Gå til innhold

Seriøst spørsmål om pepperkaker og muggost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig noen som liker denne kombinasjonen? Jeg prøvde det en gang, og det var på ingen måte to smaker som passet sammen eller ga noe til hverandre. 

Alltid rundt jul dukker det opp tips om dette, men jeg har aldri sett noen faktisk spise det. Nå har jeg begynt å lure på om "pepperkaker og blåmuggost" er en slags vits, og at jeg gikk skikkelig på limpinnen den gangen jeg prøvde.

Så: Er jeg paranoid? Eller lettlurt?

Anonymkode: b9023...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har smakt det og  syns det er godt, men foretrekker annen kjeks med muggost  

Anonymkode: f25a2...8c8

Skrevet

Jeg synes det er godt 😊

Skrevet

Nei nei. Jeg synes det er skikkelig godt og kjøper det gjerne som lørdagsgodt i desember 😃

For å pimpe det opp til jentekveld er det ekstra godt med litt honning og en god portvin inntil. 

Anonymkode: ec517...339

Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig godt. 

Anonymkode: 9940a...253

Skrevet

Kjempegodt! Men du må ha noe søt syltetøy på 

Anonymkode: 733e0...16e

Skrevet

Nydelig! Gjerne med aprikossyltetøy på toppen. Eller fikensyltetøy.

Skrevet

Når det er så mange som sier de liker det, får jeg nesten tro på det. Da har jeg i hvertfall ikke blitt lurt av en verdensomspennende "pepperkake og blåmuggost"-konspirasjon 😆

Men rart er det.

Skrevet

Spiser det hvert år, gjerne med honning. 

Skrevet

Jeg syns det er godt, men ikke godt nok til å prioritere kalorier på. 

Skrevet

Veldig godt, men du må ha skikkelig kvalitet på både pepperkaker, ost og topping. 

Anonymkode: 10714...c52

Skrevet

Supergodt! Og best med en portvinsmarinert kraftig stilton og honning. Dette er fast kveldssnacks hos oss når julefreden senker seg på kvelden lille julaften. Helst med Sætre runde pepperkaker. Men nå må jeg finne et bra alternativ 😞

Anonymkode: 89c0e...b83

Skrevet

Jeg liker ikke blåmuggost og liker dermed heller ikke blåmuggost på pepperkaker. Jeg har forresten blitt servert det i besøk før så snacksen er reell ;)

Anonymkode: c5b9c...950

Skrevet

Det er nydelig!

Skrevet

Veldig godt, men du må ha en dært fikensyltetøy også.

Anonymkode: 39e72...ac7

Skrevet

Jeg liker ikke muggost, men ble overbevist om at jeg måtte prøve med pepperkaker i et førjulsselskap med en gjeng svensker. Måtte innrømme at det faktisk var godt - og jeg spiste flere :)

Anonymkode: ab2fd...99d

Skrevet

Nydelig! Spesielt om du koker inn gløgg til en sirup å har oppå😀😀😀

Skrevet

Digg! Særlig med syltetøy eller nøtter i honning som topping 🤩

Anonymkode: 4815a...921

Skrevet

Jeg syns som du, at det er fælt og ikke passer sammen. Det er like relevant i lag som en hermetisk fersken på en pepperrøkt makrell. Jeg liker begge deler, men ser ingen grunn til å kombinere dem! 

Anonymkode: a5c01...b07

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg syns som du, at det er fælt og ikke passer sammen. Det er like relevant i lag som en hermetisk fersken på en pepperrøkt makrell. Jeg liker begge deler, men ser ingen grunn til å kombinere dem! 

Anonymkode: a5c01...b07

Sånn har eg det med kaffi og sjokolade. Eg likar både kaffi og sjokolade litt for godt, men det kan ikkje kombinerast utan å ødelegge begge deler.

Skrevet

Tenk å ødelegge pepperkakene med noe så ekkelt som blåmuggost 🤢

Men smaken er forskjellig og det er lov. 

Anonymkode: ec930...614

Skrevet
On 12/4/2022 at 8:55 AM, Anonym bruker said:

Er det virkelig noen som liker denne kombinasjonen? Jeg prøvde det en gang, og det var på ingen måte to smaker som passet sammen eller ga noe til hverandre. 

Alltid rundt jul dukker det opp tips om dette, men jeg har aldri sett noen faktisk spise det. Nå har jeg begynt å lure på om "pepperkaker og blåmuggost" er en slags vits, og at jeg gikk skikkelig på limpinnen den gangen jeg prøvde.

Så: Er jeg paranoid? Eller lettlurt?

synes det er kjempe godt jeg :)

Anonymkode: bd247...cc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...