. Da må man til svenske og andre utenlandske forum. Det er en veldig sjokkerende hendelse og mange vil dele tanker. 

Anonymkode: 490dc...732

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...