Gå til innhold

Har du planer om å gi bort noen hjemmelagde julegaver i år?

Anbefalte innlegg

Hjemmelagd er koselig å gjøre og koselig å få, og koster lite, i mange tilfeller. Jeg gir bort tørket chili fra hagen på pene glass fra bruktbutikk, fine kort jeg har laget selv, og et par tovete strikkevotter. Om det blir tid skal jeg også bake et par runder småkaker og gi bort på glass. Og så har jeg laget kalender til mannens kontor med bilder jeg har fremkalt fra året som gikk.

Hva gjør dere?

Anonymkode: 8e7b3...898

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg lager alltid hjemmelaget baileys og eggnog og gir bort (og samler inn flaskene etter jul..) 

I år får også svigermor tørkede einebær

Anonymkode: e2974...465

God ide med einerbær! Og så mye hyggeligere enn å kjøpe noe som er så enkelt tilgjengelig!

Har du oppskrift på baileys og eggnog?

Annonse

Har to enslige menn på gavelisten, som begge ønsker seg delfiakake. Så da lager jeg det til dem sammen med ungene. Lett å lage, og de er veldig glad i det. Litt vittig, for det er en kake jeg overhodet ikke er glad i selv og ikke lager til oss.

Så er det ganske mange som får krumkaker. Det er også lett å lage, men tar tid. Jeg har tid, og lager til mange.

Baker søsterkake til svigermor, hun elsker søsterkake med smør og brunost. Det gjør jeg også, så jeg baker to om gangen og gir en til henne.

Anonymkode: d6b39...7a8

Jeg har stikket noen plagg, bl.a. en jakke i nydelig silk-mohair-garn som jeg vet at mottakeren elsker. I tillegg har vi en tradisjon på å gi bort brente mandler. Det var et år vi ikke gjorde det, og det var ikke spesielt populært. Det ble mange spørsmål om hvor de gode mandlene ble av, og at vi måtte love å lage neste år 😅

Anonymkode: 04b38...873

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg lager alltid hjemmelaget baileys og eggnog og gir bort (og samler inn flaskene etter jul..) 

I år får også svigermor tørkede einebær

Anonymkode: e2974...465

Ber du om flaskene det kommer på tilbake??? 😲 Det er jo bare merkelig.

Anonymkode: db8a6...5fc

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor det? Er det bedre at flaskene blir kastet? Sjansen for å få hjemmelagd til neste år er dessuten veldig mye større hvis flaskene blir gitt tilbake. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er helt vanlig. Vi som gir bort kaker gjør det ofte. Er jo noen man gir bort til men får tilbake av de to faste som gjerne ønsker seg kaker av meg hvert år.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er helt innafor i min bok.

Anonymkode: 68f1b...bc8

Jeg skal i hvert fall strikke en jakke som jeg vet mottaker blir glad for.

Skulle helst ha strikket et par hansker, et par pulsvarmere og et sjal også... realistisk får jeg nok ikke tid til det ;) I hvert fall ikke sjalet, for det jeg tenker på er i tynt garn og en del mønster. Men, jakka skal i hvert fall bli ferdig :)

Anonymkode: ffc75...10f

Jeg har strikket noen småplagg (votter og sokker) som skal gis bort, også får de faste to familiene et glass med hjemmelagd tomatsild (Ja, vi får tilbake glasset i løpet av året). Det får de hvert år fordi de så gjerne vil ha. Til gjengjeld får vi noe spesielt som de lager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...